Pitäisi päivittää kotikoneeseen emolevy ja prosessori tehokkaampaan ja ajattelin samalla asennella 4G muistit.
Emolevytarjokkaissa olisi paikat neljälle muistikammalle ja huomasin ihmeekseni että 2kpl 1G muisteja on jonkin verran halvempi kuin 1 2G kampa vaikka speksit muuten ovat samat.
Onko siis jotain etua siitä että asentaa 2 kpl 2G muisteja sen sijaan että kalustaa emolevyn neljällä 1G kammalla? En ajatellut lisätä muistia enää myöhemmin joten kaksi vapaaksi jäänyttä muistipaikkaa ei ole etu.
4*1G vai 2*2G
3
607
Vastaukset
- laittaisin
4*1G. Jos muistikampa hajoaa niin ei menetä kun 1Gigan joka tulee halvemmaksi úusia. Tosin saattaa olla 4*1G yhteensä alussa olla pikkuisen arvokkaammat hankkia kuin 2*2G. No mutta odotellaan viisaampien vastauksia.
- palikka
Johan tuossa itse vastasit kysymykseesi, eli jos lisä muistille ei ole tarvetta ja saat 4 palikkaa halvemalla kuin ne 2, niin ei pitäisi olla epäselvää
- Erkko!
Ei se aina ole noin yksinkertaista kuitenkaan. Olen törmännyt lankuihin, joissa toimii DDR400 muistit, mutta kaikki paikat käytössä muistit toimivat vain DDR333 dual channelina.
Alkuperäisen kirjoittajan kannattaa lukea manuska läpi muistien kohdasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742932
- 652783
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 221533
- 481297
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259