Eläimiinsekaantuminen Suomen historiassa

S_guru

3

1206

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1977

Koska olen kasvatettu suomalaiseen heteroon kulttuuriin, on eläimiin sekaantuminen jotenkin ällöttävä ajatus, niin varmaan monille?

Jotenkin sitä ei edes ole halunnut ajatella tuolta kantilta tuota ihminen on luomakunnan kruunu ja eläimet on luotu ihmisen hyväksikäytettäväksi -ajattelua. (Kiitos vain, että laitoit ajattelemaan asian näinkin raadollisesti...)

Kuitenkin sitä kuvittelee, että eläimiin sekaantuminen on hyvin marginaaliryhmän touhua? Ei voi olla nyt pohtimatta esimerkiksi mieheni on tyypppiä "liha on nautinto, eläin on luotu tyydyttämään ihmisen tarpeita" siis lihansyöjä (joka ei edes häpeä lihansyöntiään), että jos tulisi tarve joskus olla mustasukkainen, tulisi minun olla mustasukkainen ennen kaikkea koirallemme? (Mutta toisaalta mieheni ei kruunuttaan julista julkisesti, esim. netissä, joten hänellä kai ei ole tarpeeksi suuri halu alistaa eläimiä, sillä ei halua alistaa edes kasvissyöjiä..?)

Mutta koska olit ottanut asian esille ja ilmeisesti hakenut esimerkiksi googlella hakusanalla eläimiinsekaantuminen, niin siitä voi päätellä pari asiaa. Minä toivon, että olen päätellyt oikein, eli jätän sen oman kulttuurini kannalta kauheamman päätelmän väliin.

Nimimerkkisikin viittaa seksiguruun? Ainakin meillä päin seksiguruiksi kutsutaan seksuaaliterapeutteja (eli olet ammattisi puiteissa tutustunut asiaan). Tuo antamasi linkki käsitteli historiaa, mutta minua kiinnostaisi nykypäivä enemmän. Onko eläimiin sekaantuminen seksuaalisesti miten yleistä? On luonnollista, että se liittyy tähän vallan tunteeseen, raiskaamisen/alistamisen nautintoon, mutta onko eläimiin sekaantujissa joitain muita piirteitä (traumatisoiva lapsuus, huono äitisuhde tms)? Meidän kulttuurissa tämä on kammotus, mutta eikö tuolla ollut jokin Tanskan bordellikin esillä, eli onko yleistymässä (vrt homoseksuaalisuus oli joskus kammotus)? Voiko siis olettaa tulevan normaaliksi elämänosaksi jossain vaiheessa, kuten homoseksuaalisuus on tullut? Onko itse seksuaalisen nautinnon aiheuttaja tälläisessä "suhteessa" toisen alistaminen ja kivun tuottaminen, tunteminen itsensä täysin ylivoimaiseksi vai onko se fyysinen tuntemus, kuten normaaleissa seksisuhteissa? Pitääkö AIDS;n synnystä kertova tarina paikkansa, onko syynä eläimiin sekaantuminen?

Aihe on äärimmäisen kiinnostava ja toivon, että olet oikea seksiguru, etkä mikään teinipoika joka punastelee jo pelkästä seksi sanasta ja on kokenut kyseisen nimimerkin oton itselleen itsetunnon jatkeeksi...

• Anonyymi

Sivua ei löydy

• Anonyymi

suomessa se ei ole iellettyä laissa ,kiitos kuukuu kepulle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      77
      3095
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      86
      2989
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1852
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1792
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1691
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1677
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1661
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      32
      1316
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1299
    Aihe