Hei kaikille!
Ajattelin alkaa kirjoittelemaa täällä tulevaisuudessa, niin piti nimerkkikin ottaa taas käyttöön:D
Olen 7 5 raskaana, ja laskettuaika on näillä näkymin 29.2.
Miten teillä olo? Oletteko kertoneet kellekkään?
Milloin ensimmäinen neuvola?
Minä en ole kertonut vanhemmille kaikille muille kyllä, haluan odottaa että 12 viikkoa on täynnä:)
Olosta sen verran että oksensin ensimmäisen kerran juuri, oli kyllä outoo, kun onhan minulla aikaisemminkin ollut huono olo mutta aina on tinnyt ettei oksentamaan pääty, ja nyt juuri söin ja oli hyvä olo niin yhtäkkiä piti mennä oksentamaan..
Voiko sitten olla että kunnon pahoinvointi alkaa vasta nyt? Mutta olen vain tyytyväinen että tietää että toisella on kaikki hyvin.
Minä kävin varhaisultrassa 6 6 (tehtiin mahan päältä) täällä Oulussa ja silloin ei varmuudella näkynyt sydämmen sykettä, mutta kätilö sanoi että päiviä voi olla vähemmän ja siksi meni edemmäs lakettu aika koska en ole varma milloin menkat alkoi.. ja myös se vaikutti tulokseen että oli taaksepäinkallistunut kohtu, mutta sanoi silti että hän näkee sydämmensykkeen heikosti.
Meillä on uusi aika sinne ensi ma. joka maksuton koska edellinen oli liian aikaisin.
Neuvola aika on ensi ke. Ajattelin että otan miehen mukaan, olen ihmettellyt kun täällä sanotaan ettei kannattaisi?
Olen 20 v. ja Oulusta, Kaikki jotka tarvii juttuseuraa ja on melkein samoilla viikoilla
kirjoitelkaa: eveliina_86@hotmail.com
helmi-maaliskuiset!
12
837
Vastaukset
- helmi-maaliskuussa
neuvolatädin mukaan olen rv 6 3,ensimmäinen käynti on vasta elokuun puolella, jännittää nyt jo.minulla on kans ollut huonoa oloa melkein joka päivä,yleensä se tulee aamuisin ja iltaisin,yhdesti on pitänyt oksentaakin.
meillä kans mies lähtee mukaan neuvolaan,ei tarvinnut edes houkutella,oli heti lähössä.
kerrotko sitten täällä, mitä ne kyseli siellä ja teki?ensimmäisellä käynnillä?
olen ajatellut että varaan yksityiseltä aikaa jos en jaksa sinne elokuulle asti odottaa..- helmikuussa saava
minulla on laskettu aika helmikuun 10 eli viikkoja 10 4 ja ekassa neuvolassa on käyty..sydänäänetkin kuului vaikka täti sanoi ettei niitä kannata odotella vielä..elokuun alussa olisi sitten ensimmäinen lääkäriaika ja sit onkin jo ultra..ultra jännittää oovasti..
- rv8+1
onnea vaan. Taidat päästä aika vähällä tuon pahoinvoinnin kanssa. Itse oon oksennellut jo useampaan kertaan kesäkuussa. Ja viikolta 7alk. 2-3 kertaa joka päivä. Huom! Ja tää on mun mielestä vähän verrattuna ensimmäiseen raskauteen. Oon pystynyt olemaan töissä vaikka olo on vaan välillä hyvä. Oksentelukin on ajoittunut niin, että en ole vielä paljastunut eli asiata ei vielä tiedä muut kuin minä ja mieheni ja tietty neuvolan täti. (eilen varasin eka ajan ja ultran :)) Siis tän ultran jälkeen vasta ajateltiin kertoa niille joille kerrotaan. Huomatkoon muut sit, ku huomaavat ;). Ihan hyvin voi mies tulla mukaan neuvolaan onhan hän lapsen isä. Meillä mies oli mukana joka kerta kaikilla käyneillä, kun ekaa odotin, mutta nyt ihan käytännön syystä menen yksin.
- täällä myöskin
helmikuun odottaja ja toinen tulossa. la on minullakin tuolloin 29.2, olen kertonut 2 lähimmälle ystävälleni ja vanhemmilleni ja ensimmäinen neuvola on huomenna:) tottakait kannattee ottaa mies mukaan jos vain mies tahtoo tulla, itselläni oli ensimmäisellä raskaudella mies melkein jokaisessa neuvola käynnissä mukana, eräs "kaverini" haukkui mieheni nössöksi koska oli mukana, höpö höpö.mistä lie tuollainen päähän pisto tullutkin. niin ja itsekkin olen oulunseudulta ( n.30km ouluun:) )
- 8+5
Juuri ekalta neuvolareissulta kotiuduin, rv 8 5. Ei kuunnellut ääniä, ei edes puhunut asiasta (sijainen) mutta ensi vkolla jo lääkäri-aika, joten siellä kai sit vissiin odotettavissa? Mutta la 23.2 näillä näkymin, sehän voi vielä uä:ssä muuttua.
Mies ei ollut mukana, kysyin eikä halunnut lähteä. Henk.koht en tiedä mitä hän olisi siellä edes tehnyt....kuunnellut minun sairaushistoriaa? Uä:hän sitten mukaan, se jo kiinnostaakin miehiä.
Pahoinvointina ollut pientä kuvotusta, minkä kanssa pärjää mutta toi väsymys! Nyt pari pv tuntunut ettei jaksa tehdä mitään. Onneksi kesälomalla niin ei tarvi töistä murehtia.
Hyviä odotuksia! - rv. 8+4 "pikkumyy"
Mä kävin ja alkuraskauden ultrassa rv 7 1, siellähän se toukka näky ja sydänkin sykki :) Sisäsesti tehtiin tämä mun ultra ja yksityisellä. Neuvolassa kävin rv.8 1 ja tuli kotiin viemiseks kaikkee infoo. Olin olettanu et ekal neuvola käynnil kuunneltais ne sydänäänet mut eipä kuunneltukkaan. Olisin mielelläni halunnu kuulla ne, olis taas mieli rauhottunu et kaikki on ok.
Mulla alkaa rintojen aristus jo helpottaa. Pientä vihlontaa on silloin tällöin. Pahoinvointia on satunnaisesti. Joskus koko päivä ja joskus saattaa olla päiviä ettei mitään. Oksentanu en ole vielä kertaakaan, mut ruoka ei meinaa mennä millään alas. Ällöttää sen verran.
Me ollaan kerrottu jo vanhemmille ja sisaruksille. Kaverit ja muut sukulaiset on viel autuaan tietämättömiä. Varmaan siin rv.14 mais kerrotaan sit muille, jos kaikki on ok.
Mun mielestä on hienoa jos miehet haluaa tulla mukaan neuvolaan/ultraan. Tietää miehetkin sit mikä siellä masussa on ja pääsee vähä enemmän osallisiks odotukseen.
Ite olen 25 ja Kotkan suunnalta. :)- LSS
Viikkoja tasan 7 ja käytiin tänään ultrassa yksityisellä. Oli hieno reisssu, siellä se pieni möhkylä näkyi ja sydän sykki. Neuvolaan en vielä ole soittanut mutta sen teen ihan lähipäivinä. Nyt uskaltaa sinnekin paremmin soittaa kun on jo ultrassa käyty. Lääkärin mukaan laskettu aika olis 7.3.08. Me ei olla kerrottu vielä yhtään kenellekään, sen verran ollaan vielä pelokkaina kun on kuitenkin sen verran alussa. Tämä ultra tosin antoi sen verran varmuutta että ehkä sitä kohta vois vaikka molempien vanhemmille kertoa :)
- miro_86
LSS kirjoitti:
Viikkoja tasan 7 ja käytiin tänään ultrassa yksityisellä. Oli hieno reisssu, siellä se pieni möhkylä näkyi ja sydän sykki. Neuvolaan en vielä ole soittanut mutta sen teen ihan lähipäivinä. Nyt uskaltaa sinnekin paremmin soittaa kun on jo ultrassa käyty. Lääkärin mukaan laskettu aika olis 7.3.08. Me ei olla kerrottu vielä yhtään kenellekään, sen verran ollaan vielä pelokkaina kun on kuitenkin sen verran alussa. Tämä ultra tosin antoi sen verran varmuutta että ehkä sitä kohta vois vaikka molempien vanhemmille kertoa :)
hei kailille! Olipa kiva yllätys kun nuin paljon tuli vastauksia:)
Joo, minä olen iloinen että avokki on niin mukana tässä odotuksessa:)
Ja mahan olla tosiaan päässyt vähällä pahoinvoinnissa ja olen siitä iloinen, vaikka jos mulla sitä olisi , niin on hyvä tarkoitus:)
olitteko minkä ikäisiä?
Olipa jännä että jollakin oli sama laskettu aikakin:) saa nähdä muuttuuko se sitten myöhemmin.
Alkaa jo pikkuhiljaa jännittämään maanantai , kun on se yksityisellä käynti, ja sitten ensi keskiviikkona on neuvola.. kerro sitten mitä siellä tekivät. kirjoitelkaa! - "Pikkumyy"
Siis mulla laskettuaika olis 24.2. Mietin tässä et onkohan normaalia, kun alussa vihlo tot masuu, mut nyt ei juuri ollenkaa? Onkohan kaikki ihan ok tuol masus? Koska teille muille on ilmotettu eka ultra? Meil täällä päin se tehää rv.11-12. Niin pitkä aika ootella sinne ast. Hyviä odotus aikoja kaikille!
18.2.08 olis se h-hetki. eli viikkoja on nyt 9 3. massu kasvaa ja kaikki yököttää,sillon tällön pyörryttää,mutta ei se mitää =) ihanaa vain kun on pikkukakkonen tulossa
- laskettu aika
eli ny 9 4 ja olen käynyt jo kolmessa ultrassa koska sai alkunsa clomeilla ja ekassa ultrassa näkyi kaksi sikiöpussia mutta nyt on vaan yhdet sydänäänet. menen vielä polille parin viikon päästä niin saadaan asiaan varmuus. Esikoinen on 2½ vuotias, minä 19.
- ilmottaudun...
la 13.2. Eka neuvola ja ultra takana, ens viikolla lääkärille. Hiukan pahoinvointia ja mielialojen vaihteluita... ;) Ikää mulla 26 ja siis esikoinen tulossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481