Muurahaiset vihaisia!

Pirkko

Kamala kuin äkäisiä muurahaiset voivat olla!! Olimme mökillä pari yötä, ne tulivat jopa sänkyyn asti! Mitä ei ole ennen tapahtunut, vaikka mökki on ollut suvun hallussa jo pian 30vuotta. Onkos nyt jotai uutta "tappaja-muurahaista" liikkeellä kun itse heräsin siihen että joku (murkku) puri minun kaulaa yöllä klo 2!! Niitä näkyikin olevan liikkeellä silmin nähden enemmän kuin ennen.

Lähellä on ollut aina ISO pesä, mutta olemme eläneet aina hyvin sovussa aina tähän asti. Onkos nyt välit menneet jostain syystä? Vaihtaako ne kulkureittejä joskus?

Osaako joku auttaa? Kertoa vaikka mistä sais apua? En uskalla viedä lapsen lapsia enää yöksi sinne, jos ne syö kaikki...

7

1780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sannikaarina

...etikkaa. Sprayaa sitä talon ympäri tai ainaskin sellaseen kohtaan mistä arvelet niiden tulevan sisälle. Olen karkottanu tällä tavalla murkut sekä sisältä että ulkoa. Ulkona yrittivät pesiytyä mun kukkapenkkiin ja rapun oven eteen.
      Olis kiva saada kuulla sulta onnistuitko näillä eväillä.

• vanhin voitehista

nimittäin kiehuva pesä jossakin lähettyvillä.

• sannikaarina
        vanhin voitehista kirjoitti:

nimittäin kiehuva pesä jossakin lähettyvillä.

..vielä etikkajuttuun...
        Kun sinun täytyy jokatapauksessa siivota komerot ym. paikat, laita pesuveteenkin etikkaa. Sillä voit pestä vaikka jokapaikan. Jos et sinä tai perheesi siedä sen hajua, pyyhi esim. lattiat viimeks jollain hyväntuoksusella lattianpesuaineella tai pyykinhuuhteluaineella. Älä seinänvieriä. Etikan haju häviää niin ettette sitä huomaa, murkut kyllä huomaa sen eivätkä tule.

• Kaste
        sannikaarina kirjoitti:

..vielä etikkajuttuun...
        Kun sinun täytyy jokatapauksessa siivota komerot ym. paikat, laita pesuveteenkin etikkaa. Sillä voit pestä vaikka jokapaikan. Jos et sinä tai perheesi siedä sen hajua, pyyhi esim. lattiat viimeks jollain hyväntuoksusella lattianpesuaineella tai pyykinhuuhteluaineella. Älä seinänvieriä. Etikan haju häviää niin ettette sitä huomaa, murkut kyllä huomaa sen eivätkä tule.

Kanelia olen itse käyttänyt ja ovat pysyneet sen jälkeen pihan puolella. Kulkureitille vaan hienoa kanelia sirotellen, ni johan tehoo.

• Tänä kesänä on ollut todella monen näköisiä muurahaisia liikenteessä, pieniä ns. kupliaisista, punamuurahaisiin ja lentäviin muurahaisiin.

Jo kotonan, kun olin lapsi, meillä laitettiin seinän vieriin (kivijalan) meri- tai jotain muuta karkeaa suolaa ja koskaan ei muurahaiset tulleet sisälle. Sitä samaa olemme kokeilleet rivitaloyhtiössämme hyvällä menestyksellä.

Sokerin tai sokeria sisältävien leivonnaisten muruja tai avointa sokeriastiaa ei sovi jättää terasseille/parvekkeille tai pihanurmelle ellei halua muurahaisjoukkoja kotiinsa.

Kiitos etikkavihjeestä, sitä en ole tiennytkään.

• muurahaiset

meidänkin mökin nurkilta

• Itse kokeilin ripotella kulkureiteille hienoa valkopippuria, eikä ole murkkuja sen koommin asuntoomme tullut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2560
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      61
      2506
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1410
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1193
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1137
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe