viidestoista yö..

merete

luin jostakin et se olis tehty kahden viikon ryyppyputken jälkeen. Pitääkö paikkansa?

4

629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirabilis_Jalapa

Taitaa pitää, mutta siinä ei ole läheskään koko biisin sisältö. Olennaista on, että biisissä on kaksi henkilöä.

Juice kirjoitti kyseisen biisin tultuaan rakkaussuhteessa petetyksi. Ehkä sen voi tulkita kertovan siitä, kuinka petetty ihminen hakee lohtua toisesta.

Sanoituksessa ja melodiassa on muuten selvästi vaikutteita Bob Dylanin biisistä Mr. Tambourine Man. Juice kertoi muutama vuosi sitten "Laulava Sydän" -ohjelmassa, että tuo Dylanin biisi soi hänen päässään usein XV yön tekemisen aikoihin, ja kun elämänkokemuksetkin olivat samansuuntaisia kuin Dylanilla, vaikutteet biisissä näkyvät selvästi.

• Veto-Uistelija

pitää paikkansa, mutta suurempana teema biisissä nousee rakkaus ja pettäminen.
      Tarkasti ottaen biisin päätekijä on se, kun Juice sai tietää vaimonsa Tarjan ja Harri Rinteen suhteesta ja rakasteli sen jälkeen Ratinan puistossa Harrin silloista tyttöystävää:
      "jäi iholleni hiekkaa rannan autioituneen".

• ????????????

Mistä tuot tieto Tarjan ja Harri Rinteen suhteesta on peräisin? Minä olen kuullut, että Tarjalle olisi ollut suhde Juicen pändin roudariin, eikä Harri Rinteeseen. Voihan väitteesi pitää paikkansa, mutta olisi kiva tietää lähde.

• Mirabilis_Jalapa
        ???????????? kirjoitti:

Mistä tuot tieto Tarjan ja Harri Rinteen suhteesta on peräisin? Minä olen kuullut, että Tarjalle olisi ollut suhde Juicen pändin roudariin, eikä Harri Rinteeseen. Voihan väitteesi pitää paikkansa, mutta olisi kiva tietää lähde.

Kyllä Tarjalla ja Harri Rinteellä tosiaan oli suhde. Tieto löytyy Harri Rinteen kirjoittamasta kirjasta "Juice on - Juice off".

Kirjan mukaan muuten Juice olisi ollut Rinteen naisystävän kanssa Ratinan puistossa jo ennenkuin kyseinen nainen ja Rinne vielä seurustelivatkaan. Myöhemmin, kun Rinteen ja Tarjan suhde tuli ilmi, Juice sitten vasta kertoi Rinteelle asiasta.

Tarjan ja Rinteen suhde tapahtui siis jo 70-luvulla. Tuo mainitsemasi roudariepisodi sen sijaan taisi olla kokonaan toinen tapaus joskus 80-luvun puolivälin jälkeen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8063
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5667
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5013
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4953
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3727
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2677
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2508
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2368
    Aihe