Ongelmia Javan kanssa

Manhattan

Saan seuraavan laisen virhe ilmoituksen kun yritän
kääntää koodia (Esim22). Joka on alapuolella olevassa linkissä.

http://www.internetix.ofw.fi/opinnot/opintojaksot/6tekniikkatalous/java/

------Configuration: --------------------
C:\java\Esim1.java:6: Esim1 is not abstract and does not override abstract method mouseReleased(java.awt.event.MouseEvent) in java.awt.event.MouseListener
public class Esim1 extends JFrame
^
1 error

Process completed.

5

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ongelmaaa

Virhe väittää, ettet yli kirjoita/toteuta mouseReleased -metodia. Kyseinen metodi on kuitenkin esimerkin esim22:n koodissa, joten olet ehkä kirjoittanut alla olevan rivin väärin:

public void mouseReleased(MouseEvent e) { }

Toisaalta virheesi ei ole edes esim22:n virhe ilmoitus, koska esim22 ei sisällä sillä rivi "public class Esim1 extends JFrame...". Tai sitten ovat muuttaneet koodia aivan äskettäin.

• Manhattan

Typoja ei pitäis olla. Olen tutkinu kaikki mahdolliset oikein kirjoitus virheet.

Tuollaista riviä ei ole koodissa. Olen itse yrittänyt muuttaa koodia siten että se ei aukea Appletissa vaan omassa ikkunassa, mutta samaa valitti kuitenkin kun yritni saada aukeamaan appletissa.

Voiko ongelma olla kääntäjässä tai jdk:ssa? Käytän Java6 ja kääntämisessä JCreactoria.

• Ongelmaaa
        Manhattan kirjoitti:

Typoja ei pitäis olla. Olen tutkinu kaikki mahdolliset oikein kirjoitus virheet.

Tuollaista riviä ei ole koodissa. Olen itse yrittänyt muuttaa koodia siten että se ei aukea Appletissa vaan omassa ikkunassa, mutta samaa valitti kuitenkin kun yritni saada aukeamaan appletissa.

Voiko ongelma olla kääntäjässä tai jdk:ssa? Käytän Java6 ja kääntämisessä JCreactoria.

Mulla kääntyi kyseinen esimerkki (esim22) hyvin. Jos koodissasi on "... implements Mouse..." pitää luokassa silloin olla toteutettuna "public void mouse..." -metodit, ja jos näin ei ole saat sellaisen virheen josta kerroit. Esimerkissä oli tuollaiset rivit, joten vaika uskoa, että kääntäjä samanlaista virhettä herjaisi kun esimerkkiä yrität kääntää.

• Manhattan
        Ongelmaaa kirjoitti:

Mulla kääntyi kyseinen esimerkki (esim22) hyvin. Jos koodissasi on "... implements Mouse..." pitää luokassa silloin olla toteutettuna "public void mouse..." -metodit, ja jos näin ei ole saat sellaisen virheen josta kerroit. Esimerkissä oli tuollaiset rivit, joten vaika uskoa, että kääntäjä samanlaista virhettä herjaisi kun esimerkkiä yrität kääntää.

Joo taisit olla oikeassa. Kirjoitin uudestaan koko koodin ja sain toimimaan. Ei ne typot vaan halua ilmeisesti osua silmään millään vaikka kuinka tarkasti tutkailis.

• Ongelmaaa
        Manhattan kirjoitti:

Joo taisit olla oikeassa. Kirjoitin uudestaan koko koodin ja sain toimimaan. Ei ne typot vaan halua ilmeisesti osua silmään millään vaikka kuinka tarkasti tutkailis.

Jos olisit käyttänyt Eclipse:ä JCreator:n sijasta, niin se olisi ehdottanut korjausta virheeseen. Kahdella napin painalluksella se olisi korjannut koodin siten, että olisi lisännyt puuttuvat metodit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe