Voiko antihistamiineja syödä ympäri vuoden? Olen kysynyt asiaa sekä työterveys- että terveyskeskuslääkäriltä, mutta en ole saanut vastausta. Syön antihistamiineja kylmäallergiaan ympäri vuoden. Onko kenellekään määrätty siihen mitään muuta lääkitystä?
Silmäni ovat kuivat ja oireilevat nykyään etistä enemmän vaikka käytän kosteutustippoja. Oireet voivat johtua pölystä tai/ja homeestakin, mutta olen lukenut, että myös antihistamiinit kuivattavat.
Anihistamiineja ympäri vuoden
5
2399
Vastaukset
- voi syödä
allergialääkeitä ympäri vuoden mun mielestäni. Itse olen syönyt mm. pölyallegian vuoksi Heinix:iä jo yli vuoden ajan, ja mulle lääkärit on sanoneet että kyllä niitä pillereitä voi käyttää vaikka miten pitkään. Jos jätän pillerin ottamatta, nuha vaivaa, joten popsin kiltisti pillerin joka aamu! Silmät eivät kuivu, mutta nenän limakalvot kylläkin, ja nenästä tulee verta kun vähänkin koskee nenään.
- mikä se on?
Mille on allergisoitunut, jos on kyseessä pölyallergia? Allergiatesteissäni ei ole ollut pölyä, ainoastaan pölypunkki.
- kysyjälle
mikä se on? kirjoitti:
Mille on allergisoitunut, jos on kyseessä pölyallergia? Allergiatesteissäni ei ole ollut pölyä, ainoastaan pölypunkki.
Pölyjä on monenlaisia - tietysti tuo mainitsemasi pölypunkki, eläinpölyt, siitepölyt... Käytin yksinkertaisuuden vuoksi ilmaisua pölyallergia!
- 365 päivää vuodessa
kysyjälle kirjoitti:
Pölyjä on monenlaisia - tietysti tuo mainitsemasi pölypunkki, eläinpölyt, siitepölyt... Käytin yksinkertaisuuden vuoksi ilmaisua pölyallergia!
Mä syön kaiken aikaa antihistamiinia, ei tohdi olla syömättäkään, koska muuten voin saada ihan yhtäkkiä nokkosihottumaa, jota aiheuttaa ruoka-aineallergiat, kosketus jotain erityisesti karkeahkoa kangasta vasten, ja myöskin stressi. Joten ahdistaisi lähteä minnekään ilman että on ottanut antihistamiinia, naama menee sen verran pahan näköiseksi kun menee ihan paukamille :(
- antihistamiini
365 päivää vuodessa kirjoitti:
Mä syön kaiken aikaa antihistamiinia, ei tohdi olla syömättäkään, koska muuten voin saada ihan yhtäkkiä nokkosihottumaa, jota aiheuttaa ruoka-aineallergiat, kosketus jotain erityisesti karkeahkoa kangasta vasten, ja myöskin stressi. Joten ahdistaisi lähteä minnekään ilman että on ottanut antihistamiinia, naama menee sen verran pahan näköiseksi kun menee ihan paukamille :(
Sama juttu, pakko ottaa antihistamiineja joka päivä. Olen varmaan allergisoitunut melkein kaikelle, kun ilman antihistamiineja väsynyt ja turvonnut olo. Myös silmät vuotavat. Auttaisikohan montelukasti kroonistuneeseen allergiaan, mitähän se radioaktiivisuus lääkkeessä tarkoittaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164