Laitan saman kysymyksen tänne kuin hyötykasveihin: Meillä kun on lehmille melassia, niin käykö se myös lannotteena tomaatille. Kun Biolan yleislannotteessakin on kaliumin lähteenä melassi. Missä suhteessa laimennus? Ei kai sitä raakana voi laittaa?
melassi
4
1584
Vastaukset
- kun itse olen
käyttänyt tuota sokerijuurikasuutelannoitetta. En nyt muista, kuka tai mikä oli valmistaja, mutta myytiin puolen litran pulloissa.
Litku oli tummanruskeaa, läpinäkymätöntä lientä, jota muistaakseni laitettiin noin 5 g tai jotain sinnepäin, litraan.
Ilmoittaisitko ostopaikan, jotta voin hakea melassia, koska tiedän sen olevan hyväksi nimenomaan hyötykasveille.- pomologi
melassi pohjaisia lannoitteita ja muita luonnonmkaisia lannoitteita saa esbau bio gardenista espoon friisilästä. http://www.esbau.fi/
- kauppapuutarhalla
Niin hän sanoi että kannattaa laimentaa raakamelassi 1 prosenttiin.
- melassi,
monine hyvine aineineen, tuommonen sana, ihmiselle, sokerista otetaan kaikki hyvä pois ja syötetään lehmille ja kasveille lannoitteena. Melassia kannattaisi syödä itse ja jättää se valkoinen jauhe mikä siitä irrotetaan käyttämättä, vai onko muuta tietoa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742902
- 642763
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171649- 241647
- 201590
- 191488
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249