Haluaísin ihan suuresta mielenkiinnosta tietää, mitä psykan pääaineopiskelijat ovat valinneet sivuaineeksi?Ja jos jo valmistuneet, miten työllistyneet?!
Ja mikä on pitkä sivuaine;paljonko sitä silloin opiskellaan?Montako sivuainetta?
Olen paljonkin tutkinut nettiä, löytänytkin jtkn ainesuosituksia..mutta lisää omakohtaisia näkemyksiä kaipaisin!
Itse opiskellut appron avoimessa..vaikeaa on yrittää sisälle tilastotieteen takia!!v*tuttaa..vinkkejä sen suhteenkin voi antaa.Opinnoista muuten olen vetänyt vitosia&nelosia.
Sinänsä aika monet psykan osa-alueet kiinnostaa, mielenterveys->psykiatria, aivotutkimus->neurologia..mutta myös muut!
Tutkijan työ tms.voisi sopia mun hieman omissa oloissani viihtyvälle persoonalleni..vai saako tän aineen piirissä sellainen olla;)
Olen ajatellut naistutkimusta ja genetiikkaa..mutta avartakaa te vielä mieltäni!
Kiitos vinkeistänne;)
Psykologian sivuaineet
2
808
Vastaukset
- Vassilisa
Eiko kellään ole heittää esimerkillisiä aineyhdistelmiä tai merkityksettömiä valintoja varoituksena..?Ja ylipäätään näkemyksiä;)
- ...kun ei kerran muut ole v...
Kun ei kukaan viisaampi psykologiasta jotain tietävä ei ole vastannut, vastaan minä siihen ainoaan kysymykseen, johon osaan vastata. Pitkällä sivuaineella tarkoitetaan sellaisia sivuaineita, joista suoritetaan enemmän kuin perusopinnot (appro) eli sen lisäksi mahdollisesti aineopinnot (kumu) ja ehkä vielä syventävät opinnot (laudatur).
Näin on ainakin meidän vanhan aataminaikuisen tutkintojärjestelmän mukaan opiskelevilla. Uudessa tutkinnossahan perusopinnot ovat vanhaa suppeammat, joten osa vanhojen perusopintojen sisällöistä on siirtynyt uusiin aineopintoihin. Eli uuden järjestelmän mukaan pelkät perusopinnot sisältävä sivuaine on kyllä todella suppea...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041891
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e641877- 1441649
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151641- 1031599
- 851577
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2851347- 1191279
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241160- 691111