Pääsenköhän maahan vai

olenko ns. mustalla listalla

Olin 20v sitten au pairina floridassa(ilman työskentely lupaa). Yritimme anoa minulle lisää oleskelu aikaa mutta paperit eivät ehtineet palautua minulle takaisin ennenkuin lähdin maasta. Muistan että jotain puuttui papereistani kun läksin maasta pois ja jonkin kynämerkinnän he tekivät passiini. Nyt olen menossa 3viikon lomalle Coloradoon ja New Yorkiin päin ja jännään että kannattaako minun mainita että olen ollut maassa aiemmin vai näkeekö ne jostai koneelta tietojani esim. sos.turva tunnuksen perusteella...

2

1220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoboken

Näillä viisuminylityksillä on jotkut vanhenemisajat riippuen kuinka paljon aika ylitettiin, mutta suosittelisin asian tsekkaamista lähetystöstä, koska sitten harmittaa jos pistävät seuraavalla koneella takaisin ja lentokentän "putkaan" sitä lentoa odottelemaan.

Veikkaisin, että 20 vuodessa on jo vanhentunut.

• matkailija x

...vaikka ylitin vuoden au pair-viisumini kuudella viikolla n. 15 v. sitten ja olen sittemmin saanut yhden opiskeluvaihtoviisuminkin Yhdysvaltoihin ihan ongelmitta.

Vähän jännitin 11.9. tapahtumien jälkeen maahan pääsemistä, kun kuulin, että ovat muuttaneet systeemiä tiukemmaksi, mutta hyvin pääsin maahan. Jonkun verran kysyivät matkan tarkoituksesta ja ammatistani, mutta aika monelta muultakin jonossa ennen minua olevalta kyseltiin pari kysymystä. Myöhemmillä reissuilla ei ole kysytty mitään "ylimääräistä".

Luulen, etteivät niin vanhat visa waiverin ylitykset vaikuta enää, mutta kannattaa ehkä kysyä lähetystöstä (tosin mainitsematta, että on ollut TÖISSÄ ilman papereita, voisi vain sanoa, että on ollut yli visa waiverin sallimien 90 päivän).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2592
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe