Turbon suhinat

RB25DET

Tjoo-o.

Tosiaan se kaasunnostossa tuleva suhina ei ole hukkaportti vaan BOF. RB26DETT koneessa niitä on defaulttina kaksikin, jolloin ääni tulee vielä selvemmin ja kone kestää paremmin.

Sijoitus yhdellä on välijäähdyttimen, olettaen että sellainen on, jälkeen trottle bodyn (en nyt osaa suomentaa, sori. ruiskukoneessa vastaa about kaasaria.) vieressä. Jos niitä on kaksi niin se toinen on ennen välijäähdytintä heti turbon jälkeen.

Ja syynä on tosiaan se mainittu, kun vetää täydellä kaasulla kytkintä alas niin mikäli BOFia ei ole, ilma virtaisi takaisinpäin ja turbo hidastuu (ajan kanssa hajoaa nopeammin).

Tarttis asennella omaan se toinen... Ja muutakin kivaa pitäisi tehdä samalla.

=)

4

2409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtahti

      toi kytkin tohon ilman virtaamiseen mitenkään vaikuttaa? vai tarkoitatko kaasua. "kun vetää täydellä kaasulla kytkintä alas niin mikäli BOFia ei ole, ilma virtaisi takaisinpäin ja turbo hidastuu (ajan kanssa hajoaa nopeammin)." mistäs toi BOF on lyhenne?

      • .,.,,.,..,

        Blow Of Valve.


      • '*'*
        .,.,,.,.., kirjoitti:

        Blow Of Valve.

        Ensinnäkin kytkimellähän ei oo tuon asian kans mitään tekemistä. Kaasuläpän (se throttlebody) sulkeutuessa tulee paineisku takaisin turbolle, joka pysäyttää turbon pyörimisen, ellei ole bov:ia, joka päästää ylimääräiset paineet ulkoilmaan tai takaisin turbon etupuolelle riippuen mallista.
        Noita nimityksiä on monia ja osa niistä on näitä takaisinkierrättäviä ja osa ulkoilmaan päästäviä, joista se suhahdus kuuluu.
        Dump valve, Blow off valve (BOV eikä mikään BOF), pop off-, bybass- venttileitä ym.
        Sulla siinä RB25DET koneessa ei oo mitään merkitystä laittaa toista dumppia siihen. Ainoastaan tuplaturboissa niitä on kaksi, koska turbojakin on kaksi. Sekin riippuu imusarjan ja turbojen putkiston rakenteesta, tarviiko silloinkaan kahta.
        Turbon kestävyyteen tuo kyllä vaikuttaa, mutta liekö missään todistettu kuinka merkittävästi.
        Tärkein ominaisuus tuolla kuitenkin lienee se, että kaasun sulkemisen jälkeen paineet on nopeammin käytettävissä, koska turbon ei tarvitse kiihtyä ihan nollilta.


      • jorge
        .,.,,.,.., kirjoitti:

        Blow Of Valve.

        Joo kas kun ei blow jobista.viutun nyyppä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe