A-hepatiittirokotus?

otankojätänkö?

Turkkiin olisi lähtö kuukauden päästä...hepatiittirokotuksesta nyt ovat kaikki puhuneet ja nyt sitten mietityttää että uskallanko lähteä ilman vai hommaanko tuon rokotuksen A-versiota vastaan...neuvoja?

5

1970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuten

et ottaisi samalla B-hepat. vast. rokotuksen? Itse en ainakaan minnekään lähde ilman rokotuksia, tosin itsellä pitkäaikaisrokotteet joten ei tarvitse miettiä ainakaan seuraavaan 10 vuoteen..

• miksi B-hepatiittirokote?

Mutta miksi ottaa samalla B-hepatiitti rokotus, jos ei ole riskikäyttäytymistä? Tätä olen itsekseni ihmetellyt. Eihän siitä toki haittaakaan ole, mutta onnettomuustilanteessa jossa annetaan useita punasolupusseja ei rokote suojaa mahdolliselta B-hepatiitilta, jos annettavassa veressä sattuisi olemaan virus. Silloin viruskuorma olisi niin suuri, ettei elimistö pystyisi torjumaan virusta.

• käytös?
        miksi B-hepatiittirokote? kirjoitti:

Mutta miksi ottaa samalla B-hepatiitti rokotus, jos ei ole riskikäyttäytymistä? Tätä olen itsekseni ihmetellyt. Eihän siitä toki haittaakaan ole, mutta onnettomuustilanteessa jossa annetaan useita punasolupusseja ei rokote suojaa mahdolliselta B-hepatiitilta, jos annettavassa veressä sattuisi olemaan virus. Silloin viruskuorma olisi niin suuri, ettei elimistö pystyisi torjumaan virusta.

Mitä se "riskikäyttäytyminen" on? Esimerkiksi jos pussaat jotakuta mukavaa tyttöä tahikka poikaa?

• käyttäytyminen
        käytös? kirjoitti:

Mitä se "riskikäyttäytyminen" on? Esimerkiksi jos pussaat jotakuta mukavaa tyttöä tahikka poikaa?

Lähinnähän se on sitä tavallista riskikäyttäytymistä, eli suonensisäiset huumeet ja tuntemattoman kanssa suojaamattomassa yhdynnässä oleminen. Pussaat sitten tyttöä tahi poikaan, niin hepatiitin (B tai C) saaminen pelkällä pussailulla on äärimmäisen epätodennäköistä, ellei molemmat ole harjanneet oikein kunnolla hampaitaan niin, että ikenet vuotavat verta.

• ei kannata
        miksi B-hepatiittirokote? kirjoitti:

pihistellä! Twinrix -rokotteesta saat samalla suojan sekä A- että B-hepatiittiä vastaan. Helppo nakki! Hepatiitin sairastaminen on takuulla kalliimpaa, hankalampaa ja ikävämpää kuin rokotuksen ottaminen, vaikka taudille altistuminen olisi epätodennäköistäkin...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe