Miten vaikeaa on päästä opiskelemaan filosofiaa esim. Helsingin yliopistoon, tai Turkuun? Kun kuulemma humikseen ja yhteiskuntatieteelliseen on aika kireää päästä :o Itseä kiinnostaa älyttömästi mutta mietin vain että onko mulla mitään mahdollisuuksia :/
Filosofiaa opiskelemaan???
1
765
Vastaukset
- filosofian opiskelija
Sisäänpääsyprosentit vaihtelevat suurin piirtein 10-20%:n välillä. Hakijoiden "tasosta" on vaikea sanoa mitään. Itse tunnen vain sisäänpäässeitä, joista kyllä sangen monella vaikuttaa ainakin olevan hyvät ylioppilastodistukset. Ja yleisesti ottaen tietysti fiksua porukkaa: filosofian opinnoissa, ainakin teoreettisen puolella, aineopinnoissa alkaa olla jo vaikeita asioita.
Toisaalta pääsykokeissa lienee myös sellaista porukkaa, joka käy huvin vuoksi kokeilemassa. Lukuihin ei kannata sokeasti tuijottaa. Ja sinänsä pääsykokeet ovat (valitettavasti) aika lailla ulkoaopetteluun pohjautuvia: kysytään esim. käsitteitä ja on lyhyeen pätkään kirjassa perustuvia kysymyksiä, joihin tulee vastata vähäsanaisesti.
Itse en mitenkään älyttömästi lukenut, mutta ajatuksen kanssa ja huolellisesti muistiinpanot tehden. Panostin pääsykokeisiin huomattavasti enemmän kuin samaan aikaan olleisiin ylioppilaskirjoituksiin. Vaikka olisi hyvätkin paperit, ei kannata laskea niiden varaan. Olennaista on onnistua itse pääsykokeissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e792478- 1041921
- 1451691
- 1171684
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161649- 851587
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä221407Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2851397- 1191299
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241180