aussi vai uus seelanti

jagadgr

Jos lähtee yksin vuodeksi reissaamaan, kumpaa ihmiset suosittelee matkakohteeksi, Australiaa vai Uutta Seelantia? Sellaiselle ihmiselle joka tykkää reissata, juhlia, pitää hauskaa, kokea uusia elämyksiä ja tutustua uusiin ihmisiin.
Tänks juu

4

1601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanechka

heitän kuitenkin mielipiteeni :)

Olen kiertäny itse Aussien itärannan ja Uuden Seelannin kesällä 92. Itse pidin HUOMATTAVASTI enemmän Uudesta Seelannista.

Uuden Seelannin luonto on aivan käsittämättömän upea!!! Ihmiset on rentoja ja saaret tarjoaa elämyksiä elämysten perään.

Sitä paitsi Uus Seelanti on paljon kompaktimpi käsittää, ja kiertää kun järjettömän kokoinen Australia. Voit varmaan kuvitella että kuukausi Ausseissa ja kuukausi Uudessa Seelannissa antoi aivan erilaiset lähtökohdat tutustua kohteisiin.

TOSIN, kriteerisi huomioon ottaen suosittelisin sulle ehdottomasti Ausseja! Löydät sieltä aivan varmasti urakalla samanhenkistä porukkaa ja seikkailuja ja elämyksiä vuoden jokaiselle päivälle.

Ja toisaalta jos vuoden kiertelet, niin ehkä ehdit moikata matkallasi myös kiiwejä ;)

Huippuhauskaa vuotta minne menetkin!

• Pelastakaa NZ

Ehdottomasti sinulle löytyy vastaavanlaista seuraa parhaiten Australiasta...juhlintaa...pitää hauskaa ym. vastaavaa.

Viimeksi olin Uudessa-Seelannissa 2007 helmi-maaliskuun ja se on edelleen kaukainen unelmamaani. Rauha, luonto, ihmiset ja heidän ystävällisyys on mitä arvostan suuresti.

• menisi

Molempiin vuodeksi ?
      Et kertonut ikääsi, mutta jos alle 31, niin sitten vaan WH viisumi ensiksi jompaan kumpaan ja sitten toiseen.
      Tai jos on vaan vuosi aikaa, niin WH viisumi Ausseihin ja NZ voit mennä Suomen passilla 3 kuukaudeksi ilman mitään viisumia lomaileen :)

• Kiwiman707

Olen asunut ja reissannnut molemmissa maissa.
      Rahaa saa menemaan molemmissa maissa mutta Australiassa menee enemman rahaa matkustamiseen.
      Uusu-Seelanti on kompakti maa ja maisemat vaihtuu joka 100 kilsa, kun taas Australiassa saa reissata paivia tai viikkoja ja maisema on kutakuinkin samanlaista.
      Olen nyt lomalla Australiassa, Cairnsissa, kaikki on hiukan kalliimpaa kuin Uudessa-Seelannissa. Hedelmat ja muu ruoka maksaa enemman johtuen Australian asken karsimasta kuivuudesta. Polttoaine on kutakuinkin samanhintaista mutta kilometreja tulee Ausseissa enemman jos reissaa. Autot maksaa Australiassa enemman kun ei ole harmaatuontia Japanista vaan suojellaan omaa autoteollisuutta.
      Ja vaikka Uusi-Seelanti nayttaa pienelta kartalla niin matustamiseen menee aikaa eika kannata liikoja kilometreja ahmia koska on noita vuoria matkalla jotka hidastavat keskituntinopeuden alle 50.
      Molemmissa maissa ihmiset ovat ystavallisempia kuin Suomessa, toisaalta pinnallisempia ja tosiystavia on harvassa. Hymy ja tervehdys G'day auttaa usein. Jattakaa jurous sinne Haermaeaen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      95
      3313
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3063
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1883
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1882
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      32
      1809
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1721
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1409
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1329
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    Aihe