Kesähaaveet ja todellisuus

mayanna

Talvella takkatulen ääressä istuessa ajatukseni eksyvät joskus kesäänkin; tuoreisiin mansikoihin, koivun tuoksuun sateen jälkeen, aurinkoon, kasvimaan antiin ja leppoisiin hetkiin takapihan tammen alla. Kesä osoittautuu usein toisenlaiseksi :)

Millaisesta kesästä Sinä haaveilet? Toteutuvatko suunnitelmasi? Millaiseksi kesäsi yleensä muodostuvat? Oletko jälkeenpäin tyytyväinen 'kesälomasi antiin'?

Vastailkaa kun kerkiätte - kesähän ei ole tarkoitettu päätteellä istumiseen, vai onko? ;)

Rentouttavaa kesää kaikille
toivottelee mayanna

26

2302

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi*

vastata.....´kesähän ei ole tarkoitettu päätteellä istumiseen...´ jokaisen on nyt näytettävä ettei ole päätteellä

• mayanna

- huumorin kukkia pitää myös muistaa kastella ;)

• aina...
        mayanna kirjoitti:

- huumorin kukkia pitää myös muistaa kastella ;)

niin aina.

• höpön

laiffin henki katosi ja osa kirjoittajista sen takia.Lukijoita on saman verta kuin ylensäkkin

• laiffin
        höpön kirjoitti:

laiffin henki katosi ja osa kirjoittajista sen takia.Lukijoita on saman verta kuin ylensäkkin

henki sama kuin pullon henki

• Synnove.Pullo
        laiffin kirjoitti:

henki sama kuin pullon henki

on henki mutta Pullo on tiukasti mukana eikä suinkaan ole kadonnut eikä aio kadotakaan minnekään ja jakaa pullostaan kaikille janoaville.

Saiskos kirjoittajalle olla kolme toivomusta? Vähän kun minua kyljestä rapsuttaa saattaapa jokunen niistä jopa toteutua.

• Masse setä

Aurinko yrittää laskeutua, vaikka se ei olekaan ihan suotavaa.
      No, for ever. Kaikkia kauniita ja ärhäköitä naisia pitäisi suudella tukevasti ensin.

• mayanna

Kesäinen Ajatus. Hymyilyttää kovasti :)

• jane.london

mutten niiden sisällöstä..ainakin harvemmin kuin ennen.Suunnitelmilla on tapana kuivua kokoon, kun aika on käsillä.
      Luultavasti lapsuuden kesät heijastelee meikäläisen kesänkuvaa roimasti:)
      Lapsuuden kesät niin ajattomia fyysisiä kokemuksia..suuria tunnekimpaleita muistissain:)

Aikuisuuden kesämuistot ovat aistinvaraisempia..tunnen ja muistan ne äänet aiemmilta kesiltä jo tutuksi tulleet..

Kivat kesähelinät sulle ja kaikille!

• mayanna

on minullakin muistissa lapsuudesta. Liekö tuo Ajattomuus juuri se, joka teki niistä kesistä niin kultaisia. Ei ollut kiire minnekään ja nautintoon keskittyi sitä edes itse tajuamatta, sitä suuremmin ajattelematta. Siihen tilaan kun näin aikuisena hetkellisesti pääsee, se on parasta kesän antia minulle.

• jane.london
        mayanna kirjoitti:

on minullakin muistissa lapsuudesta. Liekö tuo Ajattomuus juuri se, joka teki niistä kesistä niin kultaisia. Ei ollut kiire minnekään ja nautintoon keskittyi sitä edes itse tajuamatta, sitä suuremmin ajattelematta. Siihen tilaan kun näin aikuisena hetkellisesti pääsee, se on parasta kesän antia minulle.

keltaisemmin ja sadepisarat olivat suurempia.
        Voih..on se ihanaa,että voi muistaa!

• The Thing

Kivat huomenet.
      Ei jaksa ajatella vielä lomaa.
      Suukot sinulle *tömäyttää suulle*

• jane.london

suulle,ei ainakaan heti?

• mayanna

tänä kesänä; suukon Tömäytys suulle - taas olen yhtä kokemusta rikkaampi :D Tosin pidän enemmän hellistä suudelmista voimakkaiden käsivarsien tukevassa otteessa.

Kevyt kesäpusu sinullekin ;)

• The Thing
        mayanna kirjoitti:

tänä kesänä; suukon Tömäytys suulle - taas olen yhtä kokemusta rikkaampi :D Tosin pidän enemmän hellistä suudelmista voimakkaiden käsivarsien tukevassa otteessa.

Kevyt kesäpusu sinullekin ;)

....mussukka oot
        kai tiedätkin sen,
        jos minne kuljen
        sua aattelen.

• mayanna

*puistelee mullat käsistään*

Talvella takkatulen loisteessa haaveilin, että juhannuksena olisi omaa perunaa ja sen päälle omaa tilliä ja jälkkäriksi itse kasvatettuja herneitä. Ja kuinkas käykään; vasta herneet kylvin, omia perunoita en edes enää ajattele, tilli ei ihan taida ehtiä juhannukseksi. MUTTA kasvimaa näyttää nyt kivalta ja siitä on hyvä mieli. Viikon-kahden päästä istun nurmikolla aikaansaannostani ihaillen, sateen jälkeen suorastaan kuullen, miten pienet taimet kohisten kasvavat. Kesän parhaita hetkiä minulle; kasvun ihme ja luonnon kauneus.

Katsopa Sinäkin joskus läheltä herneenversoa, kun se vahvana nousee maasta ja jonain aamuna kantaa kastepisaraa. Tuo herkkyys saa pisaran omaankin silmäkulmaan.

• Synnove.Pullo

tai tarkalleen ottaen yksi iso ruukku ja yksi vähän pienempi puinen viinilaatikko mökin pihalla joissa on perunaa kasvamassa.

Isommassa astiassa on viisi ja pienemmäsää kolme Timo-merkkistä siemenperunaa jotka istutin tuossa toukokuun lopulla. 75 päivää sanoi siemenperunan antaja kestävän sadonkorjuuseen eli tuossa heinäkuun puolessa välissä odotan vesi kielellä nostavani elämäni ensimmäiset itse kasvatetut perunat maasta tai siis ruukusta ja laatikosta.

Onni on punainen tupa ja perunamaa. Katson olevan melko lähellä tuon haaveen ja onnen toteutumista.

• jane.london

olisipa joku kääntänyt mulle maata sen verran,että edes perunat omasta takaa.
        "Joitain" vuosia takaperin isän kanssa käsin käännettiin maa ja juolavehnän juuret karsittiin.
        Isä laittoi ituset perunat maahan ja minä lisäsin persiljaa,tilliä ja porkkanaa maan täyteen:)
        Ne perunat..mahtavia ja vaaleita kuin kananmunat,ei tarvinnut kuin kuin pyöräyttää lavuaarissa ja puhtoisia olivat!
        Seuraavana kesänä esikasvatettuja valkosipuleita kokeeksi ja keltasipuleita myös.
        Salaattia laitoin ja kaikki kasvoi ja satoa saatiin..

Nyt on asiat toisin,kun olen töissä ja energiaa vähemmän,tosin ei ole enää isääkään jelppimässä.
        Vanhankansan ihmisenä isäni piti tärkeänä käyttää maat hyväkseen.

Kasvimaa on tottavieköön terapiaa,mutta eihän se kasvatus aina onnistu..säätkin vaihtelee;D

• mayanna
        Synnove.Pullo kirjoitti:

tai tarkalleen ottaen yksi iso ruukku ja yksi vähän pienempi puinen viinilaatikko mökin pihalla joissa on perunaa kasvamassa.

Isommassa astiassa on viisi ja pienemmäsää kolme Timo-merkkistä siemenperunaa jotka istutin tuossa toukokuun lopulla. 75 päivää sanoi siemenperunan antaja kestävän sadonkorjuuseen eli tuossa heinäkuun puolessa välissä odotan vesi kielellä nostavani elämäni ensimmäiset itse kasvatetut perunat maasta tai siis ruukusta ja laatikosta.

Onni on punainen tupa ja perunamaa. Katson olevan melko lähellä tuon haaveen ja onnen toteutumista.

- jaksat varmaan ainakin pitää pottumaasi rikkaruohottomana!

Minullekin onni on punainen tupa ja perunamaa - vähän ympäripyöreästi ajatellen.

• -NK-

---otan vastaan sen, mikä milloinkin annetaan.

Onhan noista aurinkoisista päivistä jo saanut nauttiakseen. Odottelen mukavia uimailmoja.

• mayanna

että Helkkarin Hyvä Periaate, mutta ei silti saa unhohtaa unelmointia, eihän ;)

Järvivedet kuulemma jo ovat lämpimiä.. tai mikä sitten kellekin riittää. Itse nautin enemmän meressä kellumisesta, vaikka kelpaa se järvikin paremman puutteessa.

• meni ihan pyllylleen. Auto prakas enkä päässyt reissuun. Vieläkin on remontissa. Ja tapahtui muutakin yllättävää joka sekoitti pakan ja mielen täysin.

Välillä lähdin kotoa evakkoon kun kyllästyin tähän kerrostalon kuumuuteen. Kävin Honkkarissa, Motonetissa ja K-Raudassa kyselemässä jäähdyttimiä. Olihan niitä mutten raaskinnut ostaa. Kolme- neljäsataa euroa olisivat maksaneet. Onneks tuo sää muuttui, nyt on mulle oikein sopiva lämpötila. Lomasuunnitelmat on muuten vaan poskellaan. Odotukset on silti vielä korkeella. Jospa ens viikolla sais tehdä jotain kivaa.

• mayanna

huono mäihä sulla. Toivottavasti eteesi tupsahtaa yllättäen jotain Oikein Mukavaa Odottamatonta, joka korvaa edes vähän harmeja. Toisinaan nurkan takana vaanii yllätys, eikä se aina millään voi olla huono (todennäköisyyslaskentaa, vaikken mitään matikasta ymmärräkään).

Minun pitäisi myös vuosihuollattaa ja katsastaa auto. Ja siivota se :D

• mayanna kirjoitti:

huono mäihä sulla. Toivottavasti eteesi tupsahtaa yllättäen jotain Oikein Mukavaa Odottamatonta, joka korvaa edes vähän harmeja. Toisinaan nurkan takana vaanii yllätys, eikä se aina millään voi olla huono (todennäköisyyslaskentaa, vaikken mitään matikasta ymmärräkään).

Minun pitäisi myös vuosihuollattaa ja katsastaa auto. Ja siivota se :D

Kiitos myötätunnosta. Auto on taas kunnossa. Ja siivottunakin. Passaa siihen nyt tavarat sunnuntaina pakata. Ens viikon mökkilomaa olen odottanut aivan täpinöissäni :). Vaikka satais pieniä kiviä koko viikko, ei haittaa. Paitsi yks päivä täytyy olla kuiva ja lämmin, muttei helteinen.

Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      425
      16719
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      140
      2660
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1986
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      86
      1859
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      49
      1447
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      102
      1310
    7. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      39
      1266
    8. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      292
      1240
    9. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1199
    10. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      1173
    Aihe