Liittyykö sarja mitenkään aikaisempiin leffoihin, sarjoihin yms? Minusta tuo on vain 2000-luvun versio Teräsmiehestä, mutta kuinka paljon loppujen lopuksi liittyy siihen?
Olen ollut aika pitkään supersankari "teeman" fani. (Spider-Man, Batman yms tämän lisäksi)
Kuitenkin viimekertainen Smallvillen jakso eli "Justice League." Kyborgi ei mielestäni ole sankarina Superman tarinoissa. Missä muuten Batman? No yhdessä jaksossa viitattiin Gotham cityyn, mut siihen jäi.
Henkilöiden taustat. Ei ole tainut tulla kovin montaa versiota, jossa Clark ja Lex ovat kavereita tai edes kunnolla tutustuneet toisiinsa. Vasta, kun Clark omaksui kokonaan sankariroolin ja otti nimekseen Teräsmies, niin siinä vaiheessa.
Lois on myös ihan erilainen, kuin aiemmissa. Syitä ei varmaan tarvitse kertoa.
Kuitenkin on hyvä sarja ja katson joka kerta ja vain pari jatksoa jäänyt näkemättä. Tuli vaan mieleen, kun jokaisesta ollaan tekemässä uusinta versoita.
Mitä mieltä Smallville tv-sarjasta?
7
1041
Vastaukset
- Telkuntöllääjä
Sikäli sarja on hassu, että se kertoo nuoresta Teräsmiehestä, siinä missä aiemmin kerrotaan jo tutusta sankarista. Hassu se on siksi, että Teräsmiehen varhaisvuodet sijoittuvat nykyaikaan eli ajallisesti päin honkia. Mutta sarja on hyvä. Näyttelijävalinnat ovat hyviä. Lex Luthor varsinkin.
- Oma suosikkini vuosia
Vaikka Smallvillessä on otettu sekä artistista että tekijänoikeudellisista syistä vapauksia alkuperäismateriaaliin nähtynä, ko tv-sarja on yksi parhaista scifi-henkisistä draamasarjoista koskaan. Perusteluita tietysti edelliseen väitteeseen tarvitaan, mutta mainittakoon vain esim. erittäin toimiva juonellinen jatkuvuus ja roolihahmojen kehittyminen, sekä loistavat näyttelijäsuoritukset. Sarja on edennyt nyt jo kuudennen kauden loppuun, joka on hatunnoston arvoinen suoritus sarjalta, jonka kolme ensimmäistä kautta junnasivat paikoillaan erilaisten "freak of the week"-aiheiden takia. Viimeiset pari tuotantokautta ovat olleet loistava osoitus siitä, miten joustava ja monipuolinen Superman-mytologia on, ja miten sitä voi hyödyntää Smallvillen kaltaisessa, tekijänoikeuksien ja budjetin puolesta varsin rajoitetussa tuotannossa.
- valitettavasssssti
Ei valitettavasti ole sarjakuvalle kamalan uskollinen, Batmanistahan piti tulla myös samanlainen sarja nimeltään "Wayne", eli sarjan piti kertoa nuoren Bruce Waynen edesottamuksista ennen Batmaniksi tuloa, mutta Batman Beginsin takia sarja peruttiin. Smallvillessä on liikaa virheitä, Superman ei käytä siviilissä laseja saati pyri pitämään salaista identiteettiään piilossa. No mutta kai sarja on suunnattu vain sci-fi/teini/romansseista pitäville.
- Siinä se syy
Niin jos otat asioista selvää saat tietoosi sen että Smallvilleä tuottava taho ei pysty/saa käyttää kaikkia Superman-mytologian elementtejä koska ne ovat suojattu tekijäinoikeuksilla.
- L.N.
Siinä se syy kirjoitti:
Niin jos otat asioista selvää saat tietoosi sen että Smallvilleä tuottava taho ei pysty/saa käyttää kaikkia Superman-mytologian elementtejä koska ne ovat suojattu tekijäinoikeuksilla.
Kyllä Smallville on tehty ihan DC-Comicsin lisenssillä ja siinä on käytetty siis ihan luvan kanssa Teräsmies-hahmogallerian tyyppejä ja teemoja.
Mua kyllä tökkii silmään se että Pete Ross oli musta ja Lois Lane on blondi!
Sarjaan. Eli nyt voi varmaan jättää puheet viimeistään, että onko oikeuksia vai ei.
http://www.superherohype.com/news/topnews.php?id=5838- cbhxcbv
Iha menevä sarja.. Ei kuitenkaan parasta telkkarin antia. Itse olisin ollut sellasen Batman sarjan kannalta, mutta leffakin kelpaa. Mitä synkempi sarja sitä parempi.. Tolla kutoskaudella olen montakertaa huomannut, että sarja on aika ennalta arvattava.. Vaikka kutos kauden finaali onkin positiivinen ylläri.
Pakko vielä mainita, että vaikka Smallville on todella kaukana Buffysta niin silti joskus se vaikuttaa heikolta kopiolta. Siis Smallville. nojoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717