Kaksi kysymystä VHH-guruille

anti-JariJo

VHH-gurut julkistavat täällä jatkuvasti erilaisia tutkimuksia (yksikään tutkimus ei tietysti puhu VHH:ta vastaan).

Kysymykseni koskee mm. näitä tutkimuksia. Tässä hieman aineistoa alustukseksi:

Sivulta
http://www.skepsis.fi/jutut/tiede-pseudotiede.html
On löydettävissä seuraavanlaista tekstiä

"Pseudotieteelle ovat myös ominaista suuret lupaukset ja ehdottoman varmuuden esille tuominen: sataprosenttisen varmat menetelmät ja niin edelleen."

"Pseudotieteellisessä tekstissä mielikuvien luomiseen tähtäävät ilmaisut korvaavat rationaaliset perustelut. Epämääräisillä viittauksilla kokonaisvaltaisuuteen, luonnonmukaisuuteen ja vastaavaan kivalta kuulostavaan pyritään luomaan positiivisia mielikuvia."

"Pseudotieteen puolustajien tekstit sisältävät valituksia ”materialistisesta tieteestä”, joka ei hyväksy pseudotieteellisiä teorioita niiden vallankumouksellisuuden vuoksi."

Ja sitten ne kysymykset:
1. voitteko esittää tieteellisiä ja hyväksyttyjä tutkimuksia joissa esitetään asioita em. tavalla?

2. Miksi VHH-gurut käyttävät mainittuja ilmauksia ja niihin viittaavia ilmaisutapoja täällä jatkuvasti jos he perustavat VHH-puoltavat väitteensä mukamas tieteelliselle pohjalle (siis ei mutu-tuntumalle)?

Että tehdäänpä nyt kerralla ero siihen mikä on todellista tiedettä ja mikä on jonkun pienen harrastelijaklikin puuhastelua.

Lopuksi . . . . . . . . . ............. KAIKILLE:

klikkailkaapa googlesta "pseudotiede"-sanalla aineistoa, niin huomatte itsekin miten tarkkaan aineisto kuvaa tällä palstalla 7/24-VHH-gurujen kommentteja ja esityksiä.

14

688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JariJo

En ymmärtänyt hölkäsen pöläystä viestistäsi. Mistä tieteestä puhut ja miten se liittyy palstan aiheeseen?

• varmasti ymmärsit

mihin viestissä viitataan. Jos et, niin liekö ymmärrät mitään muutakaan. Vissiin vhh:laiset ovat jo sokeita omalle tyhmyydelleen. Mutta saapahan kansa viihdettä ja nauraa sielunsa kyllyydestä!

• kysymystä tässä:

Miten oma viestisi liittyy aiheeseen?

• voinen kysyä

On totta että oikea, tutkiva ja totuuteen pyrkivä tiede ei todellakaan kuulu tänne VHH-palstalle. Se saa täällä monasti todella törkyisen vastaanoton.

Mutta miksi ihmeessä itse jatkuvasti julkaiset tällä palstalla linkkejä (ainakin omasta mielestäsi) tieteellisiin tutkimuksiin jos et edes ymmärrä mitä varten tutkimuksia tehdään ja mihin niillä pyritään.

Älä vetoa tutkimuksiin, jos et ymmärrä tehdä eroa oikean tutkimuksen ja täällä levitettävän pseudotieteellisen VHH-propagandan välillä.

Mutta eihän tämän palstan VHH-gurut pseudotiedettä tietenkään tunnusta, koska sen tunnustamalla he joutuisivat pyörtämään 99% puheistaan.

• vastausko

Jos viesti ei miellytä.
        En ymmärrä miten tämä liittyy aiheeseen.
        Samanlainen pelle kuin yks...
        Ennen sentään sai jotain järkeviä vastauksiakin.
        Oisko niin sen lauluja laulat kenen leipää syöt.

• JariJo
        voinen kysyä kirjoitti:

On totta että oikea, tutkiva ja totuuteen pyrkivä tiede ei todellakaan kuulu tänne VHH-palstalle. Se saa täällä monasti todella törkyisen vastaanoton.

Mutta miksi ihmeessä itse jatkuvasti julkaiset tällä palstalla linkkejä (ainakin omasta mielestäsi) tieteellisiin tutkimuksiin jos et edes ymmärrä mitä varten tutkimuksia tehdään ja mihin niillä pyritään.

Älä vetoa tutkimuksiin, jos et ymmärrä tehdä eroa oikean tutkimuksen ja täällä levitettävän pseudotieteellisen VHH-propagandan välillä.

Mutta eihän tämän palstan VHH-gurut pseudotiedettä tietenkään tunnusta, koska sen tunnustamalla he joutuisivat pyörtämään 99% puheistaan.

Mikä tarkalleen on se tutkimus, jota en ole ymmärtänyt? Kerro myös, mitä siinä olen ymmärtänyt väärin ja miten se ymmärretään oikein. Suuta on helppo soittaa, mutta katsotaan nyt, mitä itse tiedät.

• aloittaja
        JariJo kirjoitti:

Mikä tarkalleen on se tutkimus, jota en ole ymmärtänyt? Kerro myös, mitä siinä olen ymmärtänyt väärin ja miten se ymmärretään oikein. Suuta on helppo soittaa, mutta katsotaan nyt, mitä itse tiedät.

Ja seuraavaksi tietysti sinulle pitää kertoa miten kengännauhat solmitaan ja miten lusikkaa pidetään kädessä ja pyyhitään perse.

Tiedät ihan hyvin mistä on kysymys. Nyt vain kalikka kalahti niin pahasti että heittäydyt tietämättömäksi ja ymmärtämättömäksi. Se ei ole täällä lainkaan vieras ilmiö. Kaikki muut kommentoijat ovat ymmärtäneet asian aivan mainiosti.

Ja onko sillä järin paljon väliä ymmärrätkö tätä vai et?

Et ymmärrä eroa oikean tieteen ja uskomus- ja pseudotieteiden (ja -tutkimusten) välillä, niin mitä vitun merkitystä on sillä minkälaisia tutkimuksia täällä julkaiset ja mitä niistä ymmärrät. Kun luokittelet tutkimukset kelvottomiin ja kelvollisiin vain sillä perusteella miten se tukee VHH-ideologiaasi. Tutkimuksen luotettavuudesta ja sisällön totuusarvosta piittaamatta.

Mutta hei, jos tekisit niin että et tästä lähtien kommentoi sellaisia asioita ollenkaan mitä et ymmärrä, tai haluat olla ymmärtämättä. Tai sanot vain että et ymmärtänyt. Aina ei ole pakko olla äänessä.

• JariJo
        aloittaja kirjoitti:

Ja seuraavaksi tietysti sinulle pitää kertoa miten kengännauhat solmitaan ja miten lusikkaa pidetään kädessä ja pyyhitään perse.

Tiedät ihan hyvin mistä on kysymys. Nyt vain kalikka kalahti niin pahasti että heittäydyt tietämättömäksi ja ymmärtämättömäksi. Se ei ole täällä lainkaan vieras ilmiö. Kaikki muut kommentoijat ovat ymmärtäneet asian aivan mainiosti.

Et ymmärrä eroa oikean tieteen ja uskomus- ja pseudotieteiden (ja -tutkimusten) välillä, niin mitä vitun merkitystä on sillä minkälaisia tutkimuksia täällä julkaiset ja mitä niistä ymmärrät. Kun luokittelet tutkimukset kelvottomiin ja kelvollisiin vain sillä perusteella miten se tukee VHH-ideologiaasi. Tutkimuksen luotettavuudesta ja sisällön totuusarvosta piittaamatta.

Mutta hei, jos tekisit niin että et tästä lähtien kommentoi sellaisia asioita ollenkaan mitä et ymmärrä, tai haluat olla ymmärtämättä. Tai sanot vain että et ymmärtänyt. Aina ei ole pakko olla äänessä.

Suunsoitto onnistuu sinulta jokseenkin, mutta asiallinen tutkimuksista keskustelu ei. Etpä kertonut vieläkään esimerkkejä vihjailullesi, enkä usko, että osaat jatkossakaan kertoa.

• aloittaja kirjoitti:

Nostan hattua aloittajalle. Enpä olisi itse vastaavaan selkeyteen pystynyt, vaikka joskus olen saanut jopa myönteistä palautetta kirjallisista taidoistani.

Tyhmäksi heittäytyminen on todellakin yksi tällä palstalla usein käytetty "metodi". Kuten että ei esimerkiksi tiedetä miten kahvi juodaan kupista, miten hampaat harjataan tai miten pyyhitään perse vessassa käydessä.

• tiedoksi vaan

että Diabetesliiton Kohtauspaikan 2-tyypin diabeetikoiden palstalle oli äskettäin tullut uusi jäsen "jubilado", joka postasi sinne pitkät luritukset vhh:ta ylistäen ja neuvoen näitä D2-konkareita, miten vhh:n avulla saa lääkkeen puolitettua ja kaikki arvonsa loistavaksi.

Teillä vhh-guruilla on kova into "parantaa" kakkosdiabeetikkoja, ja näyttää siltä, että on käynnissä varsinainen vhh-invaasio monille keskustelupalstoille. Tiedättekö muuten, että kun postaa jotain jo ennestään netissä julkaistua tekstiä, sen alkuperä on älyttömän helppo jäljittää Googlessa patkällä kyseistä tekstiä, tuloksena kaikki nettisivut, joilla vastaavansisältöinen teksti on julkaistu. No, sainpa vaan selville, että "jubilado" oli SINUN, JariJo, omalta nettisivultasi peräisin, tosin ei sinun nimimerkilläsi, vaan nimimerkillä "Nestori", joka kommentoi jotain sinun tekstiäsi siellä. Aivan sama sisältö. Laittakaapas vaan esim. Googleen tämä: "Meillä on yksinkertaistaen kaksi tapaa rasvojen saantiin", ja saatte sekä Kohtauspaikan että Ravinto- ja terveyssivuilta tämän Nestorin keskustelukommentin.

Tulee jopa mieleen, oletkohan sinä itse tuo "jubilado", vai onko Nestori itse postannut tekstinsä Kohtauspaikalle? Sama se mulle on, en ole diabeetikko, enkä ole osallistunut Kohtauspaikan keskusteluihin, ja saahan sitä vvh:takin vapaasti levittää internetissä. Jos et ollut tietoinen, että sivustosi keskusteluja levitetään Diabetesliiton keskusteluihin, nytpähän tiedät.

• JariJo
        tiedoksi vaan kirjoitti:

että Diabetesliiton Kohtauspaikan 2-tyypin diabeetikoiden palstalle oli äskettäin tullut uusi jäsen "jubilado", joka postasi sinne pitkät luritukset vhh:ta ylistäen ja neuvoen näitä D2-konkareita, miten vhh:n avulla saa lääkkeen puolitettua ja kaikki arvonsa loistavaksi.

Teillä vhh-guruilla on kova into "parantaa" kakkosdiabeetikkoja, ja näyttää siltä, että on käynnissä varsinainen vhh-invaasio monille keskustelupalstoille. Tiedättekö muuten, että kun postaa jotain jo ennestään netissä julkaistua tekstiä, sen alkuperä on älyttömän helppo jäljittää Googlessa patkällä kyseistä tekstiä, tuloksena kaikki nettisivut, joilla vastaavansisältöinen teksti on julkaistu. No, sainpa vaan selville, että "jubilado" oli SINUN, JariJo, omalta nettisivultasi peräisin, tosin ei sinun nimimerkilläsi, vaan nimimerkillä "Nestori", joka kommentoi jotain sinun tekstiäsi siellä. Aivan sama sisältö. Laittakaapas vaan esim. Googleen tämä: "Meillä on yksinkertaistaen kaksi tapaa rasvojen saantiin", ja saatte sekä Kohtauspaikan että Ravinto- ja terveyssivuilta tämän Nestorin keskustelukommentin.

Tulee jopa mieleen, oletkohan sinä itse tuo "jubilado", vai onko Nestori itse postannut tekstinsä Kohtauspaikalle? Sama se mulle on, en ole diabeetikko, enkä ole osallistunut Kohtauspaikan keskusteluihin, ja saahan sitä vvh:takin vapaasti levittää internetissä. Jos et ollut tietoinen, että sivustosi keskusteluja levitetään Diabetesliiton keskusteluihin, nytpähän tiedät.

Olen kirjoitellut muutaman viestin tuonne kohtauspaikkaan nimimerkillä JariJ. Nestorilla on tietenkin omiin kirjoituksiinsa tekijänoikeus, eikä niiden kopiointi minulle kuulu.

• JariJo
        JariJo kirjoitti:

Olen kirjoitellut muutaman viestin tuonne kohtauspaikkaan nimimerkillä JariJ. Nestorilla on tietenkin omiin kirjoituksiinsa tekijänoikeus, eikä niiden kopiointi minulle kuulu.

Lueskelin noita viestejä ja vaikuttaisi olevan sama henkilö eri nimimerkeillä. Minun sivuilleni hän kirjoitti kyllä omalla nimellään:

http://www.ravitsemusjaterveys.fi/haaste-hiilihydraatit-rasva.html#comment-183

• tiedoksi vaan
        JariJo kirjoitti:

Aloin epäilemään kopsaamista suoraan netistä, koska jubiladon teksteissä oli väärissä paikoissa tavuviivoja, jotka olivat kai peräisin alkuperäisen tekstin tavutuksesta. Eli suoraan nettisivulta oli kopsattu sen Nestorin tekstiä. Onhan toki hyvä, että jotkut ovat löytäneet toimivan tavan hoitaa diabetestään, mutta kovin pitkä oli hänen tekstinsä, ellen sanoisi "saarnaava". On ne monet keskustelijat - ja me täälläkin - jo sen verran parkkiintuneita, ettei yksi saarna muiden joukossa hätkäytä, ja onhan siellä monia vakinimimerkkejäkin, jotka vannovat vhh:n nimeen. Käyn Kohtauspaikalla lukemassa juttuja, jotta tietäisin enemmän, mitä D-kakkonenkin on käytännön elämässä sitä sairastaville. Itsellä ei ole sinne nimimerkkiä.

• ideologiaa

Kun asiaa toistaa tarpeeksi monta kertaa niin se muuttuu todeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5460
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      249
      1652
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1181
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1173
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      330
      1171
    Aihe