Maraton syke

sgagggasdd

Tiedän että syke on kaikilla yksilöllinen mutta hieman kuitenkin kiinnostaisi tietää millä sykkeillä vedätte vaikkapa puolimaratonin.

Katsoin tuossa elixiriä jossa toimittaja kirsi Alm juoksi puolikkaan maratonin ja sykkeet näytti olevan aika korkealla 170-180. Silti jaksoi yllättävän hyvin.
Tekisi mieli kokeilla mutta noin korkeilla sykkeillä meno arveluttaa koska sinne se itselläkin pompppaisi. Jaksaisko? Lähinnä kymppejä ja lyhyempiä lenkkejä on tullu juostua.

19

1794

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huska paaleen

Kaverini juoksi puolimaratonin 180 keskisykkeellä. Ekat 4km pysyi alle 170. Kyllä siinä 6 -7km kohdalla mietittiin, että kuinkahan äijän käy, mutta loppuun asti meni omin jaloin. Aika vähän päälle 2h.

• juosta

alussa pk sykeillä ja puolivälin jälkeen kovempaa lopussa kiri jos mahdollista,itsellä keskisykemaratonilla n,170

• -rapido-

ehkä mulla on sit vielä toivoa.. oon miettinyt et oonpa surkees kunnos ku syke reippaasti kävellen on n. 140 ja juosten (tai oikeastaan hölkäten ;P ) 150-160 välillä. ja oon mennyt noilla arvoilla 10km- 20 km lenkkejä, kohta ois edes eka ½maratoni :) eli ehkä oon sit ihan kohtuu hyväs kunnos, tietysti mul on viel paljon aikaa parannella.. tarkotan että en oo niin aktiivisesti juossut kuin vasta 3 kk:tta, toisethan on harjotelleet yli vuoden.. :) kunhan vain sit kroppa kestää muuten..

• Hcr

Itse oon juossu muutaman puolikkaan ja joka kerta syke välillä 160-190 ja hyvin on menny viimeisin aika 1.29. Tietysti on parenpi kuunnella omaa elimistöä ja säätää vauhti sen mukaan,mutta jos juoksu kulkee niin ei niitä sykkeitä kannata seurata

• -rapido-
        Hcr kirjoitti:

Itse oon juossu muutaman puolikkaan ja joka kerta syke välillä 160-190 ja hyvin on menny viimeisin aika 1.29. Tietysti on parenpi kuunnella omaa elimistöä ja säätää vauhti sen mukaan,mutta jos juoksu kulkee niin ei niitä sykkeitä kannata seurata

mutta kyllä sykkeistäkin on apua; ainakin itse huomaan esim. flunssan olevan lähellä jos syke on korkea.. vaikkei sitä muuten huomaisi.

• alkutaival

eli 2-3km 80-85%/max syke ja siitä eteenpäin 85-90%/max. Siis näin mä tuon puolikkaan juoksen ja vähän reiluun puoleentoista tuntiin.
      Sykkeitä seuraillen saan tasasia juoksuja ja ei tule puhkeamisia eikä oo aivan pas...na maalissa.

• Anonyymi

Kannattaa säätää vauhtia hengityksen mukaan, ei sykkeen. Puolimaratonilla ja maratonilla hengityksen pitäisi olla helpon voimakasta, mutta niin, ettei rintaa ahdistaa yhtään.

• Anonyymi

Minulla oli maratonilla keskisyke hieman yli anaerobisen kynnyksen. Olihan se raakaa peliä.

• Anonyymi

Juu. Syke nousee ja vauhti hyytyy maratonilla.

• Anonyymi

Aika hyvin, kun anaerobinen (tai kuten nykyään pitäisi kutsua laktaatti-) kynnys on taso, jota voi pitää yllä maksimissaan tunnin.

• Anonyymi

Sama. Kovat jätkät juoksee maratonin jälkipuoliskon anaerobisella, ja maalista kärrätään rullatuolilla invataksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama. Kovat jätkät juoksee maratonin jälkipuoliskon anaerobisella, ja maalista kärrätään rullatuolilla invataksiin.

Ei pidä ahnehtia. Kähöllä maraton läpi niin omat jalat kantaa kotiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä ahnehtia. Kähöllä maraton läpi niin omat jalat kantaa kotiin.

Juu. Maraton ei lopu vielä maaliviivalla, vaan kotiinkin pitäisi päästä.

• Anonyymi

Karvosen kaavalla veän

• Anonyymi

Ite veän vauhtiperusteisesti. Sykkeet vaihtelee liikaa, vauhti ei valehtele.

• Anonyymi

Garmin kertoo anaeropisen kynnyksen. Aloita vk1 sykkeellä ja toinen puolisko vk2 sykkeellä. Ei piä ahnehtia.

• Anonyymi

Sykkeet ovat yksilöllinen juttu. Et voi kopioida toisen sykkeitä omaan käyttöösi. Jollekin 170 sykkeet ovat sama kuin toiselle 130.

• Anonyymi

Ei pifä ahnehtia. Sykkeen pitää nousta tasaisesti loppua kohden. Jos käyrä taittuu alaspäin ennen aikojaan ja vauhti hyytyy, olet ahnehtinut liikaa.

• Anonyymi

Miula maratonsyke ollut anaeroopisella kynnyksellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe