Meillä lapsi nyt 1,5v ja nyt vasta alkanut sanomaan yksittäisiä sanoja. Sanoissa on vahvasti kaksoiskonsonantit selkeitä, esim poppa on ppa, lamppu on ppu, kakka on kka, maito on mma.jne.. Onkohan ne sanat kuitenkin tulossa oikeasti kohta? Mielestäni helppoja sanoja esim aamu, alli, auto, mummu (mitkä ovat usein ekoja sanoja lapsilla ?!) niitä ei edes yritä. Puhetta ymmärtää ja on ymmärtänyt jo kauan.
vahvat konsonantit
puhen odottaja
1
718
Vastaukset
- 1,5v:n äiti
Meillä mm. leipä on pä, pallo on pa, kissa kiss, kiisseli on kiisss ja kiitos on suunnilleen kiits. Ainoat kunnolliset sanat taitavat olla äiti, isi, mumma ja paappa. Meillä ainakin lapsi on vasta joitakin kuukausia (2-4) edes yrittänyt puhua, joten itse olen ajatellut, että on vain aloittanut "tavallista" myöhemmin. Ja tiedäthän itse, mitä lapsi tarkoittaa, joten helpottaahan se kommunikointia! Kyllä ne sanat sieltä tulevat, lapsi tarvitsee vain lisää aikaa harjoitella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e651977- 1041901
- 1441649
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151641- 1031609
- 851587
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2851357- 1191289
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241160- 701132