http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1410509
Oscar-kissa vaistoaa kuoleman
112
58678
Vastaukset
- voivan imeä
kuolevalta sielun. Tästä syystä kissat pidettiin etäällä kuolevista ja vastakuolleista ihmisistä.
Kerrottiin myös että mikäli kissa pääsi hyppäämään kuolleen ruumiin tai arkun päälle, tuli ruumiista kirottu kalmo. Joissakin maissa kansanperinteen mukaan vampyyri saattoi syntyä juuri näin.- tietävät
kuoleman tulon, samoin sään vaihtelut ja maanjäristykset, ei siinä kuitenkaan ole mitään yliluonnollista,
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6917113.stm - enkelin läsnäolon
kuolevan huoneessa on rauha ja kissa rakastaa rauhaa.
- havaitsi
enkelin läsnäolon kirjoitti:
sen hetken kun nukahdin ja samantien poistui. Kissa ei häiritse syvästi nukkuvaa.
- Naama Velli
havaitsi kirjoitti:
sen hetken kun nukahdin ja samantien poistui. Kissa ei häiritse syvästi nukkuvaa.
NASDAQ indexin vaihtelut ja sijoittaa sen mukaan pennosiani pörssiin. On ihanaa olla rikas!
enkelin läsnäolon kirjoitti:
luuletko että kissat on niin tyhmiä että uskoo enkeleihin?!
- kissani
Naama Velli kirjoitti:
NASDAQ indexin vaihtelut ja sijoittaa sen mukaan pennosiani pörssiin. On ihanaa olla rikas!
osaa puhua ja kertoo hauskoja juttuja.
- miu
Kissat näkevät ihmisen auran, viisaita eläimiä.
- geego
voi nähdä vain pellolla.
- ....
geego kirjoitti:
voi nähdä vain pellolla.
vanhan uskomuksen mukaan kissa pystyy myös imemään pahastikkin tukkeutuneen viemärin auki!!! kissoja käytettiin myös ennen apuna lasin puhalluksessa.1560 luvulla eli reinokatti jonka keuhkojen tilavuuden huhuttiin olevan jopa 12 litraa!
- kissuttaja
.... kirjoitti:
vanhan uskomuksen mukaan kissa pystyy myös imemään pahastikkin tukkeutuneen viemärin auki!!! kissoja käytettiin myös ennen apuna lasin puhalluksessa.1560 luvulla eli reinokatti jonka keuhkojen tilavuuden huhuttiin olevan jopa 12 litraa!
meidän kissalla oli niin isot keuhkot että kun sen hukutti saaviin niin se imaisi 80litraa vettä.
- Rebekka
Eipä tuo kissan kuoleman aistiminen ihan iso uutinen ole koirat ja kissat vaistoavat kuoleman luonnostaan; tosin saattaa tietenkin olla että urbanisoituneet eläimet eivät enää niinkään......mutta se on eläimien luonnossa että ne vaistoavat lähestyvän kuoleman,ja kukin suhtautuu siihen tavallaan; toinen kissa tai koira voi tuoda sen selkeästi ilmi kun taas toinen ei ilmaise sitä mitenkään niin että ihminen kiinnittäisi siihen huomiotaan.Olisikohan kumminkin niin että me urbanisoituneet ihmiset olemme liukuneet niin kauaksi luonnon omimmista asioista että tämäkin on nyt "ahaa-elämyksellinen" uutinen.........
Vaan kuten sanottu vuosikymmeniä tiedossa jo ollut........- Fazerin isi
Olen vuosikymmenten seurannut kissojen elämää ja voisin kertoa joka päivältä tarinaa miten kissa on vaistonnut henkiolentojen läsnäolon ja Näkymättömän läsnäolon.Toiset kissat ilmaisevat sen herkemmin ja toiset huomaamattomammin.Kun ihminsen tämän kehon maallinen taival on päättymässä ovat enkelit lähtijää vastassa.Kissa tuntee heidän läheisyytensä.Myös oman lähtönsä tai perheeen muiden kissojen lähdön ne vaistoavat.Siitä olisi monta liikuttavaaa esimerkkiä
- santtu
Fazerin isi kirjoitti:
Olen vuosikymmenten seurannut kissojen elämää ja voisin kertoa joka päivältä tarinaa miten kissa on vaistonnut henkiolentojen läsnäolon ja Näkymättömän läsnäolon.Toiset kissat ilmaisevat sen herkemmin ja toiset huomaamattomammin.Kun ihminsen tämän kehon maallinen taival on päättymässä ovat enkelit lähtijää vastassa.Kissa tuntee heidän läheisyytensä.Myös oman lähtönsä tai perheeen muiden kissojen lähdön ne vaistoavat.Siitä olisi monta liikuttavaaa esimerkkiä
Ihan hyvä muuten, mut eläimet eivät tiedosta jos ne tekevät kuolemaa.
- kisuli.....
Fazerin isi kirjoitti:
En nyt ihan tiedä tosta kuoleman tiedostamis jutuista koska näin on huhujen mukaan käynyt: kissa meni nukkumaan vauvan kasvoille joka aiheutti vauvan tukehtumisen.
Kissa vetäytyy yleensä nukkumaan lämpimiin paikkoihin. - kiskiskis.....
Fazerin isi kirjoitti:
En nyt ihan tiedä tosta kuoleman tiedostamis jutuista koska näin on huhujen mukaan käynyt: kissa meni nukkumaan vauvan kasvoille joka aiheutti vauvan tukehtumisen.
Kissa vetäytyy yleensä nukkumaan lämpimiin paikkoihin. - boakäärme
Fazerin isi kirjoitti:
joka aistii kauniiden ja seksikkäiden naisten läsnäolon. Joka kerta kun tosi superhotti nainen on läheisyydessäni boakäärmeeni nostaa päätään ja jäykistyy kauttaaltaan. Joskus jopa tuntuu että sen suupielestä valuisi kuolaa. Liekkö jotain yliluonnollista?
- sykt
Fazerin isi kirjoitti:
Otahan lääkkeesi, jookos...
- läski
kissa
- 2500 lukijaa väärässä
Tätä aihetta vyörytetään luetuksi, ettei tämän alla oleva TOSIAIHE osuisi silmään niin pahasti!
Mitäpä ei demari tekisi omaa paskapyykkiään salatakseen!
Presidentti-Supo on pelkkä naurettava farssi, harhaanjohtamisen ja omien suojelemisen toimintaesimerkki! - mari9809
10 v sitten kun mummo kuoli sairaalassa, niin samaan aikaan kotona (missä myös mummo asui) koira alkoi ulvomaan poikkeuksellisesti.
Tässä tapauksessa koira ikäänkuin tiesi kuolemasta, vaikka oli n. 15 km päässä kuolevasta.
Uskon kyllä että eläimet herkempiä näille rajatiedon asioille.- maldo
Kun oma isä kuoli niin meidän koira ulvoi seuraavana yönä todella paljon. Kai sekin jotekin tajusi, ettei isää enää ollut..
- ldld
maldo kirjoitti:
Kun oma isä kuoli niin meidän koira ulvoi seuraavana yönä todella paljon. Kai sekin jotekin tajusi, ettei isää enää ollut..
Meijän äitin mies kuoli n. 10 vuotta sitten. Vaikka oli kokonaa toisessa maassa, kun kuoli niin meijän kissa käyttäyty koko päivän tosi kummallisesti. Pyöri ulko-oven eessä ja nauku kauheen kovaa...jotenkii jäi mielee tomonen..
- kuolemantalo
maldo kirjoitti:
Koirani vaistoaa kuoleman vanhassa eläinlääkärin rakennuksessa. Ihmettelin alkuun miksi se panee jarrut päälle aina talon kohdalla ja jos sain sen tulemaan talon nurkille oli suorastaan shokissa ja muutaman kerran jopa riisti itsensä pannasta irti ja juoksi tielle. Jälkeenpäin kuulin että talossa on toiminut vuosikymmeniä sitten kunnan eläinlääkäri. Liekö eläinystävien sielut siellä leijaile ja kummittele.
- Nimetön
näin on tapahtunut kolme kertaa kahdella eri koiralla.
- Malinka
maldo kirjoitti:
Kauan vuosia sitten syksyllä naapurini koira ulvoi koko syksyn. Oli lokakuun puoliväli.
Maalla laitettiin viljaa seipäille.
Näin tekivät vanhempani myös.
Kaikki kylässä ihmettelivät koiran ulvomista.
Eräänä päivänä isäni sai sydänkohtauksen naapurin pihalla ja kuoli. Hänen veljensä, joka asui naapurissamme kuoli 2 päivän päästä sairaalaan, jonne setäni vietiin.
Koiran ulvonta loppuivat. - on elämä
Malinka kirjoitti:
Kauan vuosia sitten syksyllä naapurini koira ulvoi koko syksyn. Oli lokakuun puoliväli.
Maalla laitettiin viljaa seipäille.
Näin tekivät vanhempani myös.
Kaikki kylässä ihmettelivät koiran ulvomista.
Eräänä päivänä isäni sai sydänkohtauksen naapurin pihalla ja kuoli. Hänen veljensä, joka asui naapurissamme kuoli 2 päivän päästä sairaalaan, jonne setäni vietiin.
Koiran ulvonta loppuivat.Minunkin hiacen perä rupesi ulvomaan ja kun paripäivää merkkikorjaamolla niin uskokaa taiälkää niin siihen loppu ulvominen
- ulvoi,,
on elämä kirjoitti:
Minunkin hiacen perä rupesi ulvomaan ja kun paripäivää merkkikorjaamolla niin uskokaa taiälkää niin siihen loppu ulvominen
turbo kummallisesti ja sitten moottori kuoli ja ulvonta loppui.
- ...........
Oisko ihan hevonpaskaa
- bullshit my ass
Eläimet todellakin vaistoaa tollaset asiat. Eläimet onkin fiksumpia kuin tyhmät ihmiset...
- kyllä
bullshit my ass kirjoitti:
Eläimet todellakin vaistoaa tollaset asiat. Eläimet onkin fiksumpia kuin tyhmät ihmiset...
kohtaloon en usko joten miten voisin uskoo tuollasta paskaa. kuoleminen on itestä kiini,jos esim. ei oo varovainen liikenteessä sitähän voi vaikka jäädä auton alle.
- __--???
kyllä kirjoitti:
kohtaloon en usko joten miten voisin uskoo tuollasta paskaa. kuoleminen on itestä kiini,jos esim. ei oo varovainen liikenteessä sitähän voi vaikka jäädä auton alle.
ei tarvii auton alle jäähä.jos onki sairas esim syöpä tai joku muu paha sairaus.ja se kissa huomaiski sen..
- haistakaa pska bullshitit
kyllä kirjoitti:
kaikki tyhmät ihmiset luulee et ne on muka parempii ku eläimet, vaikka me ollaan kaikki tasavertaasia, ja eläimet ovat rutkasti viisaampia kuin ihmiset. ihmiset on tyhmiä kun ne rääkkää eläin parkoja potkimalla niitä, kun luulevat olevansa parempia. tuollaaset ihmiset pitäis viedä saunan taakse ja ampua
- Saksassa Hampurissa
kyllä kirjoitti:
kissa hyppäsi yht`äkkiä tietä ylittävän henkilön sy-
liin ja tämä joutui kuorma-auton yliajamaksi ja kuo-
li.Kissalle ei tapahtunut mitään ja sitä ei ole kuu-
lunut eikä näkynyt tähän päivään mennessä. - joku
kyllä kirjoitti:
Ääliö!!! Tiedokses vaan, ääliö, että ihmiset voi olla vaikka sairaita, ja ne voi kuolla siihen.Tai ihmiset voi kuolla, koska ne on vanhoja!! Joten ei se oo ihan itestä kiinni!!! No liikenne asioissa se kyllä on aika paljon itestään kiinni, mutta ei kaikissa asioissa!!! Mietippä sitä!! Ja siinäpähän et usko, oma on asiasi!!!!!!!
- ....
Saksassa Hampurissa kirjoitti:
kissa hyppäsi yht`äkkiä tietä ylittävän henkilön sy-
liin ja tämä joutui kuorma-auton yliajamaksi ja kuo-
li.Kissalle ei tapahtunut mitään ja sitä ei ole kuu-
lunut eikä näkynyt tähän päivään mennessä.o ouuu...
- naaroo
kyllä kirjoitti:
Ettäkö kuolema itestä kiinni? Koskas meinaat heittää lusikan nurkkaan.
- meidänkin koira
bullshit my ass kirjoitti:
on niin fiksu että naida niksauttaa tyynyä heti jos silmä välttää. Myös vieraiden jalat ja olkapäät kelpaa jos niikseen tulee. Tyhmät ihimiset juoksee baareissa keräämässä tauteja, mutta meidän Jeppe ei saa mitään tauteja jos vähän tyynyä möyhyttää. Samalla voi kuivata vehkeensä peittoon aktin jälkeen niin ei tipottele pitkin lattioita.
Joskus se kans ottaa isännän autonavaimet naulasta ja lähtee kylille ostamaan pedigree makkaraa jos on sattunut ruokakuppi tyhjenemään. Isäntä ku ei osaa ite edes kaljapulloa avata, saati sitten lähteä makkaraostoksille. Näin viisas se meidän Jeppe on.
Viisas on niin. Yhtä viisas kuin seeprapeippo. Eläimet kun pitkälti elävät vaistojensa varassa eikös juu.
- Bone:::
Kissat tykkäävät ihmisistä ja etenkin sängyistä, joissa ihmiset makaavat. Tähän vaikuttavat muun muassa ihmisen tuoksu.
Nyt jostain syystä tämä Oscar-kissa on aivan erityisen mieltynyt hajuun tai käyttäytymiseen jota kuolemaisillaan oleva parkinsonin taudista tai alzheimerin taudista kärsivä potilas tuottaa. Sellaisiahan sen osastolla on. Näin ollen kissa käpertyy monesti tämän sängylle ja kehrää. Kissa saattaa reagoida myös ihmisen sykkeeseen jos sillä on kovin tarkka kuulo.
Artikkelissa mainittuun dataan vaikuttanee hyvin oleellisesti myös se, että hoitokodin henkilöstö, etenkin ne muutamat höyrähtäneet hoitajat osastolla, kiinnittävät huomionsa mieluummin kissan onnistuneisiin ennusteisiin kuin mönkään menemisiin. Ihmisen havainnoissa on AINA virhemittausta. Jos sitä tulee tieteellisissä mittauksissakin, niin kuinka paljon sitten mutu-tuntumalta? Vastaus on PAL-JON. Miettikää sitä ennenkuin alatte perustaa Oscar-kissan kirkkoa.
Turha syyttää liiasta skepsismistä. Itse kyllä uskon yliluonnolliseen. Ei vaan pidä niellä ihan kaikkea, mitä kerrotaan.- eräs naapurista
juu, itse kanssa uskon yliluonnollisiin, ainakin joskus. mutta tuosta mitä sanoit, oon aivan samaa mieltä. ihmisen mieli on jotenki sellanen, että se rekisteröi vaan ne jutut mitkä onnistuu. joten siis ei todellakaan kannata perustaa oscar-kissalle kirkkoa :D
eräs naapurista kirjoitti:
juu, itse kanssa uskon yliluonnollisiin, ainakin joskus. mutta tuosta mitä sanoit, oon aivan samaa mieltä. ihmisen mieli on jotenki sellanen, että se rekisteröi vaan ne jutut mitkä onnistuu. joten siis ei todellakaan kannata perustaa oscar-kissalle kirkkoa :D
Mun kissal o yliluonnollinen kyky.... se näkee pienii vihreitä otuksii. säikkyy niitä ja juoksee lujaa pakoo... ja antaa aiheen nauraa kusi sukas... : DD
- Järki käteen...
~"Nyt jostain syystä tämä Oscar-kissa on aivan erityisen mieltynyt hajuun tai käyttäytymiseen jota kuolemaisillaan oleva parkinsonin taudista tai alzheimerin taudista kärsivä potilas tuottaa. Sellaisiahan sen osastolla on. Näin ollen kissa käpertyy monesti tämän sängylle ja kehrää. Kissa saattaa reagoida myös ihmisen sykkeeseen jos sillä on kovin tarkka kuulo."
...ihan pakko kommentoida tähän... SIIS MIELTYNYT HAJUUN... ? Oscar-kissahan meni kehräämään potilaan viereen...tiedoksia vain, että kissa kehrää kyllä mielihyvästä,mutta myös RAUHOITELLAKSEEN itseään ja muita... Huomaisikohan Oscar siis tilassa muutoksia (eli juurikin sydämen sykkeen, lämpötilan muutoksen yms.) Ja menisi sitten rauhoittelemaan... ei siinä sen kummempia yliluonnollisuuksia liene, todistettuhan on että eläinten aistit ovat paljon ihmisten aisteja terävämpiä. Maalla asuva ihminen voikin tämän asian ymmärtää, ei välttämättä kaupunkilainen jolle luonto ja eläimet ovat vaan postikortissa...
Uskoisin, että tämä kissa voisi olla ihmisistä pitävä, helposti ihmisiin kiintyvä...käsittää ihmiset "omikseen". - eemaria
Tuo kuulostaa kyllä järkeenkäyvältä, eläimillähän on tunnetysti parempi hajuaisti kuin ihmisillä.
- kaikennähnyt
Tossa oli jo ajatusta,tähän asti luin kaikki vastaukset,mutta nyt vasta oli jotain.Muuten, pitäiskö mun hakea viimeinen lepopaikka heti, kun meidän kissa tuli aamulla rinnanpäälle ja kehräs? muuten mukava kissa kyllä,mut nyt mä pelkään sitä.
- Voih!
Aika söpöä, mutta samalla surullista. Jos kissa asuu tuossa "hoitokodissa"
niin kai se vähitellen ymmärtää, mitä siellä tapahtuu. Ei eläimet ole tyhmiä. Luulen, että monikin liikuttuisi, jos viimeisillä minuuteilla kissa käpertyy viereen, ja alkaa kehrätä. - Kissa Mamma
.... tehny sit kuolemaa 45v. Lapsenakin kissat nukku mun vieressä, käpertyyvät ja kehräävät, nyt itellä 3 kpl ja niit on tähän ikään muutamat mahtunu.
- KATTI marakatti
Oli kumma olo monta päivää ja vaistosin että jotakin tapahtuu lähipäivinä. Niin siinä kävi että kaverin isä kuoli.Tunsin samanlailla ennen,isoäitini kuolemaan.
- ihan pienenä
kun mun mummilla oli uus miesystävä ja sille oli todettu keuhkosyöpä. En mä sitä sillon tienny, ei kukaan mulle sellasta voinu sanoo ku olin alle 5v, en olis ehkä ihan ymmärtäny. No kerran ne tuli sitten mummin kanssa käymään meillä ja mä osotin sitä miestä ja sanoin. "toi kuolee kesällä!" Ja niin sitten kävi, se mies kuoli sinä kesänä. Aika outo juttu.
Nii ja noista kissoista. Kyl mun kisu ainaki aina vaistoo ku ollaan vaikka lähössä viikonlopuksi pois kotoo. Se joko kävelee koko ajan perässä tai osottaa mieltään kusemalla nurkkii. Muullon se ei pahemmin tee tollasta. =) - lisäys tähän.
ihan pienenä kirjoitti:
kun mun mummilla oli uus miesystävä ja sille oli todettu keuhkosyöpä. En mä sitä sillon tienny, ei kukaan mulle sellasta voinu sanoo ku olin alle 5v, en olis ehkä ihan ymmärtäny. No kerran ne tuli sitten mummin kanssa käymään meillä ja mä osotin sitä miestä ja sanoin. "toi kuolee kesällä!" Ja niin sitten kävi, se mies kuoli sinä kesänä. Aika outo juttu.
Nii ja noista kissoista. Kyl mun kisu ainaki aina vaistoo ku ollaan vaikka lähössä viikonlopuksi pois kotoo. Se joko kävelee koko ajan perässä tai osottaa mieltään kusemalla nurkkii. Muullon se ei pahemmin tee tollasta. =)Jos mulla on paha mieli niin kyllä meidän kisu ainakin aistii sen koska tulee ain mun viereen ku oon allapäin. Ja meidän kisu ei oo mikään sylikisu.
- kukkuku
vau mikä kissa
- minulla
on koira, tai kaksikin koiraa. Toinen osaa ennustaa pltooaineen hinnan nousun ja toinen polttoaineen hinnan laskun.
Kaun ihmettelin kun koirat haukkuivat koko ajan, mutta sitten pistin merkille, että bensan hinta vaihteli joka päivä kun koirat haukkuivat. Ihmeellistä... - Noin kymmenen vuotta sitten
Tuossa kymmenen vuotta sitten koin itse samanlaisen tapauksen kun isoisäni kuoli. Hän oli sairaalassa ja minä isoäidilläni kylässä häntä lohduttamassa. Samalla kellonlyömällä kun isoisä kuoli, tapahtui jotain outoa isoisän omistamassa akvaatiossa. Nimittäin siellä ollut kultakala räjähti saman tein pillun päreiksi akvaarion seinille täysin selittämättömästä syystä. Vasta jälkikäteen ymmärsin, että isoisälle rakas kultakala reakoi vähän turhan voimakkaasti omistjansa pois menoon. Tästä herpaantuneena ostin sittemmin nahkiaisen, joka on ainakin vielä toistaiseki pysynyt hengissä.
- Naurajajajajaja
Ihanaa huumoria, piristi mun päivää! :) hihii
- x-files
Kissalla, kuten kaikilla eläimillä on viisi aistia: näkö, kuulo, haju, kosketus ja maku, ja niiden lisäksi vielä tasapainoaisti. Kuudennen aistin piiriin lasketaan kissan (muidenkin eläinten) omalaatuiset kyvyt, kuten suuntavaisto sekä telepaattiset ja ennustustaidot. Järjen nimeen vannovien on vaikea uskoa, että kissa saattaa todellakin vaeltaa satoja kilometrejä kotiin tai aistia läheisen ihmisen kuoleman.
Kun Aasiaassa koettiin tsunami, niin monet eläimet selvisivät siitä paljon paremmin kuin ihmiset. Esimerkiksi Norsut pelastivat useita ihmisiä ja omat ohjastajansa siirtymällä hyvissä ajoin ylemmäksi sisämaahan. Samoin delfiinit merellä uivat keskemmälle. Eläimillä on paljon herkemmät aistit kuin ihmisillä. Lisäksi ne aistivat maan/ilman/veden värähtelyt tassunpohjissaan eri tavoin kuin ihmiset. Ne osaavat lukea luonnon merkkejä (auringonvaloa, tuulen/meren virtauksia paljon herkemmin kuin ihmiset laitteiden avulla. Ihmiset ovat vieraantuneet luonnosta. Luottavat enemmän nykytekniikkaan kuin vaistoihinsa. Esim. intiaanit osasivat ja osaavat lukea luontoa ja ennusmerkkejä länsimaista nykyihimistä paremmin.
Kyllä siis on hyvin mahdollista, että kissa / koira osaa tunnistaa kuoleman läheisyyden. Se ei välttämättä tiedosta, mitä kuolema on, mutta varmasti aistii ihmisen sairauden, hengityksen ja sydämen sykkeen tiheyden muuttumisen ja lämmön katoamisen kehosta ja myös haistaa sairauden hengityksestä, sillä kun maksa, haima ja munuaiset lakkaavat toimimasta, niin kuona-aineet kertyvät elimistöön ja ihmisen hengitys haisee, vaikka sitä ei ihmiset haistaisikaan.
Toisaalta tällaisen "kuoleman ennustaja" kissan käyttäytymistä selittää puhdas oppiminen. Sillä aina, kun se on osunut oikeaan ennustuksissaan, niin varmasti läheiset ja hoitohenkilökunta siihen reagoivat. Kissa tarkkailee ympäristön reaktioita ja toimii sen mukaan. Artikkelissa esim. kerrottiin, että kuolevan omaiset ovat kissalle kiitollisia, että se pitää kuolevalle seuraa. Kissa varmasti osaa myös lukea / ennustaa kuolevan henkilön siitä, kuinka ihmiset tätä henkilöä kohtaavat ja hoitavat. Kyllä kuoleman läheisyyden ovat oppineet huomaamaan myös kokeneet hoitoalan ihmiset.
Yliluonnollista tai ei, mutta ainakin täysin mahdollista.- ennusti kolmesti
Vajaata kaksivuotiaana koiramme ennusti ulvomalla kuin susi sukulaisemme kuoleman.Toisella kerralla ulvonnan ja kuolemantapauksen väliä oli vain pari vuorokautta.Kolmatta odotimme jännittynein mielin koska, äitini oli jo yli 80-v., mutta suruviesti tulikin kauempaa n. 500 km:n päästä!Koira eli kymmenvuotiaaksi eikä koskaan muulloin käyttäytynyt kuin "susi"! Koira ei edes ollut tavannut yhtä näistä sukulaisistamme!Tämä on täysin käsittämätöntä?
- Pohjan-Akka
...tarinoita, missä hevosilla oli usein sellainen osa, että ne vaistosivat jotenkin kuoleman. En muista tarkkaan, olin niin pieni. Osa meni kummitusjuttujen puolelle : ) että vaistosivat jotain näkymättömiä...heh heh. Karmeita satuja lapsille.
mutta kyllä se niin oli, että hevoset vaistosivat...
joten uskon tuonkin. - Lada-man
koirat aistii milloin on ruoka-aika.
- keijo_kakkonen
Jos sil kissal on joku tauti joka tappaa ku se joutuu kosketuksii. ilta sanomat bluffaa taas.
- vaistoihinsa
Äidilläni oli rakas kissa lähes 10 vuoden ajan. Äiti kuoli täysin odottamatta aivoverenvuotoon n. 12v. sitten keskellä yötä 15 km. päässä kotoa, sairaalassa. Merkillistä oli se, että tämä äidin kissa sairastui kotona samana yönä niin, että aamulla se vain maukui ja vaikeroi tuskissaan. Vielä edellisenä päivänä terve kissa kuoli iltaan mennessä...niin meni äiti ja kissansa saman vuorokauden aikana.
- joku
se on ollu kaks
- joku
kyllä ne kissat huomaa ku joku käyttäytyy kummallisesti ja on kuolemassa! varsinki jos on ollu samasssa paikassa monta vuotta!
- kinuskimarja
miun ex-kisu aisti ku sitä oltiin viemäs lopetettavaks. Kyl se huomaa omast lemmikistään et aistiiks se mitään. Viimosil syöpä päivillää se halus olla koko ajn miu vieressä, en saanu mennä mihkää ilma häntä, muute alko valitus. Totta kai sitä viimosillaan haluu rakkautta ja huomiota lähimmäiseltään.
- se munkin
kinuskimarja kirjoitti:
miun ex-kisu aisti ku sitä oltiin viemäs lopetettavaks. Kyl se huomaa omast lemmikistään et aistiiks se mitään. Viimosil syöpä päivillää se halus olla koko ajn miu vieressä, en saanu mennä mihkää ilma häntä, muute alko valitus. Totta kai sitä viimosillaan haluu rakkautta ja huomiota lähimmäiseltään.
kissa aisti kun ilmotin että nyt loppuu kärsimys. illalla ilmotin kissalle että kun ei ruoka ole ruvennut maistumaan ja huonossa kunnossa on niin turha enää pitkittää toisen huonoa oloa. Pikku itkut siinä tirautin ja menin nukkumaan..niin pentele katti oli ruovennu syömään yöllä..ei ollu syöny kuukauteen juuri muuten kun suuhun väkisin työntämällä.
siitä on nyt reipas vuosi ja hyvin kissa pärjää :D
- kissallinen
Kun poikani makasi kuumeessa sängyssä, kissani oli rauhaton. Kävi jatkuvasti haistelemassa pojan kasvoja, varsinkin suuta. Kuitenkin jos terveenä pötköttelee sängyssä, niin silloin kissani ei tule haistelemaan kasvoja.
Kissat rakastavat rutiineja. Olin muutama vuosi sitten yötyössä. Kun rupesin nukkumaan aamulla, kissa naukui ja tuli usein minua haistelemaan. Oli selvästi huolestunut, miksi rupean aamulla nukkumaan.- karce
jokus aikoja sitten mun ex muijan kissa osas kyllä hoitaa homman. herätti yöllä ja ihmettelin miks. oli pihassa auto varkaita,yleensä kissa ei mun päälleni tullu mut nyt sinä yönä,pojat saatiin kiinni,kiitos kissan
- kissanomistaja
meidän kissa aina sairastaessamme tulee sänkyyn viereen nukkumaan ja poistuu viereltä vasta sitten kun toinen ihminen tulee. Ei siis jätä yksin sairaana. Ja aina jos menet vessaan sairaana niin kissa istuu oven takana odottamassa ja kuuntelemassa että mitä tapahtuu.
Usein myös liian hartaasti sairaana nukkuessa, työntää nenänsä naamaa vasten, ja näin herättää.
- miiruska..........
kissa ja koirakin vaistoaa..kuulin tässä tarinoita siitä kuinka kissa itse kävi hyvästelemäässä perheensä,,sillä kissa menee kuolemaan pois??minne sitä ei tiietä..samalla tavalla kuin minne kissat menevät öisin..ja miksi ne istuvat piirissä..??ikuisuus kysymuksiä..
Myös oma 6vee kissa kävi hyvästelemäässä meidät...Myös kuoleva eläin ja ihminen käyttäytyy oudosti..siinnä on perää.
Minusta nuissa asioissa ei ole mitään pelättävää!!Erään vanhainkodin kissa rakasti asukkaita mutta hoitajia jne saattoi raadella vaikka..nukkui asukkaiden sängyllä jne,
myös minun polveeni se kävi kiinni..musta pirulainen!!! ja miksi..se halusi mennä pihalle..tai muuta..näytti mieltään ja me hoitajat ei sitä saatu koskea..mutta asukkaille se oli enkeli!!!!Ota noista selvää..mitä henki maailmaa ne ovat..itsellä on koirat ja kissat ja ne ovat tärkeitä..ihan kuin lapsia!!!- Ame'Riikka'
vain tuossa maassa noita juttuja riittää...
maailman ainoa maa johon ufotkin laskeutuu... - kirpunaivo
Näkeehän tämän jo Oskarin silmistä. "Sielukkaampi" kuin moni ihminen.
- varmaan kun
tietää sitten kuolevansa parin tunnin päästä kun kissa tulee kehräämään viereen...
- Pohjan-Akka
Hevoset korskuvat ja perääntyvät. Ainakin vainajat ne oli vaistonneet. ennen vanhaan vainajia pidettiin vajoissa ennenkuin vietiin kirkkomaalle.
Sellainen hevosjuttu oli myös, minkä lapsuudesta muistan, että...
kaakamajoki, kun oli ennen ruotsi-venäjän rajajoki ja sillalla oli kummitellut sellaisia 5 metrisiä koppalakkeja. Sotilaita, jotka olivat kuolleet sinne. hevosta/hevosia oli aina vaikea saada siitä sillan yli, kummitukset kait olivat ilkeitä. Ihmisillekin muinoin näyttäytyivät. Minulla on kyllä nissan hyvin pelannut siinäkin kohtaa. joskus kun elokuun sumussa ajan, niin vähän vilkuilen ympärille.
Tämä tarina on tosi. - Keijjokaananen
Pohjan-Akka kirjoitti:
Hevoset korskuvat ja perääntyvät. Ainakin vainajat ne oli vaistonneet. ennen vanhaan vainajia pidettiin vajoissa ennenkuin vietiin kirkkomaalle.
kaakamajoki, kun oli ennen ruotsi-venäjän rajajoki ja sillalla oli kummitellut sellaisia 5 metrisiä koppalakkeja. Sotilaita, jotka olivat kuolleet sinne. hevosta/hevosia oli aina vaikea saada siitä sillan yli, kummitukset kait olivat ilkeitä. Ihmisillekin muinoin näyttäytyivät. Minulla on kyllä nissan hyvin pelannut siinäkin kohtaa. joskus kun elokuun sumussa ajan, niin vähän vilkuilen ympärille.
Tämä tarina on tosi.Niin ja mun setä on Jeesus
- kuolleiden viereen
Pohjan-Akka kirjoitti:
Tämä tarina on tosi.mennyt, vaan kuolevan
- tuohon.
Miksi ei?
Kisut ovat sielullisia eläimiä...
Aivan mahdollista. - Tajupois-äkkiä
En tiedä, että onko tässä mitään paranormaalia, mutta mun kattini ilmoittavat tulevasta epilepsiakohtauksesta, ennen kuin mä siitä itse tiedän...
Se on aina sama kuvio, tulevat parkkiin ympärille.
Esm. jos makaan sohvalla, niin yksi tulee jalkopäähän, yksi selkänojan päälle ja yksi jää tuijottamaan lattialle.
Sitten mä voin alkaa laskemaan minuutteja;)
Tuskin mikään ufo-juttu. Jotain vastaavaa on tutkittu ja huomattu, että eläin "haistaa" ihmisen
eleistä sun muista, että jotain tavallisuudesta poikkeavaa on tapahtumassa.
Ei kissa ensimmäisellä kerralla mitään "paranormaalia" näe, mutta oon oppinut, että kissalla on uskomaton oppimiskyky.
Jos kissa näkee ja kokee yhdenkin potilaan kuoleman, niin sen pieneen mieleen painuu kaikki pienetkin yksityiskohdat kuolemasta.
Kissa tuntee kuolevalle tyypillisen hajun(?), sydämen sykkeen, hengityksen tiheyden jne.
Ehkä kuulee vielä verenpaineenkin(?)
Ja sitten kun yhdistää koko datan siihen ensiksi kuolleeseen, niin homma on paketissa;)
Mutta tämän selvittäminen menee parapsykologian puolelle;)
"Oscar hyppää tämän sängylle, käpertyy keräksi ja alkaa kehrätä. Henkilökunnan mukaan näin on tapahtunut tähän mennessä jo yli 25 kertaa." - Menkele
eutanasian kannattaja, syylliseksi naamioidaan kissa.
- tietäjä m40
kuoleva vanhus korahtelee,(kissan mielestä kehrää).Kissa yhtyy leikkiin ja menee kehräämään
jalkopäähän..
EI sen kummempaaa- Selestial
Äitini sairastui syöpään kun olin kahdeksan vuotias,
sairaala kierrokset alkoivat siittä ja ne kestivät ainakin vuoden.
Välillä hän oli kotona ja toisinaan sairaalassa, isäkin oli välillä siellä öitä hänen luonaan.
Erään kerran äiti oli taas viety sairaalaan ja isä oli pakannut itselleen
muutamia yöpymiseen tarvittavia tavaroita ja mennyt mukaan.
Tämä ei siis ollut meille mitenkään uutta.
Illalla kun oli aika mennä nukkumaan,
niin minä en mitenkään saanut unen päästä kiinni vaikka yleensä nukahdan kuin uppo tukki
ja siihen aikaan edes pommi ei olisi saanut minua hereille ennen aamu kuutta.
Mutta nyt vain pyörin ja hyörin sängyssä,
lopulta minä päätin raahata patjani siskoni huoneeseen ja nukkua lattialla ja se auttoikkin.
Aamulla isä tuli kertomaan että äiti oli nukkunut pois samana yönä.
Minä väitän että en saanut unta koska äiti kuoli sinä yönä ja
minä jotenkin tiesin sen vaikken tiedostanut asiaa.
MUTTA minä en väitä että se tieto olisi tullut minulle jotain yliluonnollista väylää pitkin.
Voi olla että minä alitajuisesti tiedostin äidin tilan heikkenemisen
tai että isän käytöksessä oli jotain eriskummallista muihin kertoihin verrattuna
joka oli päässyt tunkeutumaan paksun kalloni läpi.
(Ja minä tarkoitan UMPILUISTA.)
Sen minä vain tiedän että en saanut unta sinä yönä kun äiti kuoli ja että se johtui siittä että hän kuoli.
Jos minä kerran tunsin sen vaikken tiennyt mikä oli vikana niin miksi ei sitten eläimet
jotka ovat paljon herkempiä kuin ihmiset ja jotka elävät täysin aistiensa lumoissa?
Se ei välttämättä ole yliluonnollista.
Miksi pitäisikään ihmisistä vain on niin mukava uskoa JOHONKIN, mutta yhtä hyvin se VOI olla yliluonnlllista (ainakin osittain).
Yliluonnollisen olemassa oloa ei ole tieteen turvin vielä luotettavasti pystytty todistamaan mutta,
Tiede ei myöskään ole pystynyt luotettavasti pystynyt selittämään kaikkia niitä kummallisuuksia joita on havainnoitu
(Vaikka monituinen määrä niistä meneekin ihmisen vainoharhaisuuden, hysterian ja huomion haun tilille).
- cata^^
Kyllähän se näin on..että eläimet vaistoavat...
Itselläni kissa alkoi käyttäytyä "epänormaalisti" ja pari päivää siitä naapurini löydettiin kuolleena asunnostaan. - WDC
Jos tiedätte, mitä kissa meinaa silloin kun se "tömistelee" takajaloillaan?
- ei mun kissa
se paukutti ovia, jos halus jotain
- Ihmeellistä..
Että kissa "löytää" kuolevia ihmisiä vanhainkodista :o)))))))
- Crow
tuossa pari vuotta takaperin naapuritalosta joku kuoli, itseasiassa liki peräkkäin 2 ihmistä, molempien kuolinpäivänä havaitsin varisten kerääntyneen läheisiin puihin isoiksi parviksi (15 yksilöä) vain ja ainoastaan näinä päivinä. Vaimokin totesi saman, ehkä variksilla on joku muukin kyky kuin ärsyttää :)
- janoinen,,
Korppikotkatkin vaistoavat kuoleman ja kerääntyvät parviksi kun joku on kuolemassa.sitten ne ruokailevat raadolla.
- Näköjään
paljon jakaa mielipiteitä tämä asia.
Vaan tottahan on se että kissat näkee ja tuntee paljon enemmän kuin ihmiset (tai muut eläimet)
Vanha kansaa sanoo kissan näkevän myös kuolleiden haamut. Välillä sitä mietti silloin kun meillä oli kissa että mitäköhän se taas nurkaan tuijottaa...
Mielialat ja tuntemukset kissa vaistoaa ja osaa jopa lohduttaa, ehkäpä tässäkin vanhainkotijutussa on kyse siitä että tuo Oscar tuntee ajatukset ja menee seuraksi ja tueksi lähtevälle.
Kuulostaa oudolta ja saa ihmiset jotka eivät usko näihin asioihin hymähtelemään ja kirjoittelemaan tänne kaikenmoista mutta, uskokaa tai älkää...- että toi
kissa hyppii jatkuvasti sänkyihin,joku sit sattuu kuolemaan sopivasti
- markkinoitsija
Eläimet onkin viisaampia kuin ihmiset.
- assddghg
Laitoin viime Ke nukkumaan ja täysin yllättäen kissamme tuli nukkumaan viereeni! Se ei sitä yleensä tee.
Säikähdin niin luettuani näitä juttuja että olin saada sydänkohtauksen!
Olinko lähellä kuolemaa vai mitä? Ehkä kissan väliintulo pelasti minut?? Sairasta! - -Miffi-
assddghg kirjoitti:
Laitoin viime Ke nukkumaan ja täysin yllättäen kissamme tuli nukkumaan viereeni! Se ei sitä yleensä tee.
Olinko lähellä kuolemaa vai mitä? Ehkä kissan väliintulo pelasti minut?? Sairasta!Voi olla siis totta että kun kissasi tuli viereesi nukkumaan se pelasti tavallaan sinut. En tosin osaa sanoa miten. Kuitenkin voi olla mahdollista että se aisti, että jotain sinulle voi tapahtua ja tuli näin viereesi.
Meilläkin on kynyt sillain että toinen
kissamme oli kuolemassa niin toinen kissamme
(joka vihasi ylikaiken tätä sairasta kissaa)
menikin nukkumaan sairaan kissamme viereen ja oli sen vieressä niinkauan kuin sairas vain kuoli.
Eli tämäkin voi todistaa että kissa aistii, milloin kuolema ottaa jokun mukaansa. Sama varmasti pätee ihmisiin ? - kissaliisa
assddghg kirjoitti:
Olinko lähellä kuolemaa vai mitä? Ehkä kissan väliintulo pelasti minut?? Sairasta!Isälläni oli todettu sydän sairaus hänen ollessaan teini-ikäinen.
Minun ollessa ehkä kymmenen vuotta vanha, oli isäni menossa nukkumaan. Hänellä otti pumpusta taas kerran. Itse en pystynyt nukkumaan koska pelkäsin menettäväni niin kovin tärkeän ihmisen itselleni. Yöllä kissamme oli mennyt nukkumaan isän viereen (tätä ei normaalisti tee) Ja oli haistanut isän hengitystä. Tämän se toisti monta kertaa yön aikana ja lopuksi oli jäänyt makaamaan isän rinnan päälle.
Aikaisin aamulla isä kuoli sydänkohtaukseen.
- Luontoa seuraava
Minusta kissan käytöksessä ei ole mitään yliluonnollista. Ei eläin näe ihmisen kuolemaa vaan vaistoaa tai tuntee hajun. Ei tarvitse kuin seurata luonto-ohjelmia niin asia selviää. Eri eläinlajit reakoivat eri tavalla ja sitten tulee vielä ne yksilölliset erot. Jopa ihminen huomaa toisen ihmisen kuoleman ennakkoon, jos on samassa huoneessa. Vaikka onkin ihminen. Kuolemakin voi tulla yksilöllisesti. Tapaturmat ovat luku erikseen eikä niintä kannata sotkea tähän juttuun. Ei mikään kissa haista ennakkoon, jos jääkimpale putoaa päähäsi katolta. Seuraa luontoa niin ymmärrät kissan käytöksen.
Tarkkailija- Koira
Minä uskon, että eläimillä on ` yli voimaalisia ´kykyjä. Onko mukä iteläs eläintä? Minullä on seitsemän eläintä. Vaikka haluaisin kolme eläintä lisää. Ja käärmeet on södejä! Oonha typy. Itelläni on kaks viljäkäärmettä.
- ja lisää on tulossa
Yliluonnollinen on sana,joka kertoo siihen uskvovasta.Siis jokin tapahtuma on luonnollisen tapahtuman ylittävä??.Jos jotakin tapahtuu vaikkapa yhden kerran biljoonasta,se vain tapahtuu ja on vain luonnollista sattumaa.Meidän taipumus spekuloida ja kuvitella tuottaa runsaasti mitä yli-luonnottomimpia .Mututuntumalla vois "ounastella",että nämä YLILUONNOLLISET uskomukset johtuvat ihmisen psyykkeestä.Ehkä tukahdetut vihamieliset tunteet niissä pulpahtelevat esiin.
- etd
en usko että aistii mutta onko siitä lisä kuvia????äitini uskoo ainakin
- ööööööööööööööööööööööööö
en usko että aistii mutta onko siitä lisä kuvia????äitini uskoo ainakin
- cuure
meidän kissa aistii jos ruoka on palamassa
- oskari
Oskarille terveisiä, mulla on Kasperi se hyppii koko ajan mun päällä mut en tunne olevani vielä kuolevien kirjoissa.
- Janita ..
Ihan normaaliahan se on jos joku hemetin kisu jonku kuoleman aistii.. Iha sama, jos koira on kotona ja sen isäntä vaikka satojen kilsojen päässä kotoolta ja sit joutuu vaik kolarii ja kuolee, nii kyllähän se koira sen aistii ja rupee kotona ulvomaan.. :|| Et vähä idioottia alkaa jollai tollasella rahaa saamaan >:< *tuskastunut..*
- kotilofani**
Joo se kissa ennustaa siten niitten potilaitten kuoleman että menee makaamaan niitten naamalle että ne ei saa henkeä.
- just joo
ainahan ne jenkkilästä löytyy.jos ufot tulee tai jotain muuta sattuu .uskon useimman kissan ainakin aistivan ravustuskauden lähestyvän.että semmosta.
- Sirkitta
Eläimillä on tieto, taito tai vaisto - olkoon millä nimellä tahaansa - huomata jotain epätavallista ihmisen terveydessä.
Itse olen koiran avulla pelastunut aivoinfarktista, joka sattui yöllä. Tunsin olevani jo poissa tästä maailmasta, mutta oli pakko "tulla" hengittämään, vaikka se niin raskasta olikin, koska koira hyppäsi aina sänkyyn rintani päälle ja alkoi vikistä äänekkästi.
Tämä tapahtui viisi kertaa peräkkäin samana yönä. Viimein yritin nousta, ehkä koira haluaa ulos tarpeelleen. Eipä oikein onnistunut ylösnouseminen. Jotenkin sain väännettyä itseni istualleni. Käsi veltto ja puhetta ei tullut. Koira katsoi vierestä, ei merkkiäkään ulosmenosta.
Pääsin raahaantumaan poikani luo ja ilmaistua jotenkin, että soittaisi ambulanssin. Siitä sairaalaan hoitoon. Ilman koiraa olisin nukkunut lopullisesti.
Tästä on aikaa 9v ja sen jälkeen koira on vaistonnut aina milloin minun on aika lähteä sairaalaan. Näen koiran katseesta sen, vaikka itse yrittäisin itselleni uskotella, että tämä on vain vaaratonta. Kun olen uskonut koiraa,olen päässyt aina pikaiseen hoitoon keskussairaalaan.
Minulle sanottin, että koira saisi hengenpelastusmitalin. En ruvennut sitä hankkimaan, koska tiedän ilman sitäkin koirani arvon! - utasssatu
asiaa on yritetty selittää niin, että eläimet vaistoavat kuolevan kehossa erittyvää hormonia, joka saa ne käyttäytymään oudosti. ihminen ei vaistovammaisena tätä pysty havaita. en tiedä asian todenperäisyydestä, mutta se selittäisi eläinten oudon käytöksen. Olen koko elämäni ajan kunnioittanut eläimiä, nehän toimivat vaistoillaan koko elämänsä, ja pärjäävät loistavasti, eivätkä tätä palloa tuhoa tekosillaan.
- eipäniimpä
mitään perkeleen enkeleitä lentele.. uskonto on keksitty hallitsemaan ja haluamaan rahaa!
elukoilla nyt vaan on ihan luonnostaan semmonen viasto, että tietää millo nmainakin oma henki lähtee..
ei ole kun 2 viikkoa, kun meijän katti (13v) alko hakeutuun tohon viereiseen metsään kyhjöttään ja odotteleen lähtöä.. 2 edellistä koiraa tehnyt ihan saman.. piikille vein kissan, ni ei tartte odotella, nyt kukkapenkissä köllöttelemässä ;O - Saatana asuu siinä
Se valitsee julmasti uhrinsa ja aiheuttaa kuoleman pahoilla voimillaan. Kuinka tuollainen tappaja saa riehua vapaana? Jos Hitchkock nyt eläisi, se tekisi jännärin tuosta, thrilleri siitä tulisi.
- Nimetön
Miten muka oscar aistii kuoleman. Minä en ole koskaa kuullut että kissa aistii kuoleman siis en koskaan.
- kummitusjuttu
Tällaisia puuhaa:
http://www.youtube.com/watch?v=PHBCuNGChEw- myöskin
lähestyvän kuoleman.
Sairas ihminen erittää omaa sairaanlemuaan, tarkkanenäinen ihminenkin huomaa heti esim. kuumeenlemun, mutta nykyään ihmiset myrkyttävät niin ympäristönsä kemikaaleilla, että eivät tunne sitä!
Itse pystyn haistamaan moni hajuja, joita muut ihmiset eivät kykene ollenkaan. Tiedän mm. jos huoneessa on käyty poissaollessani, haistan kuumeen, ym. vastaavaa.
Niin miksikö sitten ei haistaisi koira tai kissa, jonka hajuaisti on satakertaisesti parempi kuin ihmisen!
Esimerkiksi kuumeisissa ihmisissä vaikkei olisi mitenkään vaikeasti sairas on selvä kuumeeen lemu, joka luo heti nenääni. Samoin tuntee jos kuona-aineet tukkivat elimistön, ja vaikeasti sairailla ihmisissä on vähän kitkerä lemu.
(Joka on kyllä juopoillakin, elimistön hapantuessa viinasta ja kuona-aineista).
Uskolliset eläimet haluavat hoivata ja helliä sairasta isäntäänsä tai muuten läheistä ihmistä, ei siinä sen kummempaa ole.
Jos eläin alkaa kosketella tai nuolla ihmiseltä jotain aivan erityistä kohtaa vartalossa, mitä ei tavallisesti tee, se voi olla merkki siinä kohden piilevästä sairaudesta. On tapauksia että näin on ajoissa havaittu esim. alkava syöpä.
Koirat ovat ulvoneet vanhastaan kuoleman edellä. Mutta myös todellakin lukuisista muistakin syistä! Kuten ikävystymisestä! (tämän tietävät kaikki kaupunkien rivari ja ok-alueiden asujat) tai että susia tai karhuja on lähimetsässä! - Samoja kokemuksia
myöskin kirjoitti:
lähestyvän kuoleman.
Sairas ihminen erittää omaa sairaanlemuaan, tarkkanenäinen ihminenkin huomaa heti esim. kuumeenlemun, mutta nykyään ihmiset myrkyttävät niin ympäristönsä kemikaaleilla, että eivät tunne sitä!
Itse pystyn haistamaan moni hajuja, joita muut ihmiset eivät kykene ollenkaan. Tiedän mm. jos huoneessa on käyty poissaollessani, haistan kuumeen, ym. vastaavaa.
Niin miksikö sitten ei haistaisi koira tai kissa, jonka hajuaisti on satakertaisesti parempi kuin ihmisen!
Esimerkiksi kuumeisissa ihmisissä vaikkei olisi mitenkään vaikeasti sairas on selvä kuumeeen lemu, joka luo heti nenääni. Samoin tuntee jos kuona-aineet tukkivat elimistön, ja vaikeasti sairailla ihmisissä on vähän kitkerä lemu.
Uskolliset eläimet haluavat hoivata ja helliä sairasta isäntäänsä tai muuten läheistä ihmistä, ei siinä sen kummempaa ole.
Jos eläin alkaa kosketella tai nuolla ihmiseltä jotain aivan erityistä kohtaa vartalossa, mitä ei tavallisesti tee, se voi olla merkki siinä kohden piilevästä sairaudesta. On tapauksia että näin on ajoissa havaittu esim. alkava syöpä.
Koirat ovat ulvoneet vanhastaan kuoleman edellä. Mutta myös todellakin lukuisista muistakin syistä! Kuten ikävystymisestä! (tämän tietävät kaikki kaupunkien rivari ja ok-alueiden asujat) tai että susia tai karhuja on lähimetsässä!Ei tosin itselläni, mutta nimenomaan liittyen koiriin. Kun oma isäni kuoli aikanaan ja tultiin sairaalasta kotiin tapauksen jälkeen, koira itki pitkän aikaa äänellä, jota ei koskaan oltu kuultu. Se oli hyvin koskettavaa.
Olen itse sairastellut viime aikoina paljon ja oma koirani pysyttelee lähellä huolestuneen näköisenä, käy välillä nuuhkimassa ja hoitaa mammaa parhaansa mukaan. Mistään haudan vakavasta ei tiettävästi ole kysymys, mutta uskon kyllä vahvasti näiden otusten metamorfisiin kykyihin. Kyllä niillä on käytössään sellaisia taajuuksia, mihin me ihmiset emme ylety. - ottakaa kantaa
Samoja kokemuksia kirjoitti:
Ei tosin itselläni, mutta nimenomaan liittyen koiriin. Kun oma isäni kuoli aikanaan ja tultiin sairaalasta kotiin tapauksen jälkeen, koira itki pitkän aikaa äänellä, jota ei koskaan oltu kuultu. Se oli hyvin koskettavaa.
Olen itse sairastellut viime aikoina paljon ja oma koirani pysyttelee lähellä huolestuneen näköisenä, käy välillä nuuhkimassa ja hoitaa mammaa parhaansa mukaan. Mistään haudan vakavasta ei tiettävästi ole kysymys, mutta uskon kyllä vahvasti näiden otusten metamorfisiin kykyihin. Kyllä niillä on käytössään sellaisia taajuuksia, mihin me ihmiset emme ylety.Täällä keskustelussa kaivataan pätevää asiantuntiaa...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=682&posting=22000000027854912 - iso oranki
ottakaa kantaa kirjoitti:
Täällä keskustelussa kaivataan pätevää asiantuntiaa...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=682&posting=22000000027854912meillä puput alkaa lentämään, kuin perhoset, jos joku edes meinaa kuolla tai tehdä itsarin. Meillä se on nimittäin kielletty.. siis se lentäminen ja ne puput ei tottele jos joku yrittää kuolla. Meillä on semmosta..
- Kiinnostavaa
myöskin kirjoitti:
lähestyvän kuoleman.
Koirat ovat ulvoneet vanhastaan kuoleman edellä. Mutta myös todellakin lukuisista muistakin syistä! Kuten ikävystymisestä! (tämän tietävät kaikki kaupunkien rivari ja ok-alueiden asujat) tai että susia tai karhuja on lähimetsässä!Kiinnostavaa! Itsekin olen pohdiskellut samanlaisia asioita.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471