Minkä takia ajatte pyörällä?
Jotkut väittävät että”vapauden” tunteen takia. Jotkut että on kiva haistella kaikkea… Niinku kukkien tuoksuja ja silleen. Ja paskat sanon minä! Tämmöset kuskit, ja yleensä kaikenmaailman custom ja enduronörtit vain haluavat miellyttää yhteiskunnan moottoripyörienvastaista asennetta. Oikea syy kaikilla pyöräilyyn on se, että halutaan VAUHTIA! KIIHTYVYYTTÄ.
Monellakaan ei ole varaa ostaa autoa joka kiihtyy kuin prätkä… So, tyydytään prätkään.
Moni pyöräilijä, tai suurinosa, kusettavat vain itseään “Ei me haluta ajaa ylinopeutta, ne on vaan nuo hullut”. Samalla pelkäävät että koko pyöräily kielletään ja tyytyvät törisemään alinopeuksia ja hiljaa toivovat että pyörät vapautettaisiin nopeusrajoituksista.
Pyörät on sitä varten että niillä ajetaan KOVAA. Ja eipä siinä juuri muille vaaraa aiheudu jos pätkällä kaahaa jossain motarilla, jotkut pihatiet on asia erikseen.
Laitetaan faktaa!
25
2373
Vastaukset
- näin se on
,tuo oli pelkkää faktaa, juuri sen takia minä ainakin ajelen kun työttömyskorvauksilla ei ole vara ostaa kunnon autoa niin ajan sitten prätkällä. Jo peruspyörä kusettaa valoista lähdettäessä kaikki autot, se on huumaava tunne.
- Prätkis82
Sillä ei kuseteta läheskään kaikkia autoja. Itseasiassa MILLÄÄN pyörällä ei kuseteta kunnon autoa. No se siitä.
Tänään juuri ajoin 170 heppasella farkulla kisaa yhden HD:n kanssa. Onneton ei uskaltanut ajaa kun 140 ja 80--> kiihdytyksessäkin hävisi. Joku yksipyttynen röpöttäjä mikä lie oli, joku hinttien HD. Ja eihän niillä voi ajakkaan kun korkeintaan suoralla tiellä, ainakaan kovaa.
Motskassa pitää olla 4 pyttyä ja autossa vähintään 6. Muut on hinttien ja pentujen leluja. - kotarillani
Prätkis82 kirjoitti:
Sillä ei kuseteta läheskään kaikkia autoja. Itseasiassa MILLÄÄN pyörällä ei kuseteta kunnon autoa. No se siitä.
Tänään juuri ajoin 170 heppasella farkulla kisaa yhden HD:n kanssa. Onneton ei uskaltanut ajaa kun 140 ja 80--> kiihdytyksessäkin hävisi. Joku yksipyttynen röpöttäjä mikä lie oli, joku hinttien HD. Ja eihän niillä voi ajakkaan kun korkeintaan suoralla tiellä, ainakaan kovaa.
Motskassa pitää olla 4 pyttyä ja autossa vähintään 6. Muut on hinttien ja pentujen leluja.kaikki autot
- tarkoitinkin
Prätkis82 kirjoitti:
Sillä ei kuseteta läheskään kaikkia autoja. Itseasiassa MILLÄÄN pyörällä ei kuseteta kunnon autoa. No se siitä.
Tänään juuri ajoin 170 heppasella farkulla kisaa yhden HD:n kanssa. Onneton ei uskaltanut ajaa kun 140 ja 80--> kiihdytyksessäkin hävisi. Joku yksipyttynen röpöttäjä mikä lie oli, joku hinttien HD. Ja eihän niillä voi ajakkaan kun korkeintaan suoralla tiellä, ainakaan kovaa.
Motskassa pitää olla 4 pyttyä ja autossa vähintään 6. Muut on hinttien ja pentujen leluja.kuusatasta neloskoneella olevaa pyörää, jollainen minullakin on ja kyllä sillä valoista lähdettäessä pesee aivan varmasti kaikki "normaalit perheautot", ainakin tähän asti on niin käynyt.
- tuntuu olleen
Prätkis82 kirjoitti:
Sillä ei kuseteta läheskään kaikkia autoja. Itseasiassa MILLÄÄN pyörällä ei kuseteta kunnon autoa. No se siitä.
Tänään juuri ajoin 170 heppasella farkulla kisaa yhden HD:n kanssa. Onneton ei uskaltanut ajaa kun 140 ja 80--> kiihdytyksessäkin hävisi. Joku yksipyttynen röpöttäjä mikä lie oli, joku hinttien HD. Ja eihän niillä voi ajakkaan kun korkeintaan suoralla tiellä, ainakaan kovaa.
Motskassa pitää olla 4 pyttyä ja autossa vähintään 6. Muut on hinttien ja pentujen leluja.joku nysväri kahvoissa, kyllä mp:llä kusettaa AINA tuollaiset lantsarit valoista lähdettäessä jos vain on oikea mies kahvoissa!
- Prätkis82
tarkoitinkin kirjoitti:
kuusatasta neloskoneella olevaa pyörää, jollainen minullakin on ja kyllä sillä valoista lähdettäessä pesee aivan varmasti kaikki "normaalit perheautot", ainakin tähän asti on niin käynyt.
"normaalit" perheautot. mutta vaikeudet voi tulla eteen jo siinä vaiheessa kun velipoika lähtee omalla farkullaan kokeilemaan. 375hv twinturbo lähtee melkolailla äpisemättä, päällepäin aivan tavallinen farkku. Ei ole tosin tullu kysyttyä mitä se vaatii nollasta sataan. Toki uskon että täysitehonen 600cc pesee tuon vielä, mutta mitenkään kirkasta se ei ole. ja loppu onkin kiinni minkälainen mies ajaa prätkää, monesti olen huomannu jo omalla 170hv.n farkulla että motskat jättää keksen kun alkaa olla vauhtia puolitoista sataa.
- Turo--Inkeri
Prätkis82 kirjoitti:
Sillä ei kuseteta läheskään kaikkia autoja. Itseasiassa MILLÄÄN pyörällä ei kuseteta kunnon autoa. No se siitä.
Tänään juuri ajoin 170 heppasella farkulla kisaa yhden HD:n kanssa. Onneton ei uskaltanut ajaa kun 140 ja 80--> kiihdytyksessäkin hävisi. Joku yksipyttynen röpöttäjä mikä lie oli, joku hinttien HD. Ja eihän niillä voi ajakkaan kun korkeintaan suoralla tiellä, ainakaan kovaa.
Motskassa pitää olla 4 pyttyä ja autossa vähintään 6. Muut on hinttien ja pentujen leluja."Motskassa pitää olla 4 pyttyä ja autossa vähintään 6. Muut on hinttien ja pentujen leluja"
En tiedä, jos sinulla on kokemuspohjaa ´hinttien leluista´ minkä verran. ´Pentujen leluista´ olet kyllä epäilemättä ihan oikea kaveri ottamaan kantaa!
Ducati 1098, Aprilia RSV Mille, Honda VTR1000 SP-2, BMW R1200GS.. jne jne.. täysin pentujen leluja kaikki!! - Pätkis82
Prätkis82 kirjoitti:
"normaalit" perheautot. mutta vaikeudet voi tulla eteen jo siinä vaiheessa kun velipoika lähtee omalla farkullaan kokeilemaan. 375hv twinturbo lähtee melkolailla äpisemättä, päällepäin aivan tavallinen farkku. Ei ole tosin tullu kysyttyä mitä se vaatii nollasta sataan. Toki uskon että täysitehonen 600cc pesee tuon vielä, mutta mitenkään kirkasta se ei ole. ja loppu onkin kiinni minkälainen mies ajaa prätkää, monesti olen huomannu jo omalla 170hv.n farkulla että motskat jättää keksen kun alkaa olla vauhtia puolitoista sataa.
Kaikki meistä tuntee jonkun jolla on jotain ihan vitun hienoo. Munkin yhellä kaverilla on lentokone joka varmaan menee kovempaa kun sun veikan twinturbo.
Olen huomannu joskus pari vuotta sitten vielä kyykyllä ajellessani että autot kummasti puutuu siinä parisadan tienoilla. Kalliitkin. Ja kun yli 250 ilmestyy tauluun niin kilpakumppania ei ole näkynyt enää aikoihin.
Mulla oli viritetty 1300cc suzuki johon sain tutkaan ajamalla (ei tietenkään liikenteessä)huippunopedeksi 317km/h.
0-200km/h taittui vetäisystä riippuen n.7,2-8,4 sekunnin välillä.
Toki on paljon autoja jotka kulkevat paljon lujempaa, mutta niitä ei vain ole euroopan reissuillakaan montaa näkynyt.
Onko autos muuten Volvo? - ......
Pätkis82 kirjoitti:
Kaikki meistä tuntee jonkun jolla on jotain ihan vitun hienoo. Munkin yhellä kaverilla on lentokone joka varmaan menee kovempaa kun sun veikan twinturbo.
Olen huomannu joskus pari vuotta sitten vielä kyykyllä ajellessani että autot kummasti puutuu siinä parisadan tienoilla. Kalliitkin. Ja kun yli 250 ilmestyy tauluun niin kilpakumppania ei ole näkynyt enää aikoihin.
Mulla oli viritetty 1300cc suzuki johon sain tutkaan ajamalla (ei tietenkään liikenteessä)huippunopedeksi 317km/h.
0-200km/h taittui vetäisystä riippuen n.7,2-8,4 sekunnin välillä.
Toki on paljon autoja jotka kulkevat paljon lujempaa, mutta niitä ei vain ole euroopan reissuillakaan montaa näkynyt.
Onko autos muuten Volvo?kuski olet jos tuossa kiihdytyksessä aika elää 1.2 sekuntia, siis yli kymmenen prosentin erot! Osaava kuski kykenee toisamaan suorituksensa alle 0.1 sekunnin sisään. Kirjoittamasi ajat ovat myös epärealistisia essonbaari lukemia jollain mikkihiirikellolla mitattuna. Olisi kiva heittää telemetria kyytiin ja katsoa saatko tuo viilatun pelisi menemään kahteensataan alle kymmenen sekunnin... Epäilen suuresti noita juttujasi.
- Jee sukset!
Prätkis82 kirjoitti:
"normaalit" perheautot. mutta vaikeudet voi tulla eteen jo siinä vaiheessa kun velipoika lähtee omalla farkullaan kokeilemaan. 375hv twinturbo lähtee melkolailla äpisemättä, päällepäin aivan tavallinen farkku. Ei ole tosin tullu kysyttyä mitä se vaatii nollasta sataan. Toki uskon että täysitehonen 600cc pesee tuon vielä, mutta mitenkään kirkasta se ei ole. ja loppu onkin kiinni minkälainen mies ajaa prätkää, monesti olen huomannu jo omalla 170hv.n farkulla että motskat jättää keksen kun alkaa olla vauhtia puolitoista sataa.
No eipä noillakaan heppalukemilla peruspyörää pestä. Jos nyt otetaan joku 600cc peruspyörä, mikä painaa n. 200kg ja polleja about 100. Näitähän nyt löytyy vaikka Hondan Hornetti tai Yamahan FZ6-S. Pistetään vielä vähän tukemapi kuski (100 kg) päälle, niin kokonaispainoa on 300kg. 400 heppaisen farkun pitäis sitten kuskeineen päivineen painaa about 1200 kg, että päästäis samaan teho/paino suhteeseen. Eipä taida noin keveitä farkkuja noilla hepoilla paljoa olla tarjolla.
Tietenkin jos se motoristi on täysin kädetön, niin vaikeuksiahan tollasen perheautonkin pesemisessä tulee. Loppunopeus onkin sitten kokonaan toinen juttu. - paskaan
Pätkis82 kirjoitti:
Kaikki meistä tuntee jonkun jolla on jotain ihan vitun hienoo. Munkin yhellä kaverilla on lentokone joka varmaan menee kovempaa kun sun veikan twinturbo.
Olen huomannu joskus pari vuotta sitten vielä kyykyllä ajellessani että autot kummasti puutuu siinä parisadan tienoilla. Kalliitkin. Ja kun yli 250 ilmestyy tauluun niin kilpakumppania ei ole näkynyt enää aikoihin.
Mulla oli viritetty 1300cc suzuki johon sain tutkaan ajamalla (ei tietenkään liikenteessä)huippunopedeksi 317km/h.
0-200km/h taittui vetäisystä riippuen n.7,2-8,4 sekunnin välillä.
Toki on paljon autoja jotka kulkevat paljon lujempaa, mutta niitä ei vain ole euroopan reissuillakaan montaa näkynyt.
Onko autos muuten Volvo?näköjää voi edes kirjautua.
Mutta sulla ei ole prätkää ollukkaa. Tiedän sen että sinne 250 karkaat lähes kyykyllä ku kyykyllä, mutta sitten tulee ongelmia. Et sä jouda peiliin vilkuilee siinä vauhdissa. Puhut vaan suusi mauksi PASKAA. Tollaset vitun nysvät joutas polkee asfaltin sekaan.
Ja joo, on mulla VOLVOKIN, mutta EI 6 sylinteristä, vaan T5 - sylvi....
...... kirjoitti:
kuski olet jos tuossa kiihdytyksessä aika elää 1.2 sekuntia, siis yli kymmenen prosentin erot! Osaava kuski kykenee toisamaan suorituksensa alle 0.1 sekunnin sisään. Kirjoittamasi ajat ovat myös epärealistisia essonbaari lukemia jollain mikkihiirikellolla mitattuna. Olisi kiva heittää telemetria kyytiin ja katsoa saatko tuo viilatun pelisi menemään kahteensataan alle kymmenen sekunnin... Epäilen suuresti noita juttujasi.
tietämättömyytäsi. Jos mopo kulkee tuon 317 km/h niin todennäköisesti siinä on turbo ja se kyllä hyökkää varttimailin osaavissa käsissä alle 9.5 s jolloin looppunopeus huitelee 250 km/h paikkeilla. Tule katsomaan kiihdytyskisoihin paikanpäälle jossa on myös katupyöriäkin niin voit nähdä omin silmin :)
Myös tuonne jos tulet pällistelemään niin näät aika kovia nopeuksia. Viimevuoden pohjat 335 km/h.
http://www.lentokentta.info/
P.S Jos jotakin uhoiluttaa niin eikun nimeä listaan ja näyttämään taitonsa!
Hei haloo, ota asperiini! On olemassa myös vanhempia kuskeja, jotka eivät päästele pääpunasena pitkin kotinurkkia. Todellisia motoristeja ei kaahaaminen kiinnosta enää nuoruusvuosien jälkeen. Koita hyvä immeinen löytää muitakin asentoja kaasukahvastas, kuin on tai off, niin nautit pyöräilystä enenmän.
- Prätkis82
Tosivanhoja motoristeja arvostan. Sellaisia jotka ajaa vanhalla Jawalla tai IC:llä jne... Mutta nää nykyset keski-ikäset ovat olevinaan niin lainkuuliaisia, kun raukat eivät uskalla/pääsee niillä pyörillään. Semmosen museopyöräilyn ymmärtää hyvin.
- ...faktoja
Lukekaahan tuolta lisää prätkiksen "faktoja":
http://galleria.suomi24.fi/Auto--Antero
http://galleria.suomi24.fi/Loistoautoilija
Kyllä on täyttä asiaa ja tervettä tekstiä.- Quju
Antero on niin tyhmä ettei osaa peittää kirjoituksissaan millään nimimerkillä sitä,että on Auto-antero.Jutut on niin samanlaisia kaikki.Kaveri näkee nopeista autoista ja prätkistä vain märkiä unia.Sellaisen ajamisesta tai omistamisesta ei tietoakaan!On se vaan sellanen ressukka,ettei mitään määrää.
- todistaja.
Löysin keski-ikäisenä moottoripyöräilyn. Seksiin eivät kykyni enää riitä mutta kunnon kiihdytyksiin kunnon pyörällä kyllä ! Se on elämää !
- ei jaksa kirjautua
Älä koplaa endurokuskeja sentään näihin pappamotoristeihin! Tehoa tai ei, endurokuskit pesee kunnon sorapätkällä kaikki muut nysvärit ja kulkee omia polkujaan. Se kyllä on tosi, että harva tämänkään palstan enkkakuski osaa viedä vehjettään silleen kuin pitää. Se on meinaan erimiehet, kun latoo soralla menemään kovempaa kuin kyykkykuskit lahdentien motarilla.
-BMW-- ei jaksa kirjautua
Onko sustaki tullu nysvä enskakuski. Hyvä mies meni pilaan nyt. En kyllä usko että tää on totta.
-Prätkis- - Prätkis82
ei jaksa kirjautua kirjoitti:
Onko sustaki tullu nysvä enskakuski. Hyvä mies meni pilaan nyt. En kyllä usko että tää on totta.
-Prätkis-Täällä on taas joku trolli vauhdissa. Noh, kieltämättä olisin samaa mieltä jos tuo olisi totuus BMW:stä
- Turo--Inkeri
..taas ajelee jostain ihan muista syistä kuin nuo itse mainitsemasi. Ne toisin sanoen koskee vain sinua, ja sinunkaltaisiasi, ei kaikkia joten älä rupea lokeroimaan ihmisiä, se on lapsellista.
Niistä muista syistä en usko, että on hyötyä alkaa sinulle luennoimaan, sillä se on osastoa et-kuitenkaan-käsittäisi.
Mutta tosiaan, kukin tyylillään, ja täysi-ikäisinä ihmisinä myös vastuu niistä omista valinnoistaan kantaen.- hubaa
Kun toisilla on halvat huvit, jos joku saa tyydytyksen siitä että mopo kiihtyy paremmin kuin auto niin suotakoon se heille. Kun sitä ikää ja varallisuutta kertyy voi sitten keksiä parempaakin tekemistä myös moottoripyörälle.
- Prätkis82
Että pöristelet korkeintaan 80 sillä pöpöttimelläs. Siinäki jo vaarannat kyllin toisia. Anna korttis pois suosiolla ja siirry helvettii meidän nopeempien jaloista vinkumasta.
SE AJAA JOKA OSAA! - Turo--Inkeri
Prätkis82 kirjoitti:
Että pöristelet korkeintaan 80 sillä pöpöttimelläs. Siinäki jo vaarannat kyllin toisia. Anna korttis pois suosiolla ja siirry helvettii meidän nopeempien jaloista vinkumasta.
SE AJAA JOKA OSAA!prätkällä ajanut? Onko montakin pyörää ehtinyt olla omissa nimissä.. ja tultu toimeen hieman toisenlaisessa liikenteessä kuin täällä meillä? Poikaystäväsihän kertoo ajaneensa 15 tonnia, ja mesoaa täällä taidoistaan kuin heikkopäinen. Mikä vitsi!
Se on katsos tämä moottoripyörän hallinta semmoinen laji, että siinä ei tule paremmaksi, vaikka miten laittaisi CAPS LOCKIN PÄÄLLE!!
- empyn jäsen
Itselläni on auto,joka pesee huipuissa prätkäni mennen tullen.Ajan prätkällä,koska on mukavaa matkailla pikkuteitä pitkin ja katsella maisemia,joka on aivan toista,kun kotteron kanssa taapertaminen.No ok 0-100 mopottimeni sentään pesee autoni.Suomessa on todella vähän paikkoja,jossa prätkän huippuja pystyy hyödyntämään,joten minun ei edes tarvitse ostaa sellaista vekotinta.Jos joku haukkuu minua papparaiseksi tai jotain muuta typerää,niin kestän sen kyllä,kuin nainen.Mukavaa illanjatkoa!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262173
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161484- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883