kertokaa miten te teette Sangrian??
Olis kiva kuulla eri vaihtoehtoja seoituksiin.
SANGRIA OHJEITA
4
5106
Vastaukset
- hyvää sangriaa
esim 2 litran kannu, johon pieni pullo punaviiniä, spriteä loput, ja päälle leikataan lime viipaleita. Annetaan maustua n. 1h jääkaapissa ja lisätään jääpalat kannuun. niin avot ku on HYVÄÄ! : ))
- vanha kokki
Sangria on kuin Paella, jokaisella on oma reseptinsä.
Meidän ravintolassamme Aurinkorannikolla se tehtiin seuraavasti: 1 pullo halpaa punaviiniä 1 pullo sitruuna limonadia, 4 cl. Triple Sec likööriä, tai 4 cl. Cointreauta, Fundador brandya 4 cl. 1 appelsiini viipaleina, 1/2 sitruunaa viipaleina, runsaasti jäitä. Sekoitetaan hyvin ja annetaan vetäytyä jonkin aikaa.
Vain mielikuvitus on rajana, pääasia on että juoma on hyvää, hieman hapanta, makeaa ja ennenkaikkea jääkylmää. Salud! - mun mielestä
hyvä ohje:
http://www.saunalahti.fi/~bamsen/drinkit/tulos.php3?hakusana=sangria - ..........
1 plo punaviiniä
saman verran sitruunalimonadia
2 appelsiinia (pese, kuori)
2 sitruunaa (pese, kuori)
kanelitanko
0,5 dl Grand Marnier -likööriä.
Pese ja kuori sitrukset ohuelti ja laita kuoret viinin joukkoon jääkaappiin tekeytymään vähintään 2 tunniksi kanelitangon kanssa.
Purista hedelmistä mehu joukkoon, siivilöi, lisää likööri ja limppari. Maistele.
Makua voi vaihdella käyttämällä light-limua, tai kivennäisvettä, joukkoon voi myös lisätä sokeria, jos tuntuu tarvitsevan (mulla oli tosi isoja sitruunoita, siinä kaipasi lisää makeutta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632644
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 371180