4*1G vai 2*2G

kumpi parempi

Pitäisi päivittää kotikoneeseen emolevy ja prosessori tehokkaampaan ja ajattelin samalla asennella 4G muistit.

Emolevytarjokkaissa olisi paikat neljälle muistikammalle ja huomasin ihmeekseni että 2kpl 1G muisteja on jonkin verran halvempi kuin 1 2G kampa vaikka speksit muuten ovat samat.

Onko siis jotain etua siitä että asentaa 2 kpl 2G muisteja sen sijaan että kalustaa emolevyn neljällä 1G kammalla? En ajatellut lisätä muistia enää myöhemmin joten kaksi vapaaksi jäänyttä muistipaikkaa ei ole etu.

3

607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laittaisin

4*1G. Jos muistikampa hajoaa niin ei menetä kun 1Gigan joka tulee halvemmaksi úusia. Tosin saattaa olla 4*1G yhteensä alussa olla pikkuisen arvokkaammat hankkia kuin 2*2G. No mutta odotellaan viisaampien vastauksia.

• palikka

Johan tuossa itse vastasit kysymykseesi, eli jos lisä muistille ei ole tarvetta ja saat 4 palikkaa halvemalla kuin ne 2, niin ei pitäisi olla epäselvää

• Erkko!

Ei se aina ole noin yksinkertaista kuitenkaan. Olen törmännyt lankuihin, joissa toimii DDR400 muistit, mutta kaikki paikat käytössä muistit toimivat vain DDR333 dual channelina.

Alkuperäisen kirjoittajan kannattaa lukea manuska läpi muistien kohdasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe