leväbarbin suurentunut silmä

mikail

Moi!

Huomasin tänään että mun leväbarbilla on toinen silmä suurentunut ja sen maha on pullollaan. Lääkettä minulta varmaan löytyy, mutta suosittelisitteko eristämään kalan vai laittamaan lääkkeen koko akvaarioon? Itse ajattelin että eristys olisi parempi, mutta en ole ihan varma.

En usko että sairaus johtuu huonosta vedestä, sillä vaihdan vettä joka viikko 1/3 ja muut kalat ovat terveitä. Tämä sairas leväbarbi syö ihan hyvin, mutta ui ehkä hieman hitaammin kuin muut. Jos se olisi kovin huonokuntoinen niin olisin tietenkin jo lopettanut sen.

3

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikail

Epäilen myös vesipöhöä, mutta silloinhan kala täytyisi kai lopettaa samantien?

• mikail
        fish KING kirjoitti:

http://www.aquahoito.info/suomi/taudit/oirmuk.php

Kiitti, mutta mä luin sen jo aikaisemmin. Parempaa tautisivua en löytänyt.

Luulisin että se on joku loinen silmässä, sillä äsken tuli valot akvaan ja se sairas leväbarbi voi ihan hyvin. Silmäkin on jo lähes parantunut. Vaihdoin eilen muutaman ämpärillisen vettä, koska olen kuullut että se auttaa kalojen ollessa sairaita. Lääkettä en antanut. Onneksi en lopettanut sitä eilen, kun pelkäsin että se tartuttaa muut kalat.

Kai sellainen loinen voi poistua silmästä jos kala on tarpeeksi vahva??
        Minulla ei ole sairauksia/kalakuolemia akvaariossani kuin kerran 2-3vuodessa eli kalani ovat melko terveitä. Yksi syy voi olla etten osta läheskään joka vuosi uusia kaloja, jolloin niiden mukana ei pääse muiden akvaarioiden sairaudet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe