Pitääkö putkien olla metallisia, vai onko olemassa jotain taipuisaa kumiputkea josta voisi itse väsäillä putkiston? Metalli on vaikeaa ottaen huomioon taittokohdat yms. Eli onko olemassa tuommoista putkea mikä kestää kuumuuden? Mistä semmoista kannattaa metsästää?
Välijäähdyttimen putkista
6
2989
Vastaukset
- Muha
Silikoni letkuahan noissa ahtoputkissa käytetään. On tosin aika hintavaa mutta kestää. Saa valmiita kulmiakin.
- Jäykkää_
Aika jäykkää letkua saa olla... muuten paineen nopea nousu hukkaantuu letkun pullistumiseen ja paineelle tulee viivettä.
- Turbot-on
Ei vaikuta letkujen minimaalinen paisuminen millään huomattavalla tavalla ahtopaineiden nousuun.Turbo työntää niin suuren määrän ilmaa ettei pienen pieni kumin jousto vaikuta mitään.Täysin teoreettinen haitta!
- joo93
Aivan hemmetin kallista tuo silikoniletku. Onko mitään muun tyyppistä letkua joka tuota lämpöä kestäisi? Isomman turbon asennuksen jälkeen autoon pitäisi pistää jo olemassa oleva pieni välijäähy kiireesti ja sitten myöhemmin suunnitella iso cooleri. Eli ei nyt viitsisi ostaa tuon hintaista letkua kun myöhemmin joutuu suunnittelemaan letkutuksen uudestaan.
Kuinka lämmintä ilmaa tuosta turbon ahtopäästä yleensäkin lähtee?- Turbot-on
Ostat kumitarvikeliikkeestä tavallista kudosvahvisteista kumiletkua.Itse käytin prätkässä tosin letkua vain mutkissa.Muun osan tein alumiiniputkesta.90-asteen mutkaletku ei ole ihan yhtä kallista kuin silikonivinkkeli,mutta käy hommaan yhtä hyvin.Kovemmilla paineilla ahtoilma kuumenee jyrkästi,mutta hyvin on prätkässä 1.5 barin paineetkin pysynyt sisällä.Tosin autokäytössä turbo joutuu ahtamaan kovemmin pidempiä aikoja,kuin moottoripyörässä,joten silloin letkutkin joutuvat kovemmalle rasitukselle.
- löytyy
pakokaasuletkua jonka käyttölämpötila on -30... 180°C ja on spiraalivahvistettua jolloin loivien mutkien teko on mahdollista. Sisäpinnaltaan myös sileä ja kestää öljyä. Itsellä jo liki parikymmentä vuotta toiminut mainiosti harrasteautossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748