undulaateilla hengitys vaikeuksia??

help me!!

Mulla on neljä undulaattia. Kaikki tuntuu olevan muuten kunnossa, paitsi että linnut aukovat nokkaansa tosi usein. Mistä se voisi johtua? Voiko niillä olla hengitys vaikeuksia? En tiedä mitä pitäisi tehdä, joten neuvokaa, jos osaatte.

5

1141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liian kuuma onko?

Linnut yleensä aukovat nokkaansa/pitävät nokkaa auki kauan jos niillä on liian kuuma. Vastaa koirien läähättämistä

• Liian kuuma onko?

Tarkasta, että vettä on riittävästi saatavilla. Saattaa olla janokin.

• Nimetön

Kiitos neuvosta!! Pitää yrittää laskea lämpöä:)

• -M-

Kuumissaan oleva lintu vetää höyhenet ihan tiiviisti vasten ruumista, mahdollisesti levittää siipiä vähän irti vartalosta ja läähättää.

Haukottelua unduilla kyllä esiintyy myös, ihan normaalia toimintaa niin kuin ihmisilläkin.

Jos lintu kuitenkin aukoo nokkaa ja samalla vähän ojentelee kaulaa ja vähän keikuttaa päätä ja selvästi on vähän vaikean oloinen, on joku haitta hengityksessä. Jos tuota kovin tiuhaan tapahtuu kannattaa miettiä missä vika. Onko huoneilmassa jotain joka ärsyttää lintujen herkkiä hengitysteitä? Kaikki vahvat suitsukkeet, tupakka (vahvemmista pössyistä puhumattakaan), ilmanraikastimet, sumutettavat hiuslakat/deodorantit, kuivuvat maalit, liimat yms käryt ja vahvat tuoksut ovat kiellettyä tavaraa lintujen lähistöllä! Jos teflonpannu unohtuu kuivillaan hellalle ylikuumenemaan, voi siitä irtoavat huurut tappaa linnut nopeasti.

Jos mitään järkevää syytä kakomiseen ei löydy kannattaa ottaa yhteyttä pian eläinlääkäriin.

• :D:D:D

Selvä juttu. Kiitos neuvoista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2610
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe