Nyt tarvitsisin kohtalotovereiden tukea muistiasiassa. Ongelmani on nimittäin se, että sairastuttuani epilepsiaan aivotulehduksen kylkiäisenä muistini katosi lähes täysin. Sitä kuntoutettiin ja muisti parani selvästi, mutta edelleen on vaikea hahmottaa esim. milloin joku asia on tapahtunut (siis viikko vai useampi) ja mitä olen jutellut jo aikaisemmin jollekin ihmiselle. Pärjään siis ihan normaalisti elämässä, enkä esim. unohda lapsia kauppaan, mutta ei niin tärkeät asiat unohtuu, vaikka voivatkin palata mieleen kun joku muistuttaa. Ongelmani ydin on siis ihmisten suhtautuminen, välillä tuntee itsensä tosi tyhmäksi kun en muista jotain asiaa ja kaverin kommentti on: "Et sä nyt tollasta muista." Silloin tekisi mieli karjua, että tuhotaan hetkeksi osa sun aivoista ja katsotaan, että toimiiko sun muisti täysilllä sen jälkeen.. Onko kohtalotovereita ja jos on niin miten pääsette yli tämmöisistä asioista? Kiitos vastauksista!
Muisti
8
612
Vastaukset
- Telle
mutta annan itselleni armon käydä oikeudessa. Onnekseni läheiseni ovat jo tottuneet muistini huonouteen.
Kyllä se voi väliaikaistakin olla, näin aattelen mie ;)
Tsemppiä sulle! - SULPJOK
Heippa!
Onko sinulle tehty EEG ja TT? Näillähän paikannetaan epilepsian todellinen sijainti ja olemassaolo, minulle on määrätty rauhoittavia lääkkeitä nimenomaan epilepsian hoitoon. Aikoinaan oli joskus barbphenyl epilepsian hoitolääkkeenä, jos muistisi alkaa pätkiä on syynä liialliset rauhoittavat lääkkeet, epilepsia lääkkeillä ei moista vaikutusta ole.
ps. hulluja kaikki tyynni mutta kuten Agatha Christie, Van Goch, Aleksanteri Suuri, Dosto Jevski ja Neil Young ovat olleet epileptikkoja eli ei tässä ihan tyhmässä seurassa liikuta.- Sulpjok
Tarkoitin viestin Sinua edeltäneelle. Jatkoja!!!!!!!
- Telle
ottanut selvää, kenelle viestisi osoitit. Itselleni on tehty kaikki mahdolliset testit; pesäkettä ei ole löytynyt, ainoastaan näkynyt "Sähköhäiriöitä".
t. Häiriötekijä
Oma muisti on aina ollut melko huono. Ei sillä että unohtelen ihan kaikkea tietyn ajan päästä, vaan sitä että tietyt asiat ei jää päähän yhtä helposti kuin jotkut toiset. En käsitä että mikä siinä on, luultavasti se ei mene ikinä pois.
Sulle kuitenkin toivotan todella onnea, toivottavasti tokenet tuosta.- sauvatar
tottuu ajan kanssa siihen ettei
muista asioita ja mun mies on
se jolta ne sitten kysyy varmistusta
jos en ole varma.
Harjoittele ahkerasti muistisi kanssa
eli tee ristikoita, neulo, lasten kanssa
muistipelejä ym....
pikku hiljaa alkaa tehoa.
Laita pää muistamaan etenkin ilman
muistilappuja.- Hugo.
Siinä ainakin kiva peli netisssä. Eli siis www.alypaa.com ja kun saa yli 15 000 voi sanoa olevansa jo taituri.
Siinä on yleistietoa ja muistamista vaatii, jos haluaa kehittyä ja muuttuvat kysymykset, joten pitkälle ei pötki vanhoilla tiedoilla. Jotkut typerät knopit pitävät myös huolen, että kysymys on luettava tarkasti.
- Roona82
Alkuun vaan että heipä hei pitkästä aikaa kaikille ja tasapuolisesti!
Niin, eli muistista seuraavaa;
Itse olen huomannut, nyt kun olen muutaman vuoden ollut ilman GM-kohtauksia (joita tuli pahimmillaan aika rankastikin), että muistini pätkii ajoittain. Varsinkin siis juuri lähimuisti. Eli saatan unohtaa mitä piti tehdä tai minne mennä. Juuri viimeksi tänään olin menossa kylppäriin laittamaan pyykkejä kuivumaan ja pääsi matkalla unohtumaan että mitä oikein olinkaan tekemässä. Kävelin siis makuuhuoneeseen asti ja siinä hetken raavin päätäni... Sitten kävelin takaisin olohuoneeseen ja muistin pyykit. Tuollaista tapahtuu silloin tällöin. Samantapaisia muitakin muistikatkoksia on. Esim. en välttämättä muista jotain tapahtumaa, sattuiko se viime viikolla vai tällä viikolla ja mikä päivä. Välillä täytyy oikein kaivella päästä tietoa. Hajamielinenkin olen nykyään... laitan aika usein esim. leipäpussin jääkaappiin... (Tosin mieheni on pari kertaa laittanut jopa kaukosäätimen sinne ajatuksissaan! joten se ei välttämättä johdu epistä ;) Mutta kyllähän nuo rankat kohtaukset varmasti jonkin verran ovat aivojani ravistelleet siihen malliin, että muisti ei aina pelitä täysillä. Sen kanssa pitää vaan elää. Ja kirjoitella paljon muistilappuja että mitä täytyy tehdä! :)
En ole palstoilla viime aikoina kamalasti pyörinyt, kun on loma, ja muuttoa pukkaa... Ensi kuussa yksiöstä kolmioon!!! Kamala stressi! Täytyy vaan minimoida sitä muuttostressiä, ettei tule mitään kohtauksia tai auroja... Onneksi lähdetään viikoksi mökille siinä välissä ;)
Hauskaa kesää kaikille!
Yritän muistaa kirjoitella ;)
Roona
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565310Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212347- 1111572
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2271524- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2881078- 721047