Ajattelin ostaa muistitikun. Olisko joku niin ystävällinen ja viitseliäs ja kertoisi miten muistitikkuun kopioin tietokoneelta valokuvia ja miten siirrän ne toiseen koneeseen.
Voiko tuon muistitikun ostaa esimerkiksi kodinkoneliikkeestä?
Onko se heti käyttövalmis?
Tiedän että tämä kuuluisi tietotekniikkapalstalle, mut kun täälläkin on tekniikkaihmisiä ja olette tuttuja niin kysyn mieluummin täältä.
Kiitos etukäteen jos joku viitsisi valistaa mua. Itse olen tietämätön näistä tietotekniikka-asioista.
Kysymyksiä muistitikusta
18
1720
Vastaukset
Tikun voit ostaa vaikka mistä, niitä myydä joka liikkeessä. Kipaiset vain paikalliseen Mustaanpörsiin. Tikku on heti valmis, ei muuta kuin kytket koneeseen.
En nyt ole aivan varma, mutta eiköhän siirto onnistu yhtä helposti, kuin se että siirrät kuvia kamerasta koneeseesi.
Tikkua ei minulla ole, mutta he neuvokoot paremmin joilla on.Mulla ei ole digikameraa.
Mut mulla on täällä koneessa joitakin kuvia joita haluaisin siirtää toisaalle. Itse en ole niitä tänne kopioinut. En vain tiedä miten ne siirrän muistitikulle.Mariet kirjoitti:
Mulla ei ole digikameraa.
Mut mulla on täällä koneessa joitakin kuvia joita haluaisin siirtää toisaalle. Itse en ole niitä tänne kopioinut. En vain tiedä miten ne siirrän muistitikulle.Jos sulla on vain vähän kuvia, niin voit laittaa ne liitetiedostona sähkäpostilla siihen toiseen koneeseesi. Tai poltat ne levylle.
Waffen-ss kirjoitti:
Jos sulla on vain vähän kuvia, niin voit laittaa ne liitetiedostona sähkäpostilla siihen toiseen koneeseesi. Tai poltat ne levylle.
Varmaan reilu kymmenen kuvaa kopioisin. Tuntuisi että kätevintä olis siirtää ne muistitikulla. Hinta ei liene sillä kovin korkea.
Sitäkään en tiedä kuinka paljon tilaa pitäis tikussa olla.Mariet kirjoitti:
Varmaan reilu kymmenen kuvaa kopioisin. Tuntuisi että kätevintä olis siirtää ne muistitikulla. Hinta ei liene sillä kovin korkea.
Sitäkään en tiedä kuinka paljon tilaa pitäis tikussa olla.Kun sulla on noin vähän kuvia, ei muuta kuin sähköpostilla laitat menemään. Turha noin vähien kuvien vuoksi ostaa tikkua, ellei sitten ole myöhempää käyttöä sillä.
Waffen-ss kirjoitti:
Kun sulla on noin vähän kuvia, ei muuta kuin sähköpostilla laitat menemään. Turha noin vähien kuvien vuoksi ostaa tikkua, ellei sitten ole myöhempää käyttöä sillä.
Joskus kokeilin sähköpostilla jotain lähettää mutta oli hankalaa. En muista mikä siinä takkus. Oliko liikaa tilaa vieviä. Kuva kerrallaan ois pitäny lähettää, kai. En ole ihan varma.
Mariet kirjoitti:
Joskus kokeilin sähköpostilla jotain lähettää mutta oli hankalaa. En muista mikä siinä takkus. Oliko liikaa tilaa vieviä. Kuva kerrallaan ois pitäny lähettää, kai. En ole ihan varma.
Sinulla on S24 posti ja sillä voi vallan mainiosti lähettää kuvia. Laitat vaikka pari kuvaa per viesti, niin kyllä onnistuu.
Itse käytän S24 postia ja olen sillä lähetellyt kuvia ja kuulemma perille ovat tulleet.Waffen-ss kirjoitti:
Sinulla on S24 posti ja sillä voi vallan mainiosti lähettää kuvia. Laitat vaikka pari kuvaa per viesti, niin kyllä onnistuu.
Itse käytän S24 postia ja olen sillä lähetellyt kuvia ja kuulemma perille ovat tulleet.S24:n postia en ole kokeillut. Mietin vielä tuota.
Taidan siirtyä nyt peiton alle, jos huomenna pirteänä vaikka sinne kahvilaan ;).
Kiitos seurastasi ja avustasi Waffe.
Hyvää yötä ja ihania unia :).Mariet kirjoitti:
S24:n postia en ole kokeillut. Mietin vielä tuota.
Taidan siirtyä nyt peiton alle, jos huomenna pirteänä vaikka sinne kahvilaan ;).
Kiitos seurastasi ja avustasi Waffe.
Hyvää yötä ja ihania unia :).Pidän peukkuja sun kahvila reissulle:) Öitä.
- käyttöohjeet;
http://www.atsoft.fi/usbmuisti.htm
USB-muisti aineiston käyttämiseksi eri toimipisteissä ja varmuuskopioinnissaolikin ja kuvien kanssa. Kiitos paljon linkistä. Tulostan ohjeet itselleni.
Täytyy vielä kysellä joltain tarkemmin noista ohjeista kun tämä kone käyttää englanninkieltä. Tää tietotekniikka ei ole mulla hallussa pätkän vertaa eikä ollenkaan.
- Kuunkulkija-
ja kun työnnät sen koneeseen se on heti käyttövalmis. Näkyy ikääkuin yhtenä kovalevynä. Kopioidaan tiedot ihan samalla lailla kun korpulle, lerpulle tai toiselle kovikselle.
Just ostin pari muistitikkua, 2Gt ja 16e/kpl.
Muistitikku on yksi parhaista keksinnöistä.että muistitikku on tosi näppärä keksintö.
Mulle varmaan riittäis joku 512Mt.
Osaisitko auttaa miten saan ennakoivan tekstityksen pois tästä koneesta? Vai mikä se on kun vanhat tekstit löytyy alta kun kirjoitat tekstiä otsikkoon.- Kuunkulkija-
Mariet kirjoitti:
että muistitikku on tosi näppärä keksintö.
Mulle varmaan riittäis joku 512Mt.
Osaisitko auttaa miten saan ennakoivan tekstityksen pois tästä koneesta? Vai mikä se on kun vanhat tekstit löytyy alta kun kirjoitat tekstiä otsikkoon.ennakoivaa tekstinkäsittelyä. Onko käyttis XP vai Vista... käytätkö Wordia vai miten tulee?
Asiasta 15000:een, ostin joskus -99 Philipsin valmistaman puheentunnistushäsläkän johon sai päivityksen muutamaa vuotta myöhemmin ja kone kirjoittaa itse sen mitä sille sanon. Tietty täytyy muistaa sanoa "rivinvaihto", "piste", "kaksoispiste" ym sanellessa mutta pelaa ihan hyvin. Aika hyvä siinä on tuo "oppimisjuttu", luet sille tarinaa jolloin se oppii miten sanat sanot. Samoin on helppo luoda uusia sanoja jos sattuu erikoisempia ilmaisuja tarvitsemaan. Käännöstöissä saat valmista tarinaa kun harkitset lauseen ja seuraavan loppuun ennen kuin sanot. Aika vähän viheriöitä tulee. Vetivät ohjelman pois markkinoilta joskus 2000 kun myytiin kai niin vähän. Nythän se on keksitty uudestaan Meilahden sairaalassa lääkärien diagnosointisanelukoneena. Kuunkulkija- kirjoitti:
ennakoivaa tekstinkäsittelyä. Onko käyttis XP vai Vista... käytätkö Wordia vai miten tulee?
Asiasta 15000:een, ostin joskus -99 Philipsin valmistaman puheentunnistushäsläkän johon sai päivityksen muutamaa vuotta myöhemmin ja kone kirjoittaa itse sen mitä sille sanon. Tietty täytyy muistaa sanoa "rivinvaihto", "piste", "kaksoispiste" ym sanellessa mutta pelaa ihan hyvin. Aika hyvä siinä on tuo "oppimisjuttu", luet sille tarinaa jolloin se oppii miten sanat sanot. Samoin on helppo luoda uusia sanoja jos sattuu erikoisempia ilmaisuja tarvitsemaan. Käännöstöissä saat valmista tarinaa kun harkitset lauseen ja seuraavan loppuun ennen kuin sanot. Aika vähän viheriöitä tulee. Vetivät ohjelman pois markkinoilta joskus 2000 kun myytiin kai niin vähän. Nythän se on keksitty uudestaan Meilahden sairaalassa lääkärien diagnosointisanelukoneena.Esimerkki ennakoivasta tekstistä - kun aloitin vastauksen sulle tähän 'ei'-sanalla, alle tuli pitkä lista ei-sanalla alkavia otsikoita joita olen aikaisemmin tänne palstalle kirjoittanut.
Samoin kun olen googlettanut jotain ja aloitan samalla kirjaimella uudestaan alle ilmestyy lista sanoista jotka alkaa samalla kirjaimella joita olen aikaisemmin käyttänyt. Hain kerran otsikolla 'halpalennot' alle tuli 'hammaslääkärit', 'hanx' ym ha-alkuisia.
Käyttis on XP.
Olipa sulla mainio ja kätevä puheentunnistushäsläkkä. Harmi kun vetivät ohjelman markkinoilta pois. Sulle se ois korvaamaton apu kun kirjoitat niin paljon. Oletko kirjoitellut viime aikoina?- Kuunkulkija-
Mariet kirjoitti:
Esimerkki ennakoivasta tekstistä - kun aloitin vastauksen sulle tähän 'ei'-sanalla, alle tuli pitkä lista ei-sanalla alkavia otsikoita joita olen aikaisemmin tänne palstalle kirjoittanut.
Samoin kun olen googlettanut jotain ja aloitan samalla kirjaimella uudestaan alle ilmestyy lista sanoista jotka alkaa samalla kirjaimella joita olen aikaisemmin käyttänyt. Hain kerran otsikolla 'halpalennot' alle tuli 'hammaslääkärit', 'hanx' ym ha-alkuisia.
Käyttis on XP.
Olipa sulla mainio ja kätevä puheentunnistushäsläkkä. Harmi kun vetivät ohjelman markkinoilta pois. Sulle se ois korvaamaton apu kun kirjoitat niin paljon. Oletko kirjoitellut viime aikoina?ennakkohomman. Ei ole tosiaan tullut vastaan.
Minuahan ei haittaa vaikka lopettivat tunnistusohjelman tekemisen kun mulla on se. Ainoa mikä voi tulla vastaan tulevaisuudessa on sen toimiminen Vistassa. Itseasiassa sitä ei ole tehty edes XP:hen vaan W2000 mutta vähän vekslaamalla pelaa XP:ssä. Yhdelle dll-tiedostolle joutui laittamaan oman kansion että ohjelma osasi hakea sitä oikeasta paikasta. Lähdekoodiahan on turha edes kysellä valmistajalta.
Yhtä kertomusta on nyt veivattu monta kuukautta ja ei meinaa päättyä ollenkaan. Täytyisi saada päätettyä mutta tulee aina uutta tarinankulkua siten että olisi kiva itsekin tietää mitä lopussa tapahtuu. Jännittää jo hirveästi miten päähenkilöille käy. Kuunkulkija- kirjoitti:
ennakkohomman. Ei ole tosiaan tullut vastaan.
Minuahan ei haittaa vaikka lopettivat tunnistusohjelman tekemisen kun mulla on se. Ainoa mikä voi tulla vastaan tulevaisuudessa on sen toimiminen Vistassa. Itseasiassa sitä ei ole tehty edes XP:hen vaan W2000 mutta vähän vekslaamalla pelaa XP:ssä. Yhdelle dll-tiedostolle joutui laittamaan oman kansion että ohjelma osasi hakea sitä oikeasta paikasta. Lähdekoodiahan on turha edes kysellä valmistajalta.
Yhtä kertomusta on nyt veivattu monta kuukautta ja ei meinaa päättyä ollenkaan. Täytyisi saada päätettyä mutta tulee aina uutta tarinankulkua siten että olisi kiva itsekin tietää mitä lopussa tapahtuu. Jännittää jo hirveästi miten päähenkilöille käy.Mulla menee nyt kyllä yli ymmärryksen tuo selvitys sun 'häsläkän' toiminnasta. Jos se systeemi hajoaa ja sekoaa - siis voiko se seota? - et saa enää uutta ohjelmaa jos sitä ei enää valmisteta?
Äh, on tää tekniikka hankalaa, mut koko ajan opin lisää. Kiitokset siitä teille vastaajille :).- Kuunkulkija-
Mariet kirjoitti:
Mulla menee nyt kyllä yli ymmärryksen tuo selvitys sun 'häsläkän' toiminnasta. Jos se systeemi hajoaa ja sekoaa - siis voiko se seota? - et saa enää uutta ohjelmaa jos sitä ei enää valmisteta?
Äh, on tää tekniikka hankalaa, mut koko ajan opin lisää. Kiitokset siitä teille vastaajille :).mulla ohjelma ohjelmaCD:llä. Jos kone sekoaa tai jotain tapahtuu niin asennan sen CD:ltä uudelleen. Ohjelmahan on käyttökelpoinen niin kauan kun se toimii käyttöjärjestelmällä joka on koneessa. Sen takia mainitsin Windows Vistan, en ole kokeillut toimiiko se Vistassa jos sen joutuu joskus koneelleen asentamaan. XP:ssä tuntuu toimivan kaikki mahdolliset ohjelmat ja niitä saa vaikka mitä. Vielä ei ole tullut vastaan yhtään ohjelmaa minkä takia tarttisin Vistan. Tyydyn siis XP:hen vielä vuosia.
Nämä tietokonejutut ovat mielenkiintoisia mutta täytyy aina muistaa että kone palvelee ihmistä eikä ihminen konetta. Siksi koetankin löytää ne tekemiset koneella joista on selvää hyötyä tai etua mulle verrattuna toisella tavalla tekemiseen, esim käsin kirjoittamiseen. Koneella saa myös helposti muutettua jonkun kohdan jutusta. Tietokoneella voi tehdä myös paljon sellaisia juttuja jotka veisivät paljon vähemmän aikaa muulla tavalla tehtynä ja silloin ihminen palvelee konetta. Piirtäminen on yksi sellainen asia vaikka koneella pystyy periaatteessa piirtelemään padeilla ja muilla apuvälineillä. Konepiirustus on taas eri asia.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.41115950Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1352506- 941916
- 831768
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te461357- 981265
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2811178Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi341170Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831159Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211123