kuinka usein hevonen/poni pitää kengittää?
kengitys
5
999
Vastaukset
- moranangelique
n. 4-8 viikon välein taitaa olla se melko yleinen. Tallilla missä itse käyn niin 6 vk: n välein, vaikka kengät eivät olisi pahemmin kuluneet.
- missmaalainen
kengitän itse ravurit 4viikon välein ja ratsut 8viikon välein... tai tarpeen mukaan... liikutusten mukaan kenkä valitettavasti kuluu...
- hepalle
Mulla itellä SH ja 12 viikkoa tuntuu ihan sopivalta. Se riippuu tietysti kavion kasvu nopeudesta ja siitä miten paljon heppaa liikuttaa.Siis siitä et kuluuko kengät pois alta. Mut meillä esim. toi 4 viikkoo ois ihan naurettavan lyhyt aika.Joskus ollu samat popot 16 viikkoo ku ei oo saanu kengittäjää tulemaan..
- minävaan..
Hevonen pitää kengittää 6-8 viikon välein. Hevosta voi pitää myös ilman kenkiä kesällä, mutta silloin ne pitää kumminkin raspata säännöllisesti.
- reetu
hevonen tulee kengittää 4-8 vkon välein siksi, jotta kaviot vuollaan, jänteet ei rasitu eikä tule virheasentoja jalkoihin. Jos kengät pysyvät 16 vkoa jaloissa, et todellakaan voi pitää sellaista kengitysväliä hevosella.
Meidän kengittäjän laittamat kengät pysyvät niin kauan jalassa kunnes ne itse otetaan pois, kengitysvälinä pidän 6-8 vkoa. Tavallisimmin 6 tai 7.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881507
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 751146
- 1151109
- 661068
- 74965
- 68895
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255890Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33803