Olen kuullut, että BP:ssä ei kannata juoda vesijohtovettä. Onko pullotettua vettä helposti saatavana? Voiko vesijohtovedellä pestä edes hampaat? Lapsetkin? Juovatko paikalliset "kraanavettä"? Mitenkähän salaatteihin käytetyt vihannekset on huuhdottu?
Vedenlaatu Budapestissä?
5
1620
Vastaukset
- janoonsa juonut
Budapestissä voi todellakin juoda suoraan hanasta. Johtovesi on siellä puhtaampaa kuin esim. Helsingissä. Vuosikaudet on tullut sitä juotua, eikä mitään ole tietenkään tullut. Mutta jos arveluttaa, niin onhan siellä halpaa pullovettä tarjolla vaikka kuinka montaa plaatua.
- A farkas
Vesi on todella hyvän laatuista, tulee pohjavedestä syvältä kallioiden alta. Jonkin verran kalkkipitoista kylläkin, mutta se ei liene haitaksi, koska turisteina ette joudu siivoamaan kalkkitahroja vesipisteiden ympäriltä. Voitte jättää kalkkitabletit ottamatta. Eikä tarvitse huolehtia lasten maidonjuonnistakaan. Litra budapestin vettä ja jätski päivässä, niin kalkin tarve on siinä :-)
- tiedoista
A farkas kirjoitti:
Vesi on todella hyvän laatuista, tulee pohjavedestä syvältä kallioiden alta. Jonkin verran kalkkipitoista kylläkin, mutta se ei liene haitaksi, koska turisteina ette joudu siivoamaan kalkkitahroja vesipisteiden ympäriltä. Voitte jättää kalkkitabletit ottamatta. Eikä tarvitse huolehtia lasten maidonjuonnistakaan. Litra budapestin vettä ja jätski päivässä, niin kalkin tarve on siinä :-)
Kiitos tiedoista,jopa helpotti jano! Tästä on hyvä jatkaa matkasuunnitelmia.
Todella voit juoda hanasta tulevaa vettä.
http://www.vizmuvek.hu/ tästä saat tietoja lisää englanniksi. Oppaana toimin tässä Budapestissä yli 15 vuotta, ei koskaan mitään ...todella :)- hotellin
hanasta, niin Budapestissä voi täyttää omat pullot myös kaupungilla vesiposteista, jotka vielä kaupan päälle ovat oikein kauniita. Varsinkin jos helle vaan jatkuu niin on todella helpottavaa, että vettä saa matkan varrelta. Olen juonut Budapestin vettä eikä ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682610
- 622562
- 681762
- 241577
- 201500
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91440- 151362
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81167- 251086