Miten tuliaisten kanssa tuo tullaus?
Tarkoitus olisi lähinnä ostaa vaatteita, mutta summa menee varmasti yli tuon sallitun rajan 175e, vai paljonko se nyt on?
Kannatteeko mennä riskillä, vaiko pitäisikö ostokset tullata?
Onko tullauksesta iso vaiva/ selvitykset? Entäs maksut?
Jos ostaa esim. useamman paidan, pari laukkua jne. niin tarviiko selvittää jokainen erikseen; hinta ja muut?
Miten olette toimineet?
Jos taas ei tullaa niin kuinkahan suurella todennäköisyydellä jää kiinni, jos kyse tosiaan vaatteista eikä esim. elektroniikasta tms. ?
Entäs seuraamukset tästä?
Tullaus
3
730
Vastaukset
- kaikesta ei kannata maksaa
Tuo raja on tosiaan naurettavan pieni, alle 200 euroa.
Itse (ja varmasti 99% kaikista matkailijoista) teen niin, että en todellakaan turhaan kulkisi sitä tullin punaista linjaa.
Eli jos et ole ostamassa mitään selvästi kallista ja vain kyseisessä matkakohteessa myytävästä tavarasta.
Eli irrota vaatteista hintalaput, turhat muovipussit pois jne. Ihan sikahuonoa säkää jos jäisit kiinni. Yhden laukun voisit jättää (jos sen hinta on alle tullirajan) hintalappuineen ja liikkeen omine kasseineen, näin sinulla on myös esittää 'tuliaisia kotiin', jos sitä sinulta kysytään.
Eli ihan normi järjen käyttö riittää, tullilla on tarpeeksi tekemistä oikeasti tärkeitten juttujen kanssa, kuten rikollisten ja huumetrokareitten jne.- jenkeista kotiin
olin kesan aupparina jenkeissa ja tavaroita pakatessa totesin, niinkuin moni muukin, etta kampetta on kertynyt vahan liikaakin. ostin sitten viela uuden matkalaukun jotta saisin kamat mahtumaan, ja sitten kentalla kavelin vain reippaasti tullin ohi. kukaan ei kysellyt mitaan. ostin ipodin, cameran, kenkia, laukkuja ja vaatteita ja hyvin meni, joten niista ei kandee huolehtii! ei tullia tallaset nuore tyttelit kiinnosta :)
- hra47
jenkeista kotiin kirjoitti:
olin kesan aupparina jenkeissa ja tavaroita pakatessa totesin, niinkuin moni muukin, etta kampetta on kertynyt vahan liikaakin. ostin sitten viela uuden matkalaukun jotta saisin kamat mahtumaan, ja sitten kentalla kavelin vain reippaasti tullin ohi. kukaan ei kysellyt mitaan. ostin ipodin, cameran, kenkia, laukkuja ja vaatteita ja hyvin meni, joten niista ei kandee huolehtii! ei tullia tallaset nuore tyttelit kiinnosta :)
Kyllähän se jossain tapauksessa kantsii rohkeasti vain mennä punaista linjaa..ei ne virkailijat elävältä syö, eikä tule tekemään mitään laskua, koska se teettää "turhaa" työtä ns. väärin tekevien matkustajien kustannuksella, ellei tavaroiden arvo nyt ole 600...
Hintalappujen irrottaminen ei hämää ketään..*vink*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738