Hei! Minulle kävi työtapaturma. Olen käynyt lääkärissä ja täyttänyt tarvittavat paperit jne. Nyt kysymykseni koskeekin palkkaa. Saanko sairausajalta myös lisät? Normaalilta saikeltahan ei saa, mutta kun kyseessä on työtapaturma. Ravintola-alalla olen, mutta TES:issä ei ollut mitään mainintaa asiasta enkä ole netistä löytänyt muutenkaan..
sairausajan palkka
8
3300
Vastaukset
- kysymykseen
Moikka! Ei saa lisiä, sairasloma-ajan palkka tulee maksetaan keskituntiansion mukaan (kta)
- ap.
Mihin perustat tuon tietosi? Ihan sillä jänkkään että itse olen kuullut päinvastaista.. Ravintola-alallahan ei normaaliakaan saikkea makseta kta:n mukaan vaan saikelta saa ainoastaan perustuntipalkan (olen siis osa-aikainen tuntipalkkainen henkilö).
- palkanlaskija
ravintola-alan tessin mukaan maksetaan normaali tuntipalkka sovituilta työvuoroilta, ei lisiä. Ei siis kta:n mukaan. Työtapaturma maksetaan samalla tavalla kuin "normaali" sairaslomakin.
- Nimimerkki
Se, ettei ravintola-alalla makseta KTA:n mukaan, ei tarkoita sitä etteikö sitä muilla aloilla makseta.
Omalakohdalla, kun sattui työtapaturma, niin sairauspäiviltä maksettiin korvaus KTA:n mukaan, eikä perustuntipalkan mukaan. - sama palkanlaskija
Nimimerkki kirjoitti:
Se, ettei ravintola-alalla makseta KTA:n mukaan, ei tarkoita sitä etteikö sitä muilla aloilla makseta.
Omalakohdalla, kun sattui työtapaturma, niin sairauspäiviltä maksettiin korvaus KTA:n mukaan, eikä perustuntipalkan mukaan.ei tietenkään tarkoita, mutta kysyttiin nimenomaan ravintola-alan käytäntöä.
- martzi82
kaaduin ja meni nilkka,tuli 7vk saikkua,miten pitkältä ajalta sairaslomalla saa palkkaa ravintola alalla
- poissa_joskus
Jos se on työtapaturma, niin yleensä maksetaan kta:n mukaan palkkaa. Vakuutusyhtiöstä riippuen voi palkanmaksu loppua jonkin kuukauden sisällä. Kannattaa hakea lääkäriltä b-todistusta(maksaa 30€) työnantajalle, silloin kela korvaa pidempi aikaisen poissaolon työnantajalle ja työntekijän palkanmaksu jatkuu jopa vuoden. Syyt poissaoloon vaan tarvitsevat olla hyväksyttävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732845
- 642723
- 681802
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161610- 201570
- 151422
- 481277
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239