kun joku oli uskaltautunut uimaan jyväsjärvessä!
Hyi lehdessä
15
1915
Vastaukset
- Riittää
Paskapäästöistä ja saasteista täysin tietämättömät, joita on paljon, uivat mielellään Jyväsjärvessä.
Mitään haitallista ei ole laskettu sinne vuosikymmeniin. Veden laadun pitäisi olla uimiseen ihan hyvää. Pohjamutia tonkimalla voi toki jotain epäterveellistä löytyäkin.
- ei ole nyt!
Humppajuntti kirjoitti:
Mitään haitallista ei ole laskettu sinne vuosikymmeniin. Veden laadun pitäisi olla uimiseen ihan hyvää. Pohjamutia tonkimalla voi toki jotain epäterveellistä löytyäkin.
ei ole nyt! kirjoitti:
Ei tuo 5400 kuutiota järven kokoon nähden hirveän iso määrä ole. Jyväsjärven tilavuus on n. 23 900 000 kuutiota.
- minä en ui
Humppajuntti kirjoitti:
Ei tuo 5400 kuutiota järven kokoon nähden hirveän iso määrä ole. Jyväsjärven tilavuus on n. 23 900 000 kuutiota.
Uikoon ken haluaa, minä en!
- paskafriikkejä
on tainnu joillakin jäädä anaalivaihe päälle kun niin paljon jauhetaan paskaa (sic!) Jyväsjärvestä ja Lutakosta.
- naurattaa
Humppajuntti kirjoitti:
että laitat litran kylmä vettä kannuun ja laita aitoa ihmispaskaa teelusikallisen...juo se niin suhde on oikein...maistuiko hyvältä?
- Multinilkki
pitäis mitään ihmeellistä hyihyttelyä olla, vesi on puhdasta. Olen uinut ainakin viisitoista vuotta joka kesä säännöllisesti ilman mitään ongelmia. Pohjamudan kaivelemista syötäväksi en tosin ole kokeillut.
- kunnossa vaikka uimiseen
"Uusimmat vesinäytteet Halssilasta ja Lutakosta otettiin maanantaina. Tulosten mukaan uimavesien mikrobiologinen laatu on vuodenaikaan nähden normaalilla tasolla."
http://www.jyvaskyla.fi/kysy/kysymys.php/5376
Toisaalta, kun taas itse käyn uimassa "Alban rannassa", niin uskoisin veden olevan ainakin siellä päässä huomattavasti puhtaampaa kuin muualla järvessä. Virtaus ainakin tulee sieltä suunnasta, Korkeakoskesta.- tulee_____
Just toisesta suunnasta, ja minimaalisesti sieltäkin. Korkeakosken virtaus on pieni puro sameaa paskavettä. Se albanranta on varmaan paskaisin paikka koko jyväsjärvestä.
- lukea?
tulee_____ kirjoitti:
Just toisesta suunnasta, ja minimaalisesti sieltäkin. Korkeakosken virtaus on pieni puro sameaa paskavettä. Se albanranta on varmaan paskaisin paikka koko jyväsjärvestä.
Kuten tutkimustuloksessa lukee...
"mikrobiarvot olivat tavanomaisella luonnonveden tasolla."
Harva vesi on juomakelpoista sellaisenaan missään, jos niin puhdasta vettä etsit hellekelien pulahteluun.
- Normanni.
Kaikki siellä ui jotka on jaksanut talven jumpata ja pitää vartalostaan huolta. Läskit ja muut valaat kyllä keksii selityksiä miks käydään jossain korvessa uimassa ettei kunnan vaan näe. Näin on!
- yksivaan
et osaa uida ja siksi pelottelet. uimataidottomia on paljon Suomessa!
- vaalitappio ei syyttä
HUOM. Tämä viesti on yritetty poistaa jo monta kertaa, mutta kertauksen vuoksi..
Suosalmea, Haapasaloa, Tuomista, ja Järvistä saamme syyttää Jyväsjärven tuhoamista aikoinaan. Onneksi luonnon uudistusvoima on valtava, ja nyt Jyväsjärvi on taas pohjaa lukuunottamatta kunnossa.
Kokoomuslainen Markku Andersson on virkaan astuessaan ensimmäinen Jyväskylän kaupunginjohtaja puoleen vuosisataan, jonka puoluetausta ei ole sosialidemokraattinen.
Jyväskylän kaupunginjohtajat:
Varma T. Suosalmi (edistysp.) 1930 – 1935
Arvo Haapasalo (sit.) 1935 – 1955
Jorma Tuominen (sd.) 1955 – 1959
Veli Järvinen (sd.) 1959 – 1974- Masa A
paskaa yli puolurajojen laskettu jo 30-luvulta saakka.. viimeinen päästö männä talvena
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363667- 122396
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211721Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241448
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141246
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4781221- 761135