Tässä teille miettimistä... :D

:DD

Voisitteko kertoa kaikkia mieleen tulevia taikavoimia... Kaikki käy. Kertokaa vaikka fantasia kirjojen henkilöitten voimista, esim. ennalta näkemisen lahja, ajatuksien lukeminen...

Haluaisin tietää näitä, koska kirjoitan novellia, päähenkilöillä tulisi olemaan voimia, mutta en keksi kunnolla voimia.

Kiitos jo etukäteen!

2

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

Mieti niitä voimia vaikka tarinan kautta. Mistä voimista voisi olla hyötyä ja miten ne on loogisesti saatu - voisiko samalla tulla muita voimia ja miten päähenkilö niitä voimia sitten hyödyntäisi tarinassa.

Äläkä sorru sitten siihen, että päähenkilöllä on voima jota hän käyttää kerran, mutta unohtaa sen tulevaisuudessa. Esim. Pottereissa (keskustelu alla, siksi tuli mieleen), yksi raivostuttava piirre on se, että porukalle keksitään jatkuvasti lisää voimia, jotka ovat olleet koko ajan olemassa, ja joita käyttämällä melkein kaikki aikaisemmat ongelmat (jotka tietysti silloin olivat suunnattomia) olisivat ratkenneet kertarysäyksellä... Toinen vaihtoehto on se, että päähenkilö unohtaa omat voimansa silloin kun se ei tarinaan sovi - vähintäänkin yhtä ärsyttävää.

Jos siis päähenkilö osaa lukea ajatuksia, keksi nyt ainakin selitys sille miksi joku onnistuu kusettamaan häntä jatkuvasti.

• :DD

Kirjoitan siis novellia, ja minulla on ongelma. SIinä on viisi päähenkilöä, ja kaikki heistä ovat ystäviäni. eli siis kirjotan novellia, jossa minä ja kaverini olemme joutuneet rinnakkaismaailmaan... Haluaisin meille jotain taikavoimia, mutta en keksi sellaisia voimia, jotka eivät olisi hirveän epäreilut.
        Ajattelin tälläisiä voimia:

Minulla: valon luominen, pienien haavojen parantaminen.
        Ystävälläni: seinien läpi kulku, näkymättömyys.
        ystävälläni: räjäyttäminen
        ystävälläni: esineiden/ihmisten, jne. liikuttelu.
        ystävälläni:ajatuksien luku...(ja jotain muuta yritän keksiä)

Yritän, että voimat olisivat mahdollisimman tasa vertaiset, mutta se ei onnistu. Ja kun luulen keksineeni voimat, alankin epäilemään niitä..
        Ajattelin myös, että pystyisimme muuttumaan omaksi toteemieläimeksi.
        Vai olisko parempi, että me pystyisimme muuttumaan omaksi toteemieläimeksi ja puhumaan sekä ymmärtämään eläimiä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3265
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1767
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1701
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1379
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe