...luonnonvaraisesti Suomen luontoon? Samalla tavalla kuin Lupiinit.
Olisiko mahdollista, että hamppu leviäisi...
8
2146
Vastaukset
- Hamppuja on erilaisia
Jos ajattelit levitellä jotain muuta kuin kuituhamppua niin se on hyvin edesvastuutonta esimerkiksi pieniä lapsia kohtaan. Äläkä edes kuituhamppua luontoon edes yritä levittää, jos siinä onnistut niin aikamoinen ekokatastrofi voi olla tiedossa.
- imonoke
eikö ole paljon edesvastuuttomampaa, että täällä kasvaa esimerkiksi valkokärpässieniä ja kieloja? hamppuhan ei ole myrkyllinen. :D
- ei riitä
No nou hätä! Ei tule katastrofia, ei "se" hamppu ainakaan kasva ilman lisävaloa/lämpöä.
- joka kesä
ei riitä kirjoitti:
No nou hätä! Ei tule katastrofia, ei "se" hamppu ainakaan kasva ilman lisävaloa/lämpöä.
Asun Suomen etelimmäisimmällä paikkakunnalla, ja pihassani kasvaa hamppu. En tiedä mistä se on siihen tullut, itse en ole sitä istuttanut. En ole ottanut sitä pois, koska se on kaunis. Joka kevät se tulee siihen uudelleen. Ei kyllä ole levinnyt.
- nahkiz
eikös aika monet kasvit kasva suomessa ilmaston vuoksi ainoastaan yksivuotisina? tosin, hampun siemenethän kyllä kestää pakkasta. ja onhan niitä kehitetty lajikkeita suomen oloihin. jotta jos se kasvi tekee siemeniä syksyllä niin kai niistä voi keväällä versoa uusia kasveja.
olen miettinyt joskus itse samaa asiaa ja meinannut kokeilla. heittelee vaan siemeniä sinne tänne metsään ja katsoo mitä tapahtuu.
mutta vaikka leviäisikin, niin tuskin ne paljon sinsemillaa tuottaa kuitenkaan. liikaa valoa.- on...
tuollainen siementenviskely tai kasvin levittämisen yrittäminen on laitonta.
- villinä eikä
ole ennenkään kasvanut. 700 kilometriä etelä-kaakkoon niin kyllä kasvaa mutta ei täällä. Ehkä jos ilmasto lämpenee vielä niin sitten.
- lesbo
on... kirjoitti:
tuollainen siementenviskely tai kasvin levittämisen yrittäminen on laitonta.
näytä tarkalleen lakipykälä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738