Hei!
Olen raskausviikolla 15 4. Tämä on minun ensimmäinen raskaus, koska on mahdollista tuntea vauvan liikkeitä?? Minkälaisia ne sitten on, jotain kuplimista vai?
Seuraava neuvola-aika 2 viikon päästä!!
Olisi niin ihana tuntea jotain jo!!
Vauvan liikkeistä?
6
641
Vastaukset
- Jouluodottaja79
Heippa,
Itse en osannut edes unelmoidakaan, että tuntisin liikkeitä ennen 20. raskausviikkoa.
Niinpä yllätys olikin aikamoinen, kun tunsin ekat pienet "kuplimiset" jo viikolla 17.
Nyt menossa RV 20 1 ja liikeet ovat jo selkeämmin tunnettavissa potkuiksi. Masukin on jo kasvanut niin, ettei syystä voi erehtyä.
Mulla kanssa seuraava neuvola kahden viikon päästä. On taas ihana kuulla pikkuisen sydänäänet. :)
Onnellista odotusta. - jouluodottelija
1.kerran (siis oletan niin) tunsin hennon muljahduksen masussa rv17 jotain ja eilen illalla sängyssä kirjaa lukiessani tunsin 4-5 hentoista potku-potkua...ei siis mitään muljahtelua tai ilmakuplaa. En ole yrittänyt kuulostella noita liikkeitä, mutta tosiaan eilen ne tuntui niin voimakkaina, että reagoin niihin vaikka olin tiiviisti kirjaani uppoutuneena. Siinä sitten silmät kosteina ja ilme kuin hangon keksillä, jatkoin lukemista. Kyllä sen jotenkin tunnistaa ja erottaa muusta vatsan väänteestä.
- jouluodottelija
rv18 4
- sanottiin
neuvolassakin, että ensisynnyttäjä tuntee yleensä vasta rv 20 tietämillä sikiön liikkeet. Tämä on minulle ensimmäinen raskaus ja ensimmäiset liikkeet tunsin viikon 14 alussa! Olihan se melkoinen yllätys. Tuon jälkeenkin onnistuin muutaman kerran nuo pikku potkut tuntemaan (se oli lähinnä just sellasta kuplintaa tai hivelyä niinku monesti kuvaillaan), mut se vaati aina pitkällään oloa ja rauhottumista. Nyt rv17 noita liikkeitä tuntuu jo istuallaankin ja ovat muuttuneet vähän erilaiseks. Sellasta muljahtelua ja värinää ja pieniä töytäisyjä. Tarkkaile masusi tuntemuksia etenkin illalla nukkumaan mennässä tai heti aamulla -tai ylipäätään silloin kun olet pitkällään- ne kyllä sitten erottaa muista mahan murinoista! :)
- LA 16.12
Itse olen tuntenut liikkeitä nyt pari viikkoa, eli raskausviikolta 18-19 saakka. Kyllä sen sitten huomaa, että mikä on sikiön liikehdintää ja mikä ei... :)
ekasta tunsin 15 viikolla ja kunnon potku tuli uuden vuoden lahjana viikolla 16.
nyt toisen kanssa olen viikolla 11 ja pieniä liikkeitä tuntuu jo.. isompia ootellessa =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997843- 1075607
- 2754871
- 494833
- 753604
- 512849
- 632595
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222468Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284