Kääpiöaffen

Mneijonen

Mun akva on 96l ja vesiarvot on vakiintuneet näihin arvoihin:
nh3 0
no2 0
no3 12,5-25
gh 7
kh 5
ph 7,0

Uskaltaisikohan sitä kokeilla kääpiökirjoaffenlajia mikä sopii kyseisiin arvoihin? Muu kalasto 10 rubiinitetraa, 6 täplämonnista ja partamonni.

5

469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Rubiinitetroille tarttis noi vesi arvot olla .. pH 6,0–7,5, mieluiten noin 6,5. Lämpötila 24–28 °C, pehmeä vesi. No, tuota lämpötilaa et kertonutkaan mutta muut arvot näyttäis olevan OK, kovuuskin.

Partikselle voisit miettiä muutaman vuoden päästä uutta kotia sillä siitä kasvanee ainakin kymmen senttinen ja tuohon akvaan se on jo silloin liian suuri (ok. satalitranen minimi mutta mietippä asiaa mitta nauhan kanssa).

Täplämonnisen ihanne lämpötila taasen on alle 24 muuten se kyllä alkaa paistumaan akvassa ja ei elä onnellista elämää vaikkei sitä mitenkään osaisi näyttääkään.

Ahvenesta .. http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=244

Tuohon 25...27 kategoriaan menee aikas monta kääpiöaffenlajia joten kait olis parasta jos hieman itse tutustuisi lajistoon ennen kuin uskallan suositella sulle mitään... ;)

• Mneijonen

Helteillä noussut 27 asteeseen vaikka varjossa onkin, muulloin 25 astetta. Nyt ilman lämppärii on pysyny 25 asteessa sisälämpötilan mukaan.

• Mneijonen

Joo se ois sitten se keltakääpiöahven tai pariskunta. Ja mitäköhän sitä muuta niistä pitäs tietää?

• Mneijonen
        Mneijonen kirjoitti:

Helteillä noussut 27 asteeseen vaikka varjossa onkin, muulloin 25 astetta. Nyt ilman lämppärii on pysyny 25 asteessa sisälämpötilan mukaan.

Markku Varjon kirjan mukaan menis täplämonnisetkin 25 asteiseen, enhän olis muuten niitä hankkiinutkaan...

• Mneijonen

Käyn ens viikolla kattomassa käytettyä 190l akvaa... mitäköhän siitä kannattaisi tarjota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe