Olisiko mitään, jos vaihteeksi sekoittaisimme puurot ja vellit kirjoittelemalla kesään kuuluvista puolikultturelleista asioista: lukemistamme kirjoista, musiikista, kesäteatterista ja niistä erilaisista tapahtumista, joita Suomi on pullollaan.
Voisimme vaikkapa väitellä siitä, on kesätapahtumia liikaa, sopivasti vai liian vähän.
Sillisalaattia ja sekameteliä
26
1929
Vastaukset
Antiikin ikärajanahan pidetään sataa vuotta.
Kuulin tässä juuri, että viranomaiset ovat määrittäneet ikärajaksi viisikymmentä.
Totesin, että vanhempi aikamiespoikamme muuttuu tänä vuonna virallisesti antiikiksi.
Siihen tuleva antiikkikappaleemme: - Uusantiikiksi. Kun kerran on uusavuttomia, niin silloin on myös uusantiikkia.viisikymppinen. Silloin kyläsepät teki niin hyviä työkalujakin, että rautakaupassa nykyään siihen nähen ole kuin tökeröitä teelmiä.
Moottoroitu kone pitää nykyisin olla joka pikku työssä.
Antiikkina niitä entisiä työkaluja kannattaa arvostaa.
Kesämökiksi muuttuneita entisiä asumuksia jotku on antanu olla tavallaan museona muuttamatta paljonkaan niitä.- Etelän vares
jjoutava5 kirjoitti:
viisikymppinen. Silloin kyläsepät teki niin hyviä työkalujakin, että rautakaupassa nykyään siihen nähen ole kuin tökeröitä teelmiä.
Moottoroitu kone pitää nykyisin olla joka pikku työssä.
Antiikkina niitä entisiä työkaluja kannattaa arvostaa.
Kesämökiksi muuttuneita entisiä asumuksia jotku on antanu olla tavallaan museona muuttamatta paljonkaan niitä.Ja ne vieläkin vanhemmat muonamiesten tuvat, jotka paikallinen kirvemies piirsi tupakkiaskin kanteen ja lähti siitä mallista rakentamaan!
Ei ole hometta eikä pahaa hajua vaikka odottavatkin talvet kylmillään kesää ja asukkaita. - Remanteri
Etelän vares kirjoitti:
Ja ne vieläkin vanhemmat muonamiesten tuvat, jotka paikallinen kirvemies piirsi tupakkiaskin kanteen ja lähti siitä mallista rakentamaan!
Ei ole hometta eikä pahaa hajua vaikka odottavatkin talvet kylmillään kesää ja asukkaita.Terveisiä lomilta.
Täytyy yrittää kehua yleiskielellä niitä muonamiesten asumuksia. Kauniisti sopii sellainen sopusuhtainen punainen tölli valkoisine pihtipielineen suomalaiseen maisemaan. Niiden rakentajilla on ollut silmää kauneudelle ja käden taitoa. Kyllä se on aitoa tai ehkä aidompaakin rakennuskulttuuria kuin kuuluisien arkkitehtien työt. Ne kansanmiehethän hallitsivat hallitsivat rakentamisen alusta loppuun. Todellisia rakentajamestareita olivat! - Hintriika1
Voi hyvänen aika, tänään pyykkinarulla muistilokeroista iski päähäni tuo Venlastiinan viesti. Totesin kauhukseni, että minun liinavaatekaappini sisältö (siis ei kaappi) muuttuu kohta antiikiksi!
Vaikka muutossa hävitin kaikki hiutiksi kuluneet tai rispaantuneet liinavaatteet pois kuljeksimasta, niin edelleen minulla on pyyhkeitä, joita saimme häälahjaksi! Ja jotakin muitakin liinavaatteita.
On se kamalaa, että entisajan kankaat tehtiin niin kulutusta kestäviksi, ettei niistä elinaikanaan pääse eroon! Astiat onneksi saa säretyiksi, ellei muu auta. Siinä olen kunnostautunut äitivainaan kippojen suhteen.
Kestävyysennätyksen tekivät varmaan ne mummon vanhat kapiot, jotka ensi oli perinyt äiti ja sitten minä. Viimeiset lakanat, jotka meillä kulutettiin loppuun, olivat varmaan lähes 100-vuotiaita.
Nykyajan lakanat minä saan karheilla kantapäilläni hinkatuksi loppuun vuodessa- parissa. Olisikohan kankaan laatu toisenlainen kuin mummon nuoruuden aikoihin 1800-luvun loppupuoliskolla?
ongelma tulee jos välttämättä haluaa olla Ruukin pitäjäpäivillä ja Limingan viikateniitto kilpailussa, yhtenäki kesänä olivat samana päivänä. Välimatka kuitenkin kymmeniä kilometriä.
Kovakuntoisia niittäjiä kisasivat tosissaan,
mukava oli myös nähdä vanhan emännän rytmikästä niittoa naisten sarjassa. Yleisöä tapahtumissa oli paljon.- Hilve
lehden yleisönosastoonkin kun täällä meillä on hieno kävelykatu, mutta niin harvoin siellä on mitään ohjelmaa. Muutama tapahtuma kesässä on liian vähän. Kyllä niitä voisi viikottain olla.
- Reska R.
Hilve kirjoitti:
lehden yleisönosastoonkin kun täällä meillä on hieno kävelykatu, mutta niin harvoin siellä on mitään ohjelmaa. Muutama tapahtuma kesässä on liian vähän. Kyllä niitä voisi viikottain olla.
Merkki elävästä kulttuurista ja ihmisten vireydestä on se että monin paikoin järjestetään ihan omat kesätapahtumat.
Turha on väittää että kesätapahtumia on liikaa.
Perustellaan sillä ettei ns. virallisiin tapahtumiin riitä väkeä. Jos ei riitä niin lopetettakoon ne. Ja niitten valtionapu. Pitäisi niitten korkeakulttuuristen henkilöitten marinan sijasta kunnioittaa niitä ihmisiä jotka talkoilla pistävät tapahtumia pystyyn. - Aleksanteri Viidestoista
Reska R. kirjoitti:
Merkki elävästä kulttuurista ja ihmisten vireydestä on se että monin paikoin järjestetään ihan omat kesätapahtumat.
Turha on väittää että kesätapahtumia on liikaa.
Perustellaan sillä ettei ns. virallisiin tapahtumiin riitä väkeä. Jos ei riitä niin lopetettakoon ne. Ja niitten valtionapu. Pitäisi niitten korkeakulttuuristen henkilöitten marinan sijasta kunnioittaa niitä ihmisiä jotka talkoilla pistävät tapahtumia pystyyn.Olen ehdottomasti samaa mieltä kuin edellisen kirjoittaja. En vastusta korkeakulttuuriakaan mutta Suomea kierrellessäni olen päätynyt jopa pieniin kylätapahtumiin ja todennut ne tarpeellisiksi.
Tangomarkkinoilla en ole käynyt. Tuskin menenkään.
Mutta erilasilla maakunnallisilla kylätapahtumilla on oma arvonsa ja se on merkittävä. - Suvi-Santra
Aleksanteri Viidestoista kirjoitti:
Olen ehdottomasti samaa mieltä kuin edellisen kirjoittaja. En vastusta korkeakulttuuriakaan mutta Suomea kierrellessäni olen päätynyt jopa pieniin kylätapahtumiin ja todennut ne tarpeellisiksi.
Tangomarkkinoilla en ole käynyt. Tuskin menenkään.
Mutta erilasilla maakunnallisilla kylätapahtumilla on oma arvonsa ja se on merkittävä.Minun nuoruudessani oli joka kylässä ainakin urheiluseuran järjestämä kesäjuhla. Eihän se kesä olisi ilman niitä kesältä tuntunutkaan.
Mitenkä jostakin pitkältä olisi lähtenyt kulttuuritapahtumaan jonnekin kaupunkiin?
Sama se on vieläkin. Näkeehän lavatansseistakin että väkeä ne vetävät. - Teräsmiss
Suvi-Santra kirjoitti:
Minun nuoruudessani oli joka kylässä ainakin urheiluseuran järjestämä kesäjuhla. Eihän se kesä olisi ilman niitä kesältä tuntunutkaan.
Mitenkä jostakin pitkältä olisi lähtenyt kulttuuritapahtumaan jonnekin kaupunkiin?
Sama se on vieläkin. Näkeehän lavatansseistakin että väkeä ne vetävät.Kyllä kesäteatterissa on kerran kesässä käytävä.
Eläkeläisporukalla tehdään bussimatka ja mukavaa on. Kerran käytiin Rääkkylän Kihauksessakin. Se oli semmoinen pitempi reissu. Ensi vuodeksi jo kovasti suunnitellaan että minne päin lähdetään kesätapahtumiin.
Kyllä niissä kannattaa käydä. Virkistyy ja saa uusia näkemyksiä. - AntiikkiAlma
Teräsmiss kirjoitti:
Kyllä kesäteatterissa on kerran kesässä käytävä.
Eläkeläisporukalla tehdään bussimatka ja mukavaa on. Kerran käytiin Rääkkylän Kihauksessakin. Se oli semmoinen pitempi reissu. Ensi vuodeksi jo kovasti suunnitellaan että minne päin lähdetään kesätapahtumiin.
Kyllä niissä kannattaa käydä. Virkistyy ja saa uusia näkemyksiä.Oli se vaan taas kerran niin mieltä kohottavaa käydä Billnäsin antiikkimarkkinoilla. Siellä oli oikea vanhan tavaran taivas, väkeä oli jo avatessa niin, että päätä huimas sen innostuneen joukon näkeminen, ja tavara vaihto omistajaa.
Onnellisia uusio-omistajia oli ilo katsella, samaten kuin myyjien myhäileviä ilmeitä, kun kassaan taas kilahti euro poikineen, setelipinon korkeutta oli kiva vertailla, ja kolikoita kilistellä.
Sama meno jatkui Fiskarsin kirpputorilla, tavarataivas sielläkin, hiukan vaan halvempaa kuin messukama. Oli mukavia myyjiä, jotka asiantuntemuksella keskusteli kiinnostuneen ostajan kanssa tavaran laadusta ja muisteltiin yhdessä sitä ihanaa vanhaa aikaa, jolloin tavaroitten laatu oli paljon parempaa kuin nykyajan krääsän, joka jo kotiin vietäessä hajoo käsiin.
Eläköön antiikki, ja kauan!!! - Elssa H
AntiikkiAlma kirjoitti:
Oli se vaan taas kerran niin mieltä kohottavaa käydä Billnäsin antiikkimarkkinoilla. Siellä oli oikea vanhan tavaran taivas, väkeä oli jo avatessa niin, että päätä huimas sen innostuneen joukon näkeminen, ja tavara vaihto omistajaa.
Onnellisia uusio-omistajia oli ilo katsella, samaten kuin myyjien myhäileviä ilmeitä, kun kassaan taas kilahti euro poikineen, setelipinon korkeutta oli kiva vertailla, ja kolikoita kilistellä.
Sama meno jatkui Fiskarsin kirpputorilla, tavarataivas sielläkin, hiukan vaan halvempaa kuin messukama. Oli mukavia myyjiä, jotka asiantuntemuksella keskusteli kiinnostuneen ostajan kanssa tavaran laadusta ja muisteltiin yhdessä sitä ihanaa vanhaa aikaa, jolloin tavaroitten laatu oli paljon parempaa kuin nykyajan krääsän, joka jo kotiin vietäessä hajoo käsiin.
Eläköön antiikki, ja kauan!!!Vammalassa taitaa joka vuosi olla kirjamrkkinat.
Sitten Urjalassa on ne Pentinkulman päivät.
Kyllä niissä väkeä käy. Eivät muuten niitä järjestäisi. AntiikkiAlma kirjoitti:
Oli se vaan taas kerran niin mieltä kohottavaa käydä Billnäsin antiikkimarkkinoilla. Siellä oli oikea vanhan tavaran taivas, väkeä oli jo avatessa niin, että päätä huimas sen innostuneen joukon näkeminen, ja tavara vaihto omistajaa.
Eläköön antiikki, ja kauan!!!Ainahan kaikki oli ennen paremmin ja parempaa, mutta tosi on, mitä Hintriika kirjoitti lakanoista ja Alma nykyajan krääsästä.
Näistä itse koottavista lastulevymööpeleistä ei koskaan tule antiikkia. Kyllähän usein on tullut kirotuksi vanhemmilta perityt täyspuiset kaapit ja kirjoituspöydät, jotka tunnesyistä siirrettiin meille, mutta nyt ei kotia enää voisi kuvitella ilman niitä. Isän avisuunista huutama ja kunnostama keinutuolikin on kunniapaikalla, vaikka äidin kanssa olimme aina kauhuissamme, kun isä lähti huutokauppaan.
Nyt olisin itse menossa antiikkimarkkinoille, mutta on pakko heikon luonteeni vuoksi kiertää ne kaukaa. Perinnönjaossa on mukuloille roinaa ihan kiusaksi asti.- Rouva R.
Venlastiina kirjoitti:
Ainahan kaikki oli ennen paremmin ja parempaa, mutta tosi on, mitä Hintriika kirjoitti lakanoista ja Alma nykyajan krääsästä.
Näistä itse koottavista lastulevymööpeleistä ei koskaan tule antiikkia. Kyllähän usein on tullut kirotuksi vanhemmilta perityt täyspuiset kaapit ja kirjoituspöydät, jotka tunnesyistä siirrettiin meille, mutta nyt ei kotia enää voisi kuvitella ilman niitä. Isän avisuunista huutama ja kunnostama keinutuolikin on kunniapaikalla, vaikka äidin kanssa olimme aina kauhuissamme, kun isä lähti huutokauppaan.
Nyt olisin itse menossa antiikkimarkkinoille, mutta on pakko heikon luonteeni vuoksi kiertää ne kaukaa. Perinnönjaossa on mukuloille roinaa ihan kiusaksi asti.Riku olisi hyvin innokas huutokapoissa kävijä, mutta ole häntä vähän kiellellyt. Meillä on myös sekä antiikkia että "antiikkia" vaikka muille jakaa.
Toisaalta mukava kesätapahtuma ehkä olisi mennä jonnekin huutokauppaan tai antikkiimessuille vahtimaan, ettei Riku taas erehdy huutamaan lisää.
Vaikka on hänkin näillä helteillä laskistunut. Kuten minäkin. Olen lyhentänyt nimimerkkiäni. - Hintriika1
Rouva R. kirjoitti:
Riku olisi hyvin innokas huutokapoissa kävijä, mutta ole häntä vähän kiellellyt. Meillä on myös sekä antiikkia että "antiikkia" vaikka muille jakaa.
Toisaalta mukava kesätapahtuma ehkä olisi mennä jonnekin huutokauppaan tai antikkiimessuille vahtimaan, ettei Riku taas erehdy huutamaan lisää.
Vaikka on hänkin näillä helteillä laskistunut. Kuten minäkin. Olen lyhentänyt nimimerkkiäni.Kun kaikki ovat kesämielellä, niin saa varmaan kirjoittaa asian vierestäkin.
Tuo Rouva R:n nimimerkin lyhennys tuo mieleen, että ennen oli Rautatiekirjakaupan kioskeja, nyt pelkkiä R-kiksoja!
Ennen oli Rouva Remander, nyt on vain Rouva R. Niin tämä maailma rationalisoituu! - Varsta
Hintriika1 kirjoitti:
Kun kaikki ovat kesämielellä, niin saa varmaan kirjoittaa asian vierestäkin.
Tuo Rouva R:n nimimerkin lyhennys tuo mieleen, että ennen oli Rautatiekirjakaupan kioskeja, nyt pelkkiä R-kiksoja!
Ennen oli Rouva Remander, nyt on vain Rouva R. Niin tämä maailma rationalisoituu!Se on kuule vieläkin lyhyempi: Rva R. IHan kuin kesätukka, joka on kuulemma tänä vuonna lyhyt.
Helkkari kun unohdin mikä on kirjoituksen aihe.
Semmosta se kesämieli teettää. - Torvensoittaja (ei totinen)
Varsta kirjoitti:
Se on kuule vieläkin lyhyempi: Rva R. IHan kuin kesätukka, joka on kuulemma tänä vuonna lyhyt.
Helkkari kun unohdin mikä on kirjoituksen aihe.
Semmosta se kesämieli teettää.Oltiin kerran Lieksan vaskiviikoilla. Kyllä oli komeaa torvisoittoa! Ilmatkin olivat sopivat niin ihan kesämielellä sitä oltiin. Kyllä näitä kasätapahtumia tarvitaan joka puolella maata.
- Etelän vares
Lukeminen kuuluu lomaan. Kesäisin lueskelen dekkareita. On niitä taas tullut ahmittua sen verran ettei heti kaipaa sitä lajia.
Vähän on suunniteltu että kun viilenee, lähdetään edulliseen lomamaahan pariksi viikoksi. Kun mainostaa ei saa, jääkööt nimet mainitsematta.
(Kansallisjuoma taitaa olla Pliska. Mutta ei sovi ylen määrin siitäkään nauttia.)- Remanteri
En ossaa sannoo mihenkä kesä on huvennu ku on tullut niiv vähä lujettuu. Kyähä salapolliisirommaanit on ruukannu mun kesälukemista olleen. Nyv vaa ei ol luku maittannu.
Kakarana lujettiin enolan aitassa vanhoi Kotiliäsii ja kerran otettii kirjahyllyst mukkaan semmonen Dekamerone. Hyvä ettei selkään saatu ku täti huamas mikä kirja meillä oli.
Siitä opittii ettei kesällä parane arvokirjallisuutta lukkee. - Linda Laine
Remanteri kirjoitti:
En ossaa sannoo mihenkä kesä on huvennu ku on tullut niiv vähä lujettuu. Kyähä salapolliisirommaanit on ruukannu mun kesälukemista olleen. Nyv vaa ei ol luku maittannu.
Kakarana lujettiin enolan aitassa vanhoi Kotiliäsii ja kerran otettii kirjahyllyst mukkaan semmonen Dekamerone. Hyvä ettei selkään saatu ku täti huamas mikä kirja meillä oli.
Siitä opittii ettei kesällä parane arvokirjallisuutta lukkee.Olen tänä kesänä istunut päivävarjon alla nenä kirjassa ihan päivittäin.
Matkasuunnitelmat peruuntuivat, kun kuljettaja sairastui. Ei ole ollut kesäteatteria eikä nähtävyyksiä. Mutta korvikkeena olen hyödyntänyt matkakuvauksia.
Meneehän tämä kesä näinkin. Linda Laine kirjoitti:
Olen tänä kesänä istunut päivävarjon alla nenä kirjassa ihan päivittäin.
Matkasuunnitelmat peruuntuivat, kun kuljettaja sairastui. Ei ole ollut kesäteatteria eikä nähtävyyksiä. Mutta korvikkeena olen hyödyntänyt matkakuvauksia.
Meneehän tämä kesä näinkin.on tullut kun kyydittävän sairastumisen vuoksi olen enempi kotona.
Omastakin hyllystä on löytynyt lukemista vuosien mittaan unohtunutta, kierrätykseen liikenevää ei ole montakaan, mikä lie kun tuntuu että niitten kuuluu olla siinä hyllyssä.
Kirjaston best seller hyllystä löytyy uudempaa lukemista,
Suomalaiset klassikot ovat kuitenkin ylivetoja- Satu*
jjoutava5 kirjoitti:
on tullut kun kyydittävän sairastumisen vuoksi olen enempi kotona.
Omastakin hyllystä on löytynyt lukemista vuosien mittaan unohtunutta, kierrätykseen liikenevää ei ole montakaan, mikä lie kun tuntuu että niitten kuuluu olla siinä hyllyssä.
Kirjaston best seller hyllystä löytyy uudempaa lukemista,
Suomalaiset klassikot ovat kuitenkin ylivetojaSitä ihmettelen. Miksi kesä olisi tekosyy lukea huonoa kirjallisuutta,
varsinkin, kun TV suoltaa murhaa ja verta tuutin täydeltä juuri kesällä, jotain uusintoja.
En voi sanoa lukeneeni juuri mitään tänä kesänä.
Syntymäpäivälahjaksi saamani Kjell Westön "Missä
kuljimme kerran" on alkulehdillään. Siinä se!
Ja kirja on kuulemma hyvä, sanovat sen jo lukeneet, Finlandia-palkittukin.
Rakel Liehun "Helen" on ollut puolivälissä jo pitkään.
Miten sitä nuorena lukikin niin nopeasti? Satu* kirjoitti:
Sitä ihmettelen. Miksi kesä olisi tekosyy lukea huonoa kirjallisuutta,
varsinkin, kun TV suoltaa murhaa ja verta tuutin täydeltä juuri kesällä, jotain uusintoja.
Miten sitä nuorena lukikin niin nopeasti?Minäkin sain kirjan käsiini vasta alkukesästä, ja pari viikkoa siinä lukiessa meni. Siinä on paljon henkilöitä, samat tapahtumat kerrotaan monesta näkökulmasta, aikajanakin on melko pitkä. Hiukan oli samanlaisia käynnistysvaikeuksia kuin venäläisissä klassikoissa. Mutta sitten vuolas, rehevästi kuvaileva kerronta tempasi mukaansa. Kirjassa on myös yhteiskunnallista särmää ja uuden ajan rohkea, sensuelli naiskuva.Varmaan ihastut, kun pääset siihen kunnolla sisälle. Oikealle kirjailijalle meni Finlandia!
Dekkareista luen mieluiten Outi Pakkasta ja Pirkko Arhippaa. Leena Lehtolainenkin on lukulistalla, ja nythän Eppu Nuotioltakin on ilmestynyt rasismiin kantaa ottava dekkari.
Lars Sundin kaikki kirjat luen, nyt sain loppuun toiseen kertaan lukemani Colorado Avenuen.
Hyvää loppukesää toivoo Likka 321, nykyisin tällä Ramoona-nikillä.- Mikäs kiire meillä on, nuorena kaikkea piti ahmia.- Aleksanteri Viidestoista
Satu* kirjoitti:
Sitä ihmettelen. Miksi kesä olisi tekosyy lukea huonoa kirjallisuutta,
Miten sitä nuorena lukikin niin nopeasti?Ei kai Satu tarkoittane huonolla kirjallisuudella dekkareita? Kyllä salapoliisi- ja rikosromaanien joukossa on korketasoistakin luettavaa.
Vastaavasti ns. parempi kirjallisuus sisältää joskus täyttä roskaa, josta lukija ei saa mitään mielenylennystä. Dekkarien lukija sen sijaan voi kilpailla kirjailijan ja tutkijan kanssa siitä, kuka ensin paljastaa rikollisen. Aivovoimistelua siis.
Muuten: On kuulemma samantekevää mitä luetaan kunhan luetaan.
Kesällä luetaan vähän kevyempää ja helppolukuisempaa. - Hintriika1
Aleksanteri Viidestoista kirjoitti:
Ei kai Satu tarkoittane huonolla kirjallisuudella dekkareita? Kyllä salapoliisi- ja rikosromaanien joukossa on korketasoistakin luettavaa.
Vastaavasti ns. parempi kirjallisuus sisältää joskus täyttä roskaa, josta lukija ei saa mitään mielenylennystä. Dekkarien lukija sen sijaan voi kilpailla kirjailijan ja tutkijan kanssa siitä, kuka ensin paljastaa rikollisen. Aivovoimistelua siis.
Muuten: On kuulemma samantekevää mitä luetaan kunhan luetaan.
Kesällä luetaan vähän kevyempää ja helppolukuisempaa.Samaa mieltä kuin "A-XV". Olen aina ollut HYVIEN dekkareiden ystävä. Toki muutakin luen; romaaneja, novelleja, muistelmia... melkein mitä vain, jos teksti tuntuu kiinnostavalta. Mutta aina väliin tarvitsen kunnon dekkarin.
Se on melkein kuin suolapalan kaipuu makeansyönnin jälkeen!
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih475907Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6132358Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821181Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591058- 771033
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä541006Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61946- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778