Connemara ja Cliffs of Moher

Gaillimh

Heippa hei,

Olisi tarkoitus käydä katsomassa Connemaraa(Twelve Bens, Kylemore Abbey, j.n.e) ja Cliffs of Moher. Kannattaisiko tutustua paikkoihin bussiretkellä? Onko kokemuksia? Vai kenties mennä omatoimisesti vuokra-autolla?

Terv. Éire reissaajat

5

897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puffin

Moi! Oon ollut vuokra-autolla reissaamassa Moherin kallioilla. Moherin kallioista sen verran että on todella mykistävä mesta. Minulle vähän liian pelottava. Siellä on aidattu alue, sekä sitten rohkeita varten sellainen yksityisalue ilman aitaa, jonne ei saisi mennä mutta monet perinteisesti menevät.

Upea paikka on, mutta tunnelmaa latistaa idyllin ympärille rakennettu rahastus-imperiumi. Autopaikasta joutuu maksamaan jne. Irlantihan ei ole mikään kovin halpa paikka.

Vuokra-auto on ihan hyvä systeemi Irlannissa, kunhan muistat että liikenne on päinvastainen kuin meillä. Minun mielestäni mihin tahansa ajeli, aina oli mielenkiintoista, sillä minä ainakin pidän kyseisestä aavan vihreästä luonnosta. Kaverini mielestä vihreät nummet vähän kyllästyttivät.

• ihan hyvä

Minulla on kokemusta bussiretkistä ko. paikoissa ja ihan hyviä olivat. Ei tarvitse stressata ajamista ja kylmällä säällä voi huoletta siemaista Irish Coffeet halutessaan. Aikataulut olivat sopivat ja opastava bussikuski kertoi sekä asiaa että hyviä juttuja koko matkan.

• Kissus

Moherylle ei joudu maksamaan mitään parkki- tms. maksua kun menee sinne lomasesongin ulkopuolella. Itse kävin siellä tammikuussa ja ilmaista oli. Hyvää oli myös se, että tuolloin ei paikalla ole laumoittain muita turisteja ja maisemia saa ihailla aivan rauhassa.

• eikä meinata.

Enpä lähtisi siihen vasemmanpuoleiseen hulluun liikenteeseen omalla enkä lainatulla autolla.

• Pekkoman

Tultiin elokuun alkupuolella viikon autoilureissulta Irlannista: alkuun vasemmanpuoleinen liikenne kummastutti, mutta siihen tottui. Paikalliset tosiaan ajelevat aika kovaa, mutta hyvin pärjättiin. Moher on komea, mutta hieman turismin pilaama. Connemara jää ensi reissuun, nyt kiertelimme etelää.
      Hyvä maku jäi Irlannista ja ihmisistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5427
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      563
      1983
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      78
      1125
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      983
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      951
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      823
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      758
    Aihe