Luin tässä huumorikouluttaja Vesa Karvisen artikkelin. Siitä otteita :
"Ihmisen sanotaan olevan huumorintajuton ellei hänellä ole taitoa laskea leikkiä itsestään tai nauraa itselleen.
Taito käyttää huumoria ei ikääntymisen seurauksena vähene, päinvastoin jalostuu.
Yli 100-vuotiaita ihmisiä tutkittaessa on todettu, että lähes kaikilla huumori on kantava voima.
Nauru ei todennäköisesti pidennä ikää, vaan optimistisuus, johon osana kuuluu huumorintaju.
Nauru on "sosiaalista" liimaa" ja se rentouttaa,
mutta huumori elämänasenteena kantaa ihmistä"
Tästä Karvisen mainitsemasta huumorin kantavasta voimasta olen samaa mieltä.
Minulla oli kaksi tätiä, joiden elämä ei ole ollut siitä helpoimmasta päästä. Ihmettelin usein miten he jaksoivat kaikkien murheiden jälkeen olla niin positiivisia. Elivät 96 ja 98 vuotiaiksi.
Elossa on vielä 90 vuotias täti, jonka huumori kukkii loistavasti :))
Saa nähdä meneekö 100v. rikki. Hyväkuntoinen kun on :))
Huumori jalostuu iän myötä
11
1336
Vastaukset
- Hintriikka
asia minkä karvinen sanoi:
"Kasvottomuus latistaa huumoria.
Sähköposti-ja tekstiviestihuumorissa ei synny vuorovaikusta"
Mitäs jos jokainen laittais galleriasivulleen nauravan kuvan.. hih :)))- yopollo
Karvinen vain puolestaan, kyllä huumori vaikuttaa ihan välineistä riippumatta.
Mulla on kyllä kuva galleriassa, mutta ei sitä voi hauskaksi tai edes nauravaksi sanoa. Kuvaava, enemmänkin... - Hintriikka
yopollo kirjoitti:
Karvinen vain puolestaan, kyllä huumori vaikuttaa ihan välineistä riippumatta.
Mulla on kyllä kuva galleriassa, mutta ei sitä voi hauskaksi tai edes nauravaksi sanoa. Kuvaava, enemmänkin...olis nähdä ne eleet ja ilmeet ihan suorana lähetyksenä :))
Nehän kertois jo aika paljon.
Mulla on kyllä käytössä nää hymiöt. En kylläkään niitä käytä jos olen tuohtunut. Silloin en kerta kaikkiaan pysty niitä laittamaan :))
Kuva mullakin on galleriassa, mut liikaa toisten kans sammaa näkköö :(( - norMix evk
naapureilla ja työkavereilla olis hauskaa:))
- Hintriikka
norMix evk kirjoitti:
naapureilla ja työkavereilla olis hauskaa:))
nauruun kuolis, niin voishan kuvaa vähän muokata ihmisemmän näköiseks :)))
- sola
..hitsi, mä ihan tunnen, miten mun hymöörintaju laajenee..se taitaa olla jo niin valtaisa, ettei muut sitä enää ees ymmärrä... ;)
- Hintriikka
ongelma onkin.
Kaikki ei kaikkien huumoria ymmärrä, kun sitä on niin monenlaista.
Palstoilla olis tietenkin parein ottaa kaikki vähän huumorin kannalta (ymmärsi sitä sit joku tai ei), niin parhaiten pärjää :)))
Mulla on ollut periaate, etten koskaan poistele omia juttuja tai avauksia. On tosi hauska käydä lukemassa vanhoja juttuja. Niistä huomaa millasella mielialalla milloinkin on ollut.
Joskus melkein vannois, et mä en ole voinut tuollaista kirjoittaa, mut uskottavahan se on, kun oma rekattu nikki siinä vieressä :))) - Hintriikka
kelpaa, jos on nuttura, mutta kun mulla on lyhyet hiukset ja nekin aina pystyssä, kuin ois säikähtänyt jotain :)))
- Hintriikka
ymmärsin, mutta ajattelin, että jos sulla vaikka olis ihan oikea nuttura :))
Mulla ei oikeestaan ole tuollaista asetta. Vain pipo joskus liian kireällä. Lienee olen sitten vähemmän naisellinen :)))
- liekö humooria
muutama tähän juhannuksen alla:
Herra, anna minulle kärsivällisyyttä ja vähän äkkiä sittenkin!
Spontaaniuden pitää olla hyvin harkittua.
On kaksi eri asiaa puhua soopaa ja uskoa siihen.
On niin helppoa olla viisas: ajattelee vain jotain typerää ja jättää sen sanomatta.
Kun jokainen ajattelee itseään, ajattelee jokaista joku.
Ajatusten kokoaminen edellyttää, että niitä on vähintään kaksi.
En uskalla lyödä kilpakumppaniani, joten hypin hänen varjonsa päällä, kun hän ei huomaa.
On turhaa olla pessimisti. Ei se kuitenkaan onnistu...
Älä suotta puhu niin paljon itsestäsi. Me teemme sen puolestasi heti, kun olet poistunut paikalta.
ps. lisää löytyy kirjasta Elämä on sementtitrampoliini. Mulle kolahti aika moni. Toisilla vaan on kyky pukea sanoiksi jotain ihan älytöntäkin :) miten hyvää tuo nauru tekee. Uskon että pystyn nauramaan itselleni kaikkein eniten. Monta humoristista juttua sattuu arkipäivän jutuissa. Tilannekomiikka on niitä herkullisimpia. Itse en osaa lohkaista sopivan tilaisuuden tullen mutta onneks muut tekee sen mun puolesta ja saan makeat naurut näistä tilanteista.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.42516719Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1402660- 941986
- 861859
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te491447- 1021310
Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi391266Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2921240Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831199Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211173