Nyt lähtee vista!

jwd

Voi jumalauta! Ostin uuden läppärin ja oli pakko sit siirtyä vistaa. Voi perkele, ei toimi virusturvat suoraan, ei käy tulostimet, mp3 soittimen ohjelma ei pelaa, vodafonen usb-modeemi ei toimi ilman ajureita joista elisa ei ota mitään vastuuta jne.

Nyt lähtee saatana moinen paska tästä koneesta. Mun Vista on 32 bittinen, eli siihen kai voi vetää xp:een tilalle. Mut kuinkas se tapahtuu? Mitä pitää poistaa ja miten? Vai voinko purkaa kaupan vedoten laitteen tiomimattomuuteen?

Olen yksinkertainen mies ja tarvin yksinkertaiset vermeet. Perkele mulla kiinnostaa vaan tehdä työni tietokoneella, ei työtä tietokoneelle.

8

1019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemus puhuu

Kehoitan harkitsemaan linuxia. Esim ubuntu pelaa aika hyvin ,tehokkaampaan koneeseen Opensuse tai Sabayon..

• Itsellä Windows Vista Ultimate (32bit, x86). Mulla ei ole ikinä ollut yhteensopivuusongelmia minkään kanssa, en käsitä mikä sekunda sulle on sattunut. Esiasennetuissa koneissa on aina jotain turhaa lisäohjelmaroskaa mikä tekee mistä vain käyttiksestä ei-niin-toimivan (kokemusta on XP:n osalta).

Tällä hetkellä Vistan oma palomuuri piisaa. Ainakin omassa koneessa. Virustorjunnaksi avast! 4 Home tai joku vastaava. Muihin en osaa sanoa mutta pienellä etsimisellä löytyy varmaan ajurit. Toimimattomien ohjelmien osalta kannattaa aina koittaa yhteensopivuustilaa. Hiiren oikealla yksi kerta vaikka ohjelman pikakuvakkeen kohdalla, sieltä "ominaisuudet". Siirry välilehdelle "yhteensopivuus" ja laita raksi ruutuun valiten vaikka "Windows XP SP2". Jos ei toimi niin ei toimi. Itsellä on ainakin auttanut moneen kertaan.

Voit kyllä purkaa kaupan jos tuote on kunnossa ja pakkaus tallessa (ja kuitti). Tällöin ei saa kaupasta riippuen täyttä hintaa, eräässä saa 80% myyntihinnasta takaisin, joillain kaupoilla saa kaikki rahat takaisin.

Laita XP:n asennuslevy asemaan, käynnistä kone ja kun ruudussa lukee "Press any key to boot from CD" tai vastaavaa, paina mitä vain nappia. Sieltä formatoit kiintolevyn ja voit asentaa XP:n.

• ei vai?

Siis yhteensopivuusongelmia?

Käytätkö mitään muita ohjelmia kuin ms-sontaa?

Itsellä on ihan sama tilanne kuin tolla aloittajalla. Viitttä vaille ettei koko kone ole jo lentänyt järveen. Ja mä ostin vielä läppärin, et toi xp:n asentaminen ei auta. Pitäs olla JUST siihen läppäriin sopiva xp kaikkine ajureineen,

Nyt kyl täytyy alkaa lukee noita lakisivuja. Mä olisin ainaki ikionnellinen jos voisin palauttaa täysin hyödyttämän paskan ja kärsisin vaan 200e 20 hukkatyötuntia.

• ps_ps_ps
        ei vai? kirjoitti:

Siis yhteensopivuusongelmia?

Käytätkö mitään muita ohjelmia kuin ms-sontaa?

Itsellä on ihan sama tilanne kuin tolla aloittajalla. Viitttä vaille ettei koko kone ole jo lentänyt järveen. Ja mä ostin vielä läppärin, et toi xp:n asentaminen ei auta. Pitäs olla JUST siihen läppäriin sopiva xp kaikkine ajureineen,

Nyt kyl täytyy alkaa lukee noita lakisivuja. Mä olisin ainaki ikionnellinen jos voisin palauttaa täysin hyödyttämän paskan ja kärsisin vaan 200e 20 hukkatyötuntia.

hp:n, nvidian, ym sivuilta on tullut ladattua kaikki mahdolliset draiverit, mutta xp-installoinnissa 1000e kone toimii yhtä hyvin kuin 50e käytetty...

• jwd

Kiitos asiallisesta vastauksesta!

• jwd

Kun koneen buuttaa xp:n asennuslevyllä, ohjelma ilmoittaa ettei löydä yhtään kiintolevyä tai jotain ja asennusta ei voi jatkaa. Eli en pääse formatoimaan kovalevyä. Kyseessä on siis hp:n läppäri, meneekö nyt joku vikaan vai eikö tähän nyt yksinkertaisesti saa xp:tä? Ei auta ohjelmien kanssa edes tuo yhteensopivuus -toiminto. Voi kurjuus!

• lähdepä

itse vittuun täältä! ;)

• sinun jumalasi

Älköön sinulla olko muita jumalia.

Pyhitetty olkoon WindowsVista, sillä se on luotu maanpäälle,
        että ihmiset saisivat käsityksen helvetistä.

Applet ja Linuxit päästävät maan matoset liian helpolla, sillä tarkoitettu on, että ihmisten pitää opetella käyttämään luomiamme järjestelmiä, eikä hukata aikaansa maallisen mammonan tavoitteluun.

Tuska on jalon rodun tunnusmerkki.

Tämän tunnusmerkin täyttävät kaikki Windowskäyttäjät.

Hallelujah

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5320
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2357
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1582
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      228
      1529
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1467
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1165
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1133
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      291
      1085
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe