Minulla on monta v. 1941 postimerkkejä, joiden päälle on painettu mustalla ITÄ-KARJALA Sot.hallinto
Risto Rydin, Mannerheimin, Olavinlinnan ynnä muita kuvia. Ovatko ne arvokkaita?
On myös 1, 5, 10, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75, 90 (painettu mustalla päälle) merkkejä eri värisiä, joissa on leijonan kuva taustalla, pohjalla aaltoviivaa (ei tavallinen leijonamalli). On muitakin. Missä voi käydä näyttämässä?
Itä-Karjala, sot.hallinto merkkejä
2
927
Vastaukset
- ulb ulb ulb
...menepä ensiksi kirjastoon ja lainaa Norma Suomi-luettelo ja katso hinnat sieltä. Kauppias ostaa ne sisään, jos ostaa, n. 30% merkkien arvosta. Hän myy ne ulos luettelohinnalla. Huomaa, että merkkien tulee olla ehjiä sekä siistejä.
Itä-Karjalan merkit eivät ole mitään suuria harvinaisuuksia. Rintamamiehet, jotka olivat keräilijöitä, hankkivat niitä itselleen melko paljon samoin sotilasvirkamiehet.
Ne toiset aaltoviivaiset merkit joita mainitset ovat ns. "Saarisen mallia" eli arkkitehti Eliel Saarisen juuri itsenäistyneelle Suomelle ilmestyneitä merkkejä. Käytössä enimmäkseen 1917-1930, joskin niiden käyttö postitukseen oli sallittu vuoteen 1963 asti.
Tutki luetteloa ja laita koko satsi myyntiin esim E-Bay:lle tai Huuto. nettiin, mutta älä odota isoja rahoja. - vanhamerkkeilijä
En tiedä missä asut, mutta postimerkkikerhoja on joka puolella Suomea. Katso netistä, paikkakunnan lehdestä jne.
Mene vierailemaan merkit mukanasi. Saat varmasti hyviä ohjeita.
Voit myös googlata SUOMI ITÄ-KARJALA ja näin aukeaa useampi sivu, joissa monessakin on myös hinnasto.
Lykkyä tykö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748