Onko kokemusta? Sain viime kesänä tuttavalta siemeniä. Laitoin niistä osan maahan. Mitä lienee odotettavissa?
Maatiaispionia siemenestä
5
1078
Vastaukset
- taimia :)
Mutta kukkivaksi pioniksi ehtimiseen menee aikaa useita vuosia. Ostotaimet kun ovat jo noin kolme vuotta puutarhalla kasvatettuja ja niitäkin saa usein odottaa kukkivaksi pari kolme vuotta.
- Kasvattelija
Olen onnistunut saamaan pionintaimia runsaasti siemenestä. Siemen kannattaa kylvää syksyllä, tarvitsee kylmäkäsittelyn. Laitoin siemenet riviin kukkapenkin reunaan. Kun siemen itänyt, kukkivaksi kestää ainakin 3 vuotta. Kannattaa kyllä, koska siemenistä saa edullisesti paljon uusia kasveja. Itsekin olen jakanut taimia puolelle pitäjää.
- siemenet..talvi
Kasvattelija kirjoitti:
Olen onnistunut saamaan pionintaimia runsaasti siemenestä. Siemen kannattaa kylvää syksyllä, tarvitsee kylmäkäsittelyn. Laitoin siemenet riviin kukkapenkin reunaan. Kun siemen itänyt, kukkivaksi kestää ainakin 3 vuotta. Kannattaa kyllä, koska siemenistä saa edullisesti paljon uusia kasveja. Itsekin olen jakanut taimia puolelle pitäjää.
Voisiko panna niitä siemeniä pakasteeseen pariksi viikoksi ja sitten istuttaa ruukkuihin ja siten nopeuttaa kasvua?
- Helmituuli
siemenet..talvi kirjoitti:
Voisiko panna niitä siemeniä pakasteeseen pariksi viikoksi ja sitten istuttaa ruukkuihin ja siten nopeuttaa kasvua?
Kylmäkäsittelyn voit suorittaa jääkaapissa. Siemenet voit laittaa sinne vaikka tikkuaskissa tai laittaa pieniin idätysruukkuihin -kokeile riittääkö kaksi viikkoa vai kannattaako antaa olla kuukauden.
En ole itse kokeillut vielä kylmäkäsittelyä, mutta tuon kuukauden viileässä pitämisen olen kuullut kaveriltani, joka on innokas puutarhastaja. - ei laiteta
Helmituuli kirjoitti:
Kylmäkäsittelyn voit suorittaa jääkaapissa. Siemenet voit laittaa sinne vaikka tikkuaskissa tai laittaa pieniin idätysruukkuihin -kokeile riittääkö kaksi viikkoa vai kannattaako antaa olla kuukauden.
En ole itse kokeillut vielä kylmäkäsittelyä, mutta tuon kuukauden viileässä pitämisen olen kuullut kaveriltani, joka on innokas puutarhastaja.Voi voi, panin joitakin kirsikansiemeniä pakasteeseen parisen viikkoa sitten ja kylvin ne tänään. No, kokeillahan voi.
Olen nyt ahnaana katsellut noita pionien siemenkoteloita ja ihmettelen, milloin niitä voisi irroitella ja alkaa kylvämään ja kokeilemaan jopa sitä jääkaappimenetelmää.
Onko nyt sopiva aika, vai onko odotettava, kunnes siement ovat "kypsiä"=ruskeita? On tavallisia tuoksuvia maalaispioneja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881537
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101410- 851344
- 691230
- 1151119
- 751001
- 69941
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255930Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18885- 34856