niin kuolen pois, kuin elänytkään en koskaan ois, minut voitte unohtaa..voitte unohtaa" Tätä mieltä oli Juice.
"minä kun kuolen..."
7
955
Vastaukset
- Kylähullu (the last one)
Kuunnelkaapa tuo kappale, siis Juuret. Se on kuin Juice laulaisi haudan takaa:
"Siellä jonottaa hän luona taivaan portin, tilaa oluen ja selaa Iltistään. Portsarikin hymyilee ja tarjoo nortin eikä vaadi lomakkeita täyttämään." Todella hieno kappale.
Juicen kuolemaa kuvaa myös hienosti kappale Nero nukkuu.- Mirabilis_Jalapa
Sellainen mielikuva noista biiseistä kieltämättä tulee. Hienoja sanoituksia.
Joissakin Juicen teksteissä on kohtia, jotka tuntuvat hyvin liikuttavilta nyt maestron poismenon jälkeen. Sellainen on esimerkiksi Afroditen pojan lopussa:
"on tähän saakka minun jalat jaksaneet
on aika nousta lentämään"
Ja kappaleessa Vaiti, aivan hiljaa:
"ehkä nähdään jossain muilla maisemilla
esiin kaivetaan tuo kaunis eilinen" - Juuret
On muistaakseni tehty Arwo Mikkosen muistolle...
- simsalabim jim
tähän aiheeseen liittyvä aiheeseen on myös simsalabim jim albumilta biisi nimeltä kuolemankurvaa. joka on muuten jostakin syystä jäänyt aivan liian pienelle huomiolla leskisen tuotannossa.
- Mirabilis_Jalapa
Totta, että kyseinen biisi on jäänyt turhan vähälle huomiolle. Ja samoin koko Simsalabim Jim -albumi. Kyseisellä kiekolla on nimittäin muitakin helmiä, esimerkiksi "Eurooppaan", jonka riimit jotenkin tulevat aina mieleen nykyajan EU-vouhotusta katsellessa :)
Mutta alkuperäiseen aiheeseen liittyen: Kyseisellä levyllä on myös hieno biisi nimeltä "Virsi", josta tehty video löytyy "Minä - Sunnuntailapsi" -DVD:ltä. Katsellessa biisin viimeistä säkeistöä, jonka Juice laulaa rauhankyyhky vierellään, ei voi myöskään välttyä ajatukselta, että Juice laulaa kyseisen kappaleen pilven reunalta. - simsalabim jim
eihän sitä ees tajua mitä se tarkoittaa, niin monta merkitystä niillä muutamalla sanalla on;
"kuoleman kurvaan kuolleita turvaan"
toinen yhtä nerokas on daisareissa;
"daisarit ja ne rauhasta muistuttaa"
- onni gideon
ja sitten kun tulee se kuolema, on ihmisen vastaan pantava. En halua muuttua sellaisek että kravatti kaulaan ja munat veks.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374955Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5051587Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77933
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.49776Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728