Matala verenpaine

santtu3

Onko kenelläkään muulla "vikana" alhainen verenpaine? Mulla se on ollut aina alhainen mutta nyt raskaana ollessa laskenut vielä matalammaksi. Eihän se mitenkään älyttömän vaarallista ole, parempi näin kuin liian korkea verenpaine, mutta huimaus ym. ei ole kovin mukavaa. Olen nyt rv 20. Miten te muut olette hoitaneet alhaista verenpainetta? Neuvolassa käskivät lisätä suolankäyttöä, kohtuullisesti, ja juoda paljon vettä.

7

932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat

paineet. Nyt viikolla 19 ja huimausta on ollut kovasti. Mä olen noudattanut juuri noita sinunkin saamiasi ohjeita. Välillä on parempia päiviä ja välillä silmissä mustenee joka kerta kun nousee. Ei ole mukavaa, mutta tosiaan vaarattomampaa kuin korkeat paineet.

• aivaan

sama homma. Itselläni menossa rv 27 eikä vieläkään helpota täysin.
      Yksi hyvä aika hyvä keino kahvin ja salmiakin lisäksi on vaihtaa veden tilalle vichy jossa on suoloja,se tepsii ainakin minulla!!

• alaalla on. norm.110/60. nyt 104/54 ja huimaa! ruisleipää ja salmiakkia ja paljon vettä juotavaksi.

• ä79

Just neuvolassa rv20 ja RR 90/60. Aamulla kaupassa käydessä kauhea pyörrytyskohtaus, piti kyykistyä maahan juuri kun olin kassalla, noloa. Sitten kaupan eteen penkille huilaamaan seuraksi juoppojen, jotka odottivat alkon aukeamista...

• saruliino

Alin mittaamani lukema 85/58, päivät meni lepotuolissa makaillessa. Neuvolassa ei otettu mitään kantaa (siellä lukema olikin normaalimpi), käskivät vain juoda enemmän. Juomisesta ei sinällään ollut apua, pissatti vain enemmän. Huomasin sitten, että suolan lisääminen auttoi, neste pysyy nyt paremmin sisällä. Mulla on myös pissassa sekaflooraa, joka viittaa kuulemma myös kuivumiseen. Eli olen päätellyt, että lisääntynyt hikoilu yhdessä ehkä jonkun hormonaalisen suolatasapainojutun kanssa voisi aiheuttaa kasvaneen suolantarpeen... Viikko 15 menossa.

• Milian*

Verenpaine huitelee mullakin alarajoilla. Pahimmillaan oli niin alhaalla, ettei voinut ylös nousta ollenkaan. Ei auttanut, vaikka lattian kautta koitti nousta ensin kontalleen ja siitä hitaasti...sängystä ylöspääsemiseen meni hulppeasti viistoista minuuttia!

Vieläkin kyllä eletään kuin hidastetussa filmissä. Rv 23 meneillään nyt.

Mullekin käskivät lisätä suolan käyttöä, mitä jäin kyllä ihmetteleen suu ammollaan.
      En ole koskaan ollut suolan perään ja hyi öllö jos sitä turahtaa ruokaan liikaa, niin syömättä jää aivan varmasti. Joten miten sitä siis VOI edes lisätä? Sehän on makuasia ja kuka pahanmakuista viitsii syödä.

Suolan lisäämisen myötä janottaakin sitten VIELÄ enemmän mitä nyt ja saa odottaa turvotusta.
      Tällä haavaa vettä ja mehuja menee reilusti yli 4L päivässä.

Lakritsi ja salmiakki nostaa verenpainetta hetkellisesti. Aamulla mulla on ollut tapana seuraavat:

1. Nousen HYVIN hitaasti ylös (aamulla paineet ihan olemattomat).
      2. Lakupala suuhun ja kahvin keittoon. Nostelen myös käsiä ilmaan > veri pakkautuisi käsistä alas rintakehään päin. Menee aamuvenyttelynä tuo.
      3. Aamupuuroon olen opetellut laittamaan suolaa ripauksen enemmän kuin tavallisesti ja härskisti vielä ison voisilmän. Aluksi elloo, mutta alkaa se alas menemään :D

Lieneekö nuo sitten hiukan kuitenkin vaikuttaneet, kun enää ei ihan niin paljoa huippaile mitä ennen..?
      Viime mittauksella yläpaine oli satasen kieppeissä, alapaine kuus-seitsemänkymmentä muistaakseni.
      Ennen noita kikkojani pahimmat lukemat oli 70-80/45. Eli haparoiden ja seiniä pitkin käveltiin :D

• kans

aina ollut alhainen verenpaine ja nyt 6. raskausviikolla se on ollut siinä 100/60. Huimaa JATKUVASTI.

En olekaan keksinyt vielä mitään apukeinoja, joten kiitokset teille kaikille pienistä vinkeistä :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7873
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5617
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4881
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4843
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3617
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2859
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2615
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2478
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe