Kolkkoakin kolkompi, melkolailla unohdettu klassikko - tarkoitan nyt tätä vuoden -62 leffaa, en sitä umpihuonoa remaketta.
Itse aiheeseen.
Spoilausvaroitus... eli mahtoikohan tämä olla ensimmäinen kauhuelokuva jossa päähenkilö lopussa paljastuukin kuolleeksi?
http://www.youtube.com/watch?v=W0I1CM3Hz5k
Carvival of Souls (-62)
2
260
Vastaukset
- spinaltina
tämä on tosiaan aika kolkko, mut just mustavalkoset vanhat kauhuleffat on nykyisiä parempia, koska niis käytetään ihmisen omia pelkoja ja katsojat saa ite miettiä, kuinka karmaisevaa lopputulos on. varjoilla/valoilla ja musiikilla saa aikaseks tosi jännittävän lopun. joitakin harvoja nykyleffoja lukuunottamatta ne on aika surkeita. niis tuputetaan päätöntä menoa eikä missään näytä olevan minkäänlaista juonta kun vaan saadaan aikaseks paljon sekasotkua.
eli, mielikuvitus voittaa nykylaitteet. saa käyttää omia aivojaan. vanhat filmit kunniaan!!!- diapolos
Kyllä tottaa että elokuvan siirryttyä väreihin ei pelottavia kauhuelokuvia ole juuri tullut. Vincent Pricen Pahuuden kartano olisi ollut väreissä täysin pelle elokuva, mutta noin mustavalkoisena hyppäsi sydän pariin otteeseen kurkkuun. TAi sitten nämä mykkäelokuvat, joihin lisätään vielä ylimaskeerays ja ylinäyttely. No ne eivät ehkä pelottavia ole, mutta visuaalisesti häikäiseviä.
Uusissa hyvissä kauhuelokuvissa hyvyys ei tule kauhusta, vaan ennemmin satiirista, tahattomasta huumorista, "mitä itse tekisin samassa tilanteessa" -fiiliksestä ja ohjauksellisista seikoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574605
- 444505
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184