Olen harrastanut melko aktiivisesti tanssia 7 vuotta ja koko tämän ajan olen kolunnut lavoilla. Joku aika sitten muutin pääkaupunkiseudulle. Eilen taas huomasin Riutalla, että piirit pienet pyörii. Oli naistentanssit ja hain aktiivisesti miehiä. Mutta miestentunnin tullessa vain yksi näistä miehistä haki takaisin. Miksi? Miesten tunnilla olin aina viimeisiä haettavia, enkä usko että se johtuu tanssitaitojen puutteesta!! Muutama mies jopa vältteli (siis lähti karkuun jos näki minun vilkaisevankaan heihin päin), mikä minua hieman ihmetytti. Juteltiin normaalisti tanssiessamme ja toimin muutenkin ihan normaalisti. Varattuna naisena en luonnollisesti ahdistellut tai muuta. Ja loppuillan olin ihan puulla päähän lyöty.
Musiikillisesti ilta olisi ollut todella hyvä, mutta hieman masentuneena lähdin kotiin jo ennen puoltayötä.
Eikä tämä suinkaan ole ainoa kerta kun jään seinäruusuksi. Aika masentavaa, mietin eilen jo puolivakavissani tanssiharrastuksen lopettamista. En aina halua olla se, joka joutuu kävelytettäväksi pitkin lattiaa (siis sellaisten miesten vietäväksi, jotka eivät osaa edes perus vaihtoaskelta) vaan haluaisin oikeasti tanssia vähintään oman tasoisten nuorten (alle 40v) miesten kanssa!
Miksi minua ei haeta?
85
19528
Vastaukset
- näin muistan
lavatansseissa se on naisena kovaa työtä jotta joku hakisi tanssimaan, usein ne jotka pakenivat hakiessani heitä odottivat vaan jonkun tietyn tyypin kanssa tanssia koska ovat varmaan epävarmoja sopivatko tanssiaskeleet yhteen ettei tule mokattua se on aika vakavaa tuo tanssi suomalaiselle ettei tule mokattua muiden silmissä jos sattuu varpaille astumaan jotkut tanssii nopeammin jotkut hitaammin samaa rytmiä... siis kaiken kaikkiaan siitä en rentous kaukana ei osata nauttia...
- Toi..
Että olet antanut itsestäsi liian varatun kuvan? Osa naisista käyttää melko kyseinalaista flirttiä miesten kanssa joiden kanssa haluavat tanssia.
- tyttö lavan laidalta
En kyllä mielestäni flirttaa normaalia naista enempää. Katson kyllä joskus silmiin ja hymyilen, mutten sen enempää. Vaikka voihan joku senkin kokea ahdistavana (kai?). Ja jos toivon jonkun hakevan minua, haen lyhyen katsekontaktin ja hymyilen. Mutta sitten jatkan miesten rivin katselua täysin normaalisti.
En ole mitenkään mainostanut olevani varattu. Käytän kyllä kihlasormusta, mutta en mainitse seurustelevani, jos siitä ei muuten tule puhetta. Mielestäni se ei ole tanssiessa itseisarvo, vaan tärkeintä on nauttia tanssimisesta ja musiikin tulkinnasta. Tanssin lomassa yleensä juttelen vähän niitä näitä, milloin mistäkin. - Sitten voi olla
tyttö lavan laidalta kirjoitti:
En kyllä mielestäni flirttaa normaalia naista enempää. Katson kyllä joskus silmiin ja hymyilen, mutten sen enempää. Vaikka voihan joku senkin kokea ahdistavana (kai?). Ja jos toivon jonkun hakevan minua, haen lyhyen katsekontaktin ja hymyilen. Mutta sitten jatkan miesten rivin katselua täysin normaalisti.
En ole mitenkään mainostanut olevani varattu. Käytän kyllä kihlasormusta, mutta en mainitse seurustelevani, jos siitä ei muuten tule puhetta. Mielestäni se ei ole tanssiessa itseisarvo, vaan tärkeintä on nauttia tanssimisesta ja musiikin tulkinnasta. Tanssin lomassa yleensä juttelen vähän niitä näitä, milloin mistäkin.Etten osaa tähän ongelmaan auttaa.
- sillä
pääkaupunkiseudulla olla osansa asiassa..aika suuria eroja tässä tanssikulttuurissa(kin)maanosien välillä.metropoli..Kyllä se piiripieni pyörii monessa paikassa.Voipa syy olla että sinua katsotaan liian hyväksi tanssijaksikin,olen itse joskus jättänyt hakematta sen takia.Ei tiedä.itse ainakin miehenä huomannut että jopa paitavalinta vaikuttaa huomattavasti hakumääriin..tuskin silloin kyse aina tanssijalkojen taidoista.Jos tuo homma menee noin vain yhdellä lavalla(eikä joka paikassa) niin ainahan voi mennä muualle jos ei seura näytä kiinnostavan.
- Olla perää
Jos kuulut näihin huipputanssijoihin. On mennyt oppi perille, joutuu usein miettimään kehtaako hakea.
- xxxxx
Se vaan on niin, että varatulla on huonompi flaxi.
Vaintanssimassa miehetkin hakee mieluummpin vapaita. Jos vaikka sattuis pääseen lähempään tuttavuuteen.- dfkdlsf
Ja toistepäin sama asia moni nainen hakee vapaata miestä, jos lähempää tuttavuuteenki sattumoisin menee...Varatuilla miehillä, huonompi saada tanssikaveria, ellei varatut hae varattuja, sekin on mahdollista jne...
- maalimaakin
dfkdlsf kirjoitti:
Ja toistepäin sama asia moni nainen hakee vapaata miestä, jos lähempää tuttavuuteenki sattumoisin menee...Varatuilla miehillä, huonompi saada tanssikaveria, ellei varatut hae varattuja, sekin on mahdollista jne...
Nähnyt varatut ovat kovaa valuuttaa lavoilla, ei huutele. Poikamies kun saa pimppiä hän kertoo kaikille millainen pimppi tollakin oli ?? tosi on
- mävan
Olin myös eilen Riutalla ja mun kohdalla ainakin von sanoa sen että en ehdi hakea kaikkia niitä jotka mua on hakeneet tai sit en vaan löydä tungoksesta jokaista joka minua on hakenut.
Mua haki ainakin muutama ihan outo nainen ja mä sanoin jokaiselle et yritän hakee miesten vuorolla mut jos en löydä niin sama se, mut voi aina kopasta mukaan oli hakuvuoro mikä tahansa.Eli mulle ei ole tärkeetä kuka hakee ja kenen vuorolla.Mä lähden tanssimaan AINA, oli hakija sitten lihava tai laiha, tuttu tai tuntematon.... tanssia osaava tai aloittelija...jokainenhan sen tanssin on kerran aloittanut.
Mä olen aika nuori, varmaan nuorimpia eilen, mut lähden takuuvarmasti aina tanssimaan kun haetaan eli seuraavan kerran hae meitä sieltä nuorimmasta päästä....mekin osataan tanssia !!- tyttö lavan laidalta
Olen nimenomaan pyrkinyt hakemaan jonkin verran myös nuoria tanssimaan. Samoin tein keskiviikkona, mutta miestenhaulla tulos oli laiha myös nuorten miesten osalta. En harrasta lavoilla ikärasismia, vaan tanssin kaikenikäisten kanssa. Enkä myöskään koskaan anna rukkasia, vaan lähden aina lattialle pyörähtelemään (paitsi jos kyseessä on polkka, masurkka tai jenkka, mutta silloin olen kyllä jo poistunut rivistä takavasemmalle heti kun kuulen mitä tanssilajia on tulossa). Etenkin nuorten keskuudessa olen huomannut, että siellä ne piirit pienet vasta pyöriikin. Tutut hakevat vain toisiaan, eikä ulkopuolisilla ole niille miesapajille mitään asiaa. Muualta vasta muuttaneena olisi kiva päästä tanssimaan myös näiden tanssitaitoisten nuorten miesten kanssa.
- Kokemusta on
Olen nimenomaan pyrkinyt hakemaan jonkin verran myös nuoria tanssimaan. Samoin tein keskiviikkona, mutta miestenhaulla tulos oli laiha myös nuorten miesten osalta. En harrasta lavoilla ikärasismia, vaan tanssin kaikenikäisten kanssa. Enkä myöskään koskaan anna rukkasia, vaan lähden aina lattialle pyörähtelemään (paitsi jos kyseessä on polkka, masurkka tai jenkka, mutta silloin olen kyllä jo poistunut rivistä takavasemmalle heti kun kuulen mitä tanssilajia on tulossa). Etenkin nuorten keskuudessa olen huomannut, että siellä ne piirit pienet vasta pyöriikin. Tutut hakevat vain toisiaan, eikä ulkopuolisilla ole niille miesapajille mitään asiaa. Muualta vasta muuttaneena olisi kiva päästä tanssimaan myös näiden tanssitaitoisten nuorten miesten kanssa.
Oikeassa olet. Nuoret just ovat ne törkeimpiä. Samaa on muuallakin kuin Riutalla. Se, että eivät vaivaudu tekemään "kiitoshakuja", ei riitä. Sain nimittäin vähän aikaa sitten elämäni ensimmäiset pakit just nuorelta, siis n. minun ikäiseltä, sisäpiireihin kuuluvalta mieheltä Littoisten lavalla. Nuorimies ihan suoraan ilmoitti minulle, että hän menee mieluummin hakemaan jotakuta tuttua!
Ja sitten vain ihmetellään, miksi nuoret naiset hakevat vanhempia miehiä.
- ööööööööööööö
Mitenkäs ne naisten ja miesten määrät siellä naistentansseissanne? Riippuu varmaan esiintyjästä ja muustakin mutta onko määrien suhde suurin piirtein sama kuin ´miestentansseissakin´. Jos miehiä sitten on vähemmän niin tutut varmaankin hakevat tuttuja? Tanssillakin on vähän väliä - nopeita biisejä on vaikea mennä jivettämään tuntemattomien kanssa varsinkin jos bändi on vähemmän perinteinen. Eivätkä naisetkaan herkästi hae tuntematonta. Ympäriltä tyhjenee ja jo tanssivat alkavat tunkea ohitse.
- Et osaa?
"Olet harrastanut 7 vuotta tanssia"? Näin kerrot...
Vuosien määrä ei kerro mitään tanssitaidosta. Tunnen pari tanssin harrastajaa (toinen tanssiopettaja) jotka on harrastaneet pitkästi toistakymmentä vuotta eikä kummatkaan osaa yhtään tanssia. Heidän kanssaan tanssiminen on kuin ajaisi polkupyörällä kivistä mäkeä alas... -eipä hakijoita ole tahtonut heillekään riittää.
että ei ne vuodet aina mitään kerro!- tyttö lavan laidalta
Kyllä uskoisin osaavani tanssia kohtalaisen hyvin. Olen saanut miehiltä kehuja hyvästä seuraamisesta. Ja kerran buggia tanssiessani sanoin miehelle, ettei tämä ole minun vahva laji. Tanssien jälkeen mies sanoi, että jos bugg ei suju, niin vika on miehessä. Minua oli kuulemma helppo ja kevyt viedä.
En nyt väitä olevani mikään huipputanssija, vaikka kerroinkin että useat miehet on kehuneet minua. Aivan kaikkia tanssilajeja en osaa, mutta yritän kyllä opetella :D tyttö lavan laidalta kirjoitti:
Kyllä uskoisin osaavani tanssia kohtalaisen hyvin. Olen saanut miehiltä kehuja hyvästä seuraamisesta. Ja kerran buggia tanssiessani sanoin miehelle, ettei tämä ole minun vahva laji. Tanssien jälkeen mies sanoi, että jos bugg ei suju, niin vika on miehessä. Minua oli kuulemma helppo ja kevyt viedä.
En nyt väitä olevani mikään huipputanssija, vaikka kerroinkin että useat miehet on kehuneet minua. Aivan kaikkia tanssilajeja en osaa, mutta yritän kyllä opetella :DTämä kyllä taisi olla joko kevyttä huulenheittoa tai sitten asiantuntemattomuutta: "Tanssien jälkeen mies sanoi, että jos bugg ei suju, niin vika on miehessä."
Takuulla nimittäin löytyy vaikka kuinka paljon eri kokoisia ja ikäisiä, paljon ja vähän tanssineita naisia, joilla ei ole buggin perusteista (otteet, askellus, liikeiden oikeat radat, vartalonkäyttö) harmainta haisuakaan.
Niinpä täysin mahdottomia vietäviäkin löytyy, vaikka mies olisi miten taitava tahansa.
Tuostakin on varsin runsaasti kertynyt vuosien varrella kokemusta -eiliseltä illalta taas jo lisää.- Just niin!
Truehum kirjoitti:
Tämä kyllä taisi olla joko kevyttä huulenheittoa tai sitten asiantuntemattomuutta: "Tanssien jälkeen mies sanoi, että jos bugg ei suju, niin vika on miehessä."
Takuulla nimittäin löytyy vaikka kuinka paljon eri kokoisia ja ikäisiä, paljon ja vähän tanssineita naisia, joilla ei ole buggin perusteista (otteet, askellus, liikeiden oikeat radat, vartalonkäyttö) harmainta haisuakaan.
Niinpä täysin mahdottomia vietäviäkin löytyy, vaikka mies olisi miten taitava tahansa.
Tuostakin on varsin runsaasti kertynyt vuosien varrella kokemusta -eiliseltä illalta taas jo lisää.Esimerkki buggista: nainen ottaa jumalattoman pitkiä askeleita niin että mies joutuu aivan harppomaan saadakseen linjabuggissa naisen "kiinni", ollakseen ennen seuraavan kuvion aloitusta taas asemissa tai väistöpaikassa. Toinen kohta jotkut naiset harppoo älyttömän piiitkiä askeleita free spinneissä!
Kolmas kohta jotkut naiset ei kerta kaikkiaan tajua mitään normaaleista vientimerkeistä jotka on hyvin kevyitä ja pieniä liikkeitä eikä mitään helvetillistä reuhtomista ja veivaamista. Eli ei vika aina ole miehessäkään! Kyllähän näittenkin kanssa VOI tanssia mutta se vaatii tanssin miellyttävyydestä luopumista ja hirveän liioitektuja vientiliikkeitä ennenkuin mikään menee jakeluun. ärsyttävää! - Nimimerkki
Truehum kirjoitti:
Tämä kyllä taisi olla joko kevyttä huulenheittoa tai sitten asiantuntemattomuutta: "Tanssien jälkeen mies sanoi, että jos bugg ei suju, niin vika on miehessä."
Tuostakin on varsin runsaasti kertynyt vuosien varrella kokemusta -eiliseltä illalta taas jo lisää."Takuulla nimittäin löytyy vaikka kuinka paljon eri kokoisia ja ikäisiä, paljon ja vähän tanssineita naisia, joilla ei ole buggin perusteista (otteet, askellus, liikeiden oikeat radat, vartalonkäyttö) harmainta haisuakaan."
Ja paljon miehiä myös. Kaikista tanssilajeissa ja -tyyleistä mitä lavoilla Suomessa tanssitaan. Ehkä tämän vuoksi lavatanssissa ei ole sääntöjä. Toisaalta kukapa on se oikea taho määrittelemään, mikä on lavatanssissa milloinkin oikein.
Niin kauan kuin tanssi sujuu jollain tyylillä, kaikki on hyvin. Aina ei voi kaikkia miellyttää. Jos itse on fakkiutunut tanssiteknillisiin muotoseikkoihin, ei varmasti nauti vähemmän teknisesti osaavan kanssa tanssimisesta.
Viemistä ei estä se, että toinen on teknisesti heikompi tanssija. Aina voi käsillään viedä lähes ketä tahansa lähes minne tahansa (tällöin toki käytettävissä oleva voima ratkaisee, pystyykö tähän kaikkien kanssa). Tanssin nautittavuuteen tuo tietysti vaikuttaa, jos toinen ei pysy edes rytmissä ja eikä kykene normaalisti seuraamaan vientiä.
Täysin mahdottomia vientitapauksia eivät ole kuin ne jotka omatoimisesti miehen vientiyrityksistä huolimatta liikkuvat jatkuvasti paikasta toiseen tai ne joita mies ei kykene ohjaamaan, johtuen esim. toisen kyvyttömyydestä liikkua, haluamaan suuntaan ja paikkaan.
Suomessa on liikaa tätä teknistä oikeinsuorittamisen vaatimista. Tärkeämpää tuntuu olevan muualla maailmassa tanssin ilo ja parhaansa yrittäminen. Olisi ehkä aika täälläkin ryhtyä kuuntelemaan musiikkia tarkemmin ja yrittää tanssia tuota sellaisena kuin sen kuulee, eikä yrittää jotain teknisesti optimaalista tanssisuoritusta. Nimimerkki kirjoitti:
"Takuulla nimittäin löytyy vaikka kuinka paljon eri kokoisia ja ikäisiä, paljon ja vähän tanssineita naisia, joilla ei ole buggin perusteista (otteet, askellus, liikeiden oikeat radat, vartalonkäyttö) harmainta haisuakaan."
Ja paljon miehiä myös. Kaikista tanssilajeissa ja -tyyleistä mitä lavoilla Suomessa tanssitaan. Ehkä tämän vuoksi lavatanssissa ei ole sääntöjä. Toisaalta kukapa on se oikea taho määrittelemään, mikä on lavatanssissa milloinkin oikein.
Niin kauan kuin tanssi sujuu jollain tyylillä, kaikki on hyvin. Aina ei voi kaikkia miellyttää. Jos itse on fakkiutunut tanssiteknillisiin muotoseikkoihin, ei varmasti nauti vähemmän teknisesti osaavan kanssa tanssimisesta.
Viemistä ei estä se, että toinen on teknisesti heikompi tanssija. Aina voi käsillään viedä lähes ketä tahansa lähes minne tahansa (tällöin toki käytettävissä oleva voima ratkaisee, pystyykö tähän kaikkien kanssa). Tanssin nautittavuuteen tuo tietysti vaikuttaa, jos toinen ei pysy edes rytmissä ja eikä kykene normaalisti seuraamaan vientiä.
Täysin mahdottomia vientitapauksia eivät ole kuin ne jotka omatoimisesti miehen vientiyrityksistä huolimatta liikkuvat jatkuvasti paikasta toiseen tai ne joita mies ei kykene ohjaamaan, johtuen esim. toisen kyvyttömyydestä liikkua, haluamaan suuntaan ja paikkaan.
Suomessa on liikaa tätä teknistä oikeinsuorittamisen vaatimista. Tärkeämpää tuntuu olevan muualla maailmassa tanssin ilo ja parhaansa yrittäminen. Olisi ehkä aika täälläkin ryhtyä kuuntelemaan musiikkia tarkemmin ja yrittää tanssia tuota sellaisena kuin sen kuulee, eikä yrittää jotain teknisesti optimaalista tanssisuoritusta.Totesin kokemukseni naisista, koska väitekin koski nimenomaan miehen kykyä viedä ketä tahansa naista buggissa.
Nimimerkki kirjoittaa mm: "Suomessa on liikaa tätä teknistä oikeinsuorittamisen vaatimista. Tärkeämpää tuntuu olevan muualla maailmassa tanssin ilo ja parhaansa yrittäminen. Olisi ehkä aika täälläkin ryhtyä kuuntelemaan musiikkia tarkemmin ja yrittää tanssia tuota sellaisena kuin sen kuulee, eikä yrittää jotain teknisesti optimaalista tanssisuoritusta."
Taas törmätään samaan väittämään, jota tuskallisen usein tarjotaan muuallakin, mutta varsinkin tällä palstalla. Siis siihen, että muka ollaan suorittamassa jotakin, kun tanssitaan siten kuin kukin soitettava kulloisessakin muodossa on miellyttävimmin (subjektiivista on ja saa ollakin) tanssittavissa.
Hauskaa pitämässä jokseenkin kaikki ovat. Vain aivan aniharva on laupeudentöissä tai muuten töitä tanssilattialla tekemässä.
Niinpä sellaisten kanssa tanssitaan, joiden kera parhaiten se ilo ja nautinto tanssista irtoaa.
Mitään tarkkuustyötä en ainakaan minä ole tanssilattioilla tekemässä (kaukana siitä!), eikä tuntemistani sadoista aktiivitanssijoista käytännöllisesti katsoen kukaan muukaan.
Mitenkään en ymmärrä, missä kohdin se suoritus siinä seisoo.
Vain kilpailuun valmentautuvat saattavat joskus parinsa kanssa tanssiessaan keskittyä lavallakin joksikin aikaa johonkin tekniseen asiaan. Varsin vähäisen osan ajasta hekin sellaista tekevät.- Nimimerkki
Truehum kirjoitti:
Totesin kokemukseni naisista, koska väitekin koski nimenomaan miehen kykyä viedä ketä tahansa naista buggissa.
Nimimerkki kirjoittaa mm: "Suomessa on liikaa tätä teknistä oikeinsuorittamisen vaatimista. Tärkeämpää tuntuu olevan muualla maailmassa tanssin ilo ja parhaansa yrittäminen. Olisi ehkä aika täälläkin ryhtyä kuuntelemaan musiikkia tarkemmin ja yrittää tanssia tuota sellaisena kuin sen kuulee, eikä yrittää jotain teknisesti optimaalista tanssisuoritusta."
Taas törmätään samaan väittämään, jota tuskallisen usein tarjotaan muuallakin, mutta varsinkin tällä palstalla. Siis siihen, että muka ollaan suorittamassa jotakin, kun tanssitaan siten kuin kukin soitettava kulloisessakin muodossa on miellyttävimmin (subjektiivista on ja saa ollakin) tanssittavissa.
Hauskaa pitämässä jokseenkin kaikki ovat. Vain aivan aniharva on laupeudentöissä tai muuten töitä tanssilattialla tekemässä.
Niinpä sellaisten kanssa tanssitaan, joiden kera parhaiten se ilo ja nautinto tanssista irtoaa.
Mitään tarkkuustyötä en ainakaan minä ole tanssilattioilla tekemässä (kaukana siitä!), eikä tuntemistani sadoista aktiivitanssijoista käytännöllisesti katsoen kukaan muukaan.
Mitenkään en ymmärrä, missä kohdin se suoritus siinä seisoo.
Vain kilpailuun valmentautuvat saattavat joskus parinsa kanssa tanssiessaan keskittyä lavallakin joksikin aikaa johonkin tekniseen asiaan. Varsin vähäisen osan ajasta hekin sellaista tekevät." Tämä kyllä taisi olla joko kevyttä huulenheittoa tai sitten asiantuntemattomuutta: "Tanssien jälkeen mies sanoi, että jos bugg ei suju, niin vika on miehessä."
Niinpä täysin mahdottomia vietäviäkin löytyy, vaikka mies olisi miten taitava tahansa."
Ainakin minä ymmärsin tuon niin, että jos naisella ei ole harmainta haisuakaan buggin perusteista, on nainen täysin mahdoton vietävä.
Itse en ole tuossa samaa mieltä, kun naista voi silti viedä, vaikka tämä ei tiedä jonkun lajin perusteista mitään, jos tämä osaa seurata miehen vientiä.
Näin ollen ainakin itselleni kirjoittamastasi tekstistä ilmeni se, että sinulle teknisesti oikein suorittaminen on hyvin merkittävää, jotta pystyt viemään oikein. Nimimerkki kirjoitti:
" Tämä kyllä taisi olla joko kevyttä huulenheittoa tai sitten asiantuntemattomuutta: "Tanssien jälkeen mies sanoi, että jos bugg ei suju, niin vika on miehessä."
Niinpä täysin mahdottomia vietäviäkin löytyy, vaikka mies olisi miten taitava tahansa."
Ainakin minä ymmärsin tuon niin, että jos naisella ei ole harmainta haisuakaan buggin perusteista, on nainen täysin mahdoton vietävä.
Itse en ole tuossa samaa mieltä, kun naista voi silti viedä, vaikka tämä ei tiedä jonkun lajin perusteista mitään, jos tämä osaa seurata miehen vientiä.
Näin ollen ainakin itselleni kirjoittamastasi tekstistä ilmeni se, että sinulle teknisesti oikein suorittaminen on hyvin merkittävää, jotta pystyt viemään oikein."Näin ollen ainakin itselleni kirjoittamastasi tekstistä ilmeni se, että sinulle teknisesti oikein suorittaminen on hyvin merkittävää, jotta pystyt viemään oikein."
Siinä taas se suorittaminen hyppää silmille.
Ei lavoilla todellakaan olla mitään suorittamassa, mutta tanssin miellyttävällä tavalla onnistumisen kannalta on oleellista, että seuraamisen edellytykset ovat olemassa.
Taidat olla melko alkeellinen tanssija, jos et tuota ymmärrä.
Suorittamiseksi kääntyy vasta sitten, jos noita alkeita pitää ruveta lavalla opettamaan (kuten kyllä toisinaan on tullut pakon edessä tai pyydettäessä tehdyksi). Silloin ei enää ole huvittelusta kysymys. Työn puolelle menee.- muttamuutta
Nimimerkki kirjoitti:
" Tämä kyllä taisi olla joko kevyttä huulenheittoa tai sitten asiantuntemattomuutta: "Tanssien jälkeen mies sanoi, että jos bugg ei suju, niin vika on miehessä."
Näin ollen ainakin itselleni kirjoittamastasi tekstistä ilmeni se, että sinulle teknisesti oikein suorittaminen on hyvin merkittävää, jotta pystyt viemään oikein....vaikka nainen ei tiedä koko lajista mitään, voi toki hyvä viejä häntä viedä, ainakin sellaisia juttuja jotka ovat ns. vietävissä eli eivät edellytä naiselta ennakkotietoa/taitoa onnistuakseen. Eri asia onkin sitten miten nautittavaa tuollaisen naisen vieminen tanssillisesti on kun ei voi viedä muuta kuin kaikkein alkeellisimpia peruskuvioita ja naisella ei ole hajuakaan askelppituuksista, väistämiststä, baunssista yms. Tanssista voi tulla tuollaisen kanssa hyvinkin epämiellyttävä kokemus ettei toista kertaa tee mieli hakea ainakaan sille tanssille.
- tyttö lavan laidalta
En nyt väitä olevani mikään huipputanssija, vaikka kerroinkin että useat miehet on kehuneet minua. Aivan kaikkia tanssilajeja en osaa, mutta yritän kyllä opetella :DEn siis tarkoittanut, että jos bugg ei suju niin aina on vika miehessä. Vika voi olla yhtä hyvin niin viejässä kuin vietävässäkin. Se oli vain esimerkki palautteesta, minkä olen saanut tanssitaidostani.
Pahoittelut epätarkasta kirjoittamisesta. - Päivi, tanssitytsä
En siis tarkoittanut, että jos bugg ei suju niin aina on vika miehessä. Vika voi olla yhtä hyvin niin viejässä kuin vietävässäkin. Se oli vain esimerkki palautteesta, minkä olen saanut tanssitaidostani.
Pahoittelut epätarkasta kirjoittamisesta."Pahoittelut epätarkasta kirjoittamisesta."
No kyllä minä ainakin ymmärsin heti alunperin, mitä tarkoitit. Toki asiayhteydestä irroitettuna lauseen voi tulkita toisinkin, mutta koko kappaleen lukiessaan tarkoitustasi ei voi olla ymmärtämättä. - tässä tapauksessa
Truehum kirjoitti:
Tuostakin on varsin runsaasti kertynyt vuosien varrella kokemusta -eiliseltä illalta taas jo lisää.Nythän taisi ollakin kyse tästä nimenomaisesta vietävästä, eli mies tarkoitti, että jos tämän naisen kanssa ei bugg suju, niin vika on miehessä.
- Luetun ymmärtäjä
tässä tapauksessa kirjoitti:
Nythän taisi ollakin kyse tästä nimenomaisesta vietävästä, eli mies tarkoitti, että jos tämän naisen kanssa ei bugg suju, niin vika on miehessä.
Näinhän kaikki muutkin paitsi humppis tuon kirjoituksen ymmärtää heti kertalukemisella.
humppiksella vaan on niin helvetin kiire oksentaa näkemyksensä joka asiaan, ettei hän aina kerkeä edes ymmärtää mistä oikeastaan oli kyse... - Minkäänlaista hajua
muttamuutta kirjoitti:
...vaikka nainen ei tiedä koko lajista mitään, voi toki hyvä viejä häntä viedä, ainakin sellaisia juttuja jotka ovat ns. vietävissä eli eivät edellytä naiselta ennakkotietoa/taitoa onnistuakseen. Eri asia onkin sitten miten nautittavaa tuollaisen naisen vieminen tanssillisesti on kun ei voi viedä muuta kuin kaikkein alkeellisimpia peruskuvioita ja naisella ei ole hajuakaan askelppituuksista, väistämiststä, baunssista yms. Tanssista voi tulla tuollaisen kanssa hyvinkin epämiellyttävä kokemus ettei toista kertaa tee mieli hakea ainakaan sille tanssille.
"a naisella ei ole hajuakaan askelppituuksista, väistämiststä, baunssista yms. Tanssista voi tulla tuollaisen kanssa hyvinkin epämiellyttävä kokemus ettei toista kertaa tee mieli hakea ainakaan sille tanssille"
Noista seikoista. Jos lavoilla ryhtyy tässä suhteessa ihan oikeasti rankkaamaan tanssijoita, kannattaa pysyä poissa. Tanssitekninen osaaminen on useimmilla niin alkutekijöissä. - Nimimerkki
Truehum kirjoitti:
"Näin ollen ainakin itselleni kirjoittamastasi tekstistä ilmeni se, että sinulle teknisesti oikein suorittaminen on hyvin merkittävää, jotta pystyt viemään oikein."
Siinä taas se suorittaminen hyppää silmille.
Ei lavoilla todellakaan olla mitään suorittamassa, mutta tanssin miellyttävällä tavalla onnistumisen kannalta on oleellista, että seuraamisen edellytykset ovat olemassa.
Taidat olla melko alkeellinen tanssija, jos et tuota ymmärrä.
Suorittamiseksi kääntyy vasta sitten, jos noita alkeita pitää ruveta lavalla opettamaan (kuten kyllä toisinaan on tullut pakon edessä tai pyydettäessä tehdyksi). Silloin ei enää ole huvittelusta kysymys. Työn puolelle menee."Ei lavoilla todellakaan olla mitään suorittamassa, mutta tanssin miellyttävällä tavalla onnistumisen kannalta on oleellista, että seuraamisen edellytykset ovat olemassa."
Totta. Tämä ei silti vaadi jonkun lajin perusteiden osaamista. Seurata voi hyvin, vaikka ei tietäisi ensimmäistäkään seikkaa siitä lajista, mitä viejä on tanssivinaan. - kyllä vaan
Just niin! kirjoitti:
Esimerkki buggista: nainen ottaa jumalattoman pitkiä askeleita niin että mies joutuu aivan harppomaan saadakseen linjabuggissa naisen "kiinni", ollakseen ennen seuraavan kuvion aloitusta taas asemissa tai väistöpaikassa. Toinen kohta jotkut naiset harppoo älyttömän piiitkiä askeleita free spinneissä!
Kolmas kohta jotkut naiset ei kerta kaikkiaan tajua mitään normaaleista vientimerkeistä jotka on hyvin kevyitä ja pieniä liikkeitä eikä mitään helvetillistä reuhtomista ja veivaamista. Eli ei vika aina ole miehessäkään! Kyllähän näittenkin kanssa VOI tanssia mutta se vaatii tanssin miellyttävyydestä luopumista ja hirveän liioitektuja vientiliikkeitä ennenkuin mikään menee jakeluun. ärsyttävää!sä olisit varmaan Tryylle loistava partneri!
Luetun ymmärtäjä kirjoitti:
Näinhän kaikki muutkin paitsi humppis tuon kirjoituksen ymmärtää heti kertalukemisella.
humppiksella vaan on niin helvetin kiire oksentaa näkemyksensä joka asiaan, ettei hän aina kerkeä edes ymmärtää mistä oikeastaan oli kyse..."Tanssien jälkeen mies sanoi, että jos bugg ei suju, niin vika on miehessä."
Ei tulkinnan varaa tuossa. Täysin selvästi sanottu.
Jos olisi tarkoittanut vain itseään, olisi sanonut esim. "...minussa".
Itsekin tosin olen joillekin sellaisille naisille lohdutuseksi lipsauttanut valkean valheen, kun tanssi ei ole sujunut. Omalle kontolleni olen muka ottanut syyn -huonoa vientiäni olen moittinut, vaikka totuus toki on ollut toinen.
Tuokin eräs tanssin etikettikoukeroista.
(Jokunen on ottanut tosissaankin ja ryhtynyt lohduttamaan tai peräti opettamaan. Hymyssä on ollut pitelemistä.)- suohon
Truehum kirjoitti:
"Tanssien jälkeen mies sanoi, että jos bugg ei suju, niin vika on miehessä."
Itsekin tosin olen joillekin sellaisille naisille lohdutuseksi lipsauttanut valkean valheen, kun tanssi ei ole sujunut. Omalle kontolleni olen muka ottanut syyn -huonoa vientiäni olen moittinut, vaikka totuus toki on ollut toinen.
(Jokunen on ottanut tosissaankin ja ryhtynyt lohduttamaan tai peräti opettamaan. Hymyssä on ollut pitelemistä.)...tuossapa esimerkki kuinka selitellään umpikujaan, ja selviää kapeakatseisuus, kommunikaation nyanssien ja tunneälyn puutteellinen tuntemus.
Noh, kukapa meistä kaikkea ymmärtäisikään, muttei se parane selittämällä. - Päivi, tanssitytsä
Truehum kirjoitti:
"Tanssien jälkeen mies sanoi, että jos bugg ei suju, niin vika on miehessä."
(Jokunen on ottanut tosissaankin ja ryhtynyt lohduttamaan tai peräti opettamaan. Hymyssä on ollut pitelemistä.)""Tanssien jälkeen mies sanoi, että jos bugg ei suju, niin vika on miehessä."
Jos olisi tarkoittanut vain itseään, olisi sanonut esim. "...minussa"."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000028161938 - ronkelihko
muttamuutta kirjoitti:
...vaikka nainen ei tiedä koko lajista mitään, voi toki hyvä viejä häntä viedä, ainakin sellaisia juttuja jotka ovat ns. vietävissä eli eivät edellytä naiselta ennakkotietoa/taitoa onnistuakseen. Eri asia onkin sitten miten nautittavaa tuollaisen naisen vieminen tanssillisesti on kun ei voi viedä muuta kuin kaikkein alkeellisimpia peruskuvioita ja naisella ei ole hajuakaan askelppituuksista, väistämiststä, baunssista yms. Tanssista voi tulla tuollaisen kanssa hyvinkin epämiellyttävä kokemus ettei toista kertaa tee mieli hakea ainakaan sille tanssille.
voi vaikka nauttia vientinsä onnistumisesta jos nainen ei ole aikaisemmin koko lajia (tässä bugg) harrastanut.
Itse olen muutamia kertoja lavoilla kohdannut naisia jotka ei ole muuta kuin foksia menneet. Ensimmäisen kappaleen kun tanssii siinä syliotteessa, niin voi kyllä päätellä aika paljon miten mahdollisesti pystyy viemään, kunhan malttaa "kuunnella" naisen vartalon liikkeiden myötäilyä ja vastetta.
Bugg taitaa olla niitä helpoimpia vietäviä näistä kädenalitansseista, alkuun täytyy vain itse pitää rytmi josta pari saa kiinni ja aloittaa sitten selkeällä mutta ei kovalla "työnnä-vedä" viennillä.
Kun nainen on aluksi saatettu rytmiin niin eipä tuo ole enää työstä käynyt ja on voinut alkaa nauttimaan tanssista, vaikka kuviot eivät putkeen menisikään (tuleepahan uusia). Minulle riittää kunhan rymissä pysytään, eikä sekään aina edes itseltä onnistu.
Tässä ei nyt sitten ollut varsinaisesti tekniikasta kyse, vaan tanssin kanssa ilottelusta. ronkelihko kirjoitti:
voi vaikka nauttia vientinsä onnistumisesta jos nainen ei ole aikaisemmin koko lajia (tässä bugg) harrastanut.
Itse olen muutamia kertoja lavoilla kohdannut naisia jotka ei ole muuta kuin foksia menneet. Ensimmäisen kappaleen kun tanssii siinä syliotteessa, niin voi kyllä päätellä aika paljon miten mahdollisesti pystyy viemään, kunhan malttaa "kuunnella" naisen vartalon liikkeiden myötäilyä ja vastetta.
Bugg taitaa olla niitä helpoimpia vietäviä näistä kädenalitansseista, alkuun täytyy vain itse pitää rytmi josta pari saa kiinni ja aloittaa sitten selkeällä mutta ei kovalla "työnnä-vedä" viennillä.
Kun nainen on aluksi saatettu rytmiin niin eipä tuo ole enää työstä käynyt ja on voinut alkaa nauttimaan tanssista, vaikka kuviot eivät putkeen menisikään (tuleepahan uusia). Minulle riittää kunhan rymissä pysytään, eikä sekään aina edes itseltä onnistu.
Tässä ei nyt sitten ollut varsinaisesti tekniikasta kyse, vaan tanssin kanssa ilottelusta.Ronkelihko: "Tässä ei nyt sitten ollut varsinaisesti tekniikasta kyse, vaan tanssin kanssa ilottelusta."
Se (perus)tekniikka, jota minä ajan takaa on todellakin sitä kaikkein alkeellisinta, sitä jota ilman ei hommasta kerta kaikkiaan tule mitään:
Tanssiote (siis lajille tyypillinen), jolla ne vientiviestit saadaan perille, mutta mitään ei laiteta lukkoon estämään toteuttamista. On voitava viedä vaikka pikkusormella.
Vaste. Jos naisen kädet ovat kuin keitettyä spagettia, ei minkään liikkeen toteuttaminen sen vaatimassa ajassa ole mahdollista. Jos käsi vain antaa periksi, mutta kroppa ei liiku, ei onnistu. Yli menevä liike tietysti on yhtä paha. Vientiä pitää kuunnella koko ajan. Myöskään eivät kädet saa olla kuin rautaa. Siis oikea mutta kevyt vaste.
Ja sitten se askellus. Jos vaikka jousto sitten puuttuukin, ei ainakaan täydellä painolla pidä asettua taka-askeleen ottavan jalan kannalle. Sieltä ei tulla ajoissa pois seuraavalle askeleelle -varsinkaan jos se askel on liian pitkä, kuten usein ikävä kyllä on.
Sitten se arvailu. Jos viennistä varoittava ennakkomerkki tulkitaan jo vientimerkiksi, menee koko homma läskiksi.
Nämä ovat niin alkeistason asioita kuin vain suinkin voi olla. Jollei noita hallitse, ei tanssimisesta voi tulla nautittavaa.
Avoimen otteen tansseista tuossa siis on kysymys.- Metsuri kaataa
Truehum kirjoitti:
Ronkelihko: "Tässä ei nyt sitten ollut varsinaisesti tekniikasta kyse, vaan tanssin kanssa ilottelusta."
Se (perus)tekniikka, jota minä ajan takaa on todellakin sitä kaikkein alkeellisinta, sitä jota ilman ei hommasta kerta kaikkiaan tule mitään:
Tanssiote (siis lajille tyypillinen), jolla ne vientiviestit saadaan perille, mutta mitään ei laiteta lukkoon estämään toteuttamista. On voitava viedä vaikka pikkusormella.
Vaste. Jos naisen kädet ovat kuin keitettyä spagettia, ei minkään liikkeen toteuttaminen sen vaatimassa ajassa ole mahdollista. Jos käsi vain antaa periksi, mutta kroppa ei liiku, ei onnistu. Yli menevä liike tietysti on yhtä paha. Vientiä pitää kuunnella koko ajan. Myöskään eivät kädet saa olla kuin rautaa. Siis oikea mutta kevyt vaste.
Ja sitten se askellus. Jos vaikka jousto sitten puuttuukin, ei ainakaan täydellä painolla pidä asettua taka-askeleen ottavan jalan kannalle. Sieltä ei tulla ajoissa pois seuraavalle askeleelle -varsinkaan jos se askel on liian pitkä, kuten usein ikävä kyllä on.
Sitten se arvailu. Jos viennistä varoittava ennakkomerkki tulkitaan jo vientimerkiksi, menee koko homma läskiksi.
Nämä ovat niin alkeistason asioita kuin vain suinkin voi olla. Jollei noita hallitse, ei tanssimisesta voi tulla nautittavaa.
Avoimen otteen tansseista tuossa siis on kysymys.No sinähän se olet oikea mies luennoimaan seuraamisesta. Voi helvetti. Minkähänlaisen tanssinohjaajan/-opettajan tutkinnon oletkaan suorittanut?
Sulla ei ole minkäänlaista käsitystä tanssista saati seuraamisesta. Sen näkee jokainen joka sinun köpöttelyäsi on livenä seurannut - Päivi, tanssitytsä
Metsuri kaataa kirjoitti:
No sinähän se olet oikea mies luennoimaan seuraamisesta. Voi helvetti. Minkähänlaisen tanssinohjaajan/-opettajan tutkinnon oletkaan suorittanut?
Sulla ei ole minkäänlaista käsitystä tanssista saati seuraamisesta. Sen näkee jokainen joka sinun köpöttelyäsi on livenä seurannut"Sulla ei ole minkäänlaista käsitystä tanssista saati seuraamisesta."
No ainakin ihan oleellisia asioita tuossa kirjoituksessaan luetteli. Metsuri kaataa kirjoitti:
No sinähän se olet oikea mies luennoimaan seuraamisesta. Voi helvetti. Minkähänlaisen tanssinohjaajan/-opettajan tutkinnon oletkaan suorittanut?
Sulla ei ole minkäänlaista käsitystä tanssista saati seuraamisesta. Sen näkee jokainen joka sinun köpöttelyäsi on livenä seurannut...sitten muiden, alan ammattilaistenkin, heikkoa näkökykyä tai ymmärrystä.
Jospa vaikka kysyisit joltakin niitä tanssinopettajistaja -ohjaajista sekä erilaisissa tanssikilpailuissa mainiosti nenestyneiltä (maailman- ja suomenmestareita mukana monta myös), minkä ihmeen takia kuvailemasi kaltaista köpöttelijää varsin usein hakevat (montakin kertaa illassa joskus jopa).
Luulisi heillä muutakin tekemistä ja mukavampia tanssittajia olevan tarjolla kuin tällaisia: "Sen näkee jokainen joka sinun köpöttelyäsi on livenä seurannut"- Säälittäjä30v
Truehum kirjoitti:
...sitten muiden, alan ammattilaistenkin, heikkoa näkökykyä tai ymmärrystä.
Jospa vaikka kysyisit joltakin niitä tanssinopettajistaja -ohjaajista sekä erilaisissa tanssikilpailuissa mainiosti nenestyneiltä (maailman- ja suomenmestareita mukana monta myös), minkä ihmeen takia kuvailemasi kaltaista köpöttelijää varsin usein hakevat (montakin kertaa illassa joskus jopa).
Luulisi heillä muutakin tekemistä ja mukavampia tanssittajia olevan tarjolla kuin tällaisia: "Sen näkee jokainen joka sinun köpöttelyäsi on livenä seurannut"Taas lähti humppikselta käsistä. Pullistuuko otsasuoni kuinkakin paljon?
Vähän kun härnää niin jo kiljaisee Humppis.
Vai että ihan olet tanssinopettajan kanssa tanssinut. No hienoahan se on. Onko muita mainetekoja? Suomenmestareita ja maailmanmestareita? Lavan nuorimpia naisia? Joka lavan parhaat tietty?
Sun tekstis ja reaktios on niiiiiiin säälittäviä. Säälittäjä30v kirjoitti:
Taas lähti humppikselta käsistä. Pullistuuko otsasuoni kuinkakin paljon?
Vai että ihan olet tanssinopettajan kanssa tanssinut. No hienoahan se on. Onko muita mainetekoja? Suomenmestareita ja maailmanmestareita? Lavan nuorimpia naisia? Joka lavan parhaat tietty?
Sun tekstis ja reaktios on niiiiiiin säälittäviä....teistä kretiineistä joku omaa pahaa oloaan helpottaakseen paiskaa perättömät väitteensä puhtaassa vahingoittamistarkoituksessa palstalle, olen oikeutettu ne kumoamaan oikealla tiedolla.
Todella vakavasti sairaita olette.- Ryhtiä kehiin
Säälittäjä30v kirjoitti:
Taas lähti humppikselta käsistä. Pullistuuko otsasuoni kuinkakin paljon?
Sun tekstis ja reaktios on niiiiiiin säälittäviä.luulet sillä säälillä saavasi aikaan luuseri? Luuletko oikein pystyväsi vaikuttamaan johonkin? Kato tosimiehet toimii, mut säälijät jää muiden jalkoihin. Maailmaa ei muuteta tolla asenteella, jos sitä muuttamaan pyrit.
- ......
Metsuri kaataa kirjoitti:
Sulla ei ole minkäänlaista käsitystä tanssista saati seuraamisesta. Sen näkee jokainen joka sinun köpöttelyäsi on livenä seurannutmetsuri vaan siellä metsässä niin oot omies joukossa. Turha tulla ainakaan lavoille pökkelöimään tolla asenteella.
- dfdskfdsk
Just niin! kirjoitti:
Esimerkki buggista: nainen ottaa jumalattoman pitkiä askeleita niin että mies joutuu aivan harppomaan saadakseen linjabuggissa naisen "kiinni", ollakseen ennen seuraavan kuvion aloitusta taas asemissa tai väistöpaikassa. Toinen kohta jotkut naiset harppoo älyttömän piiitkiä askeleita free spinneissä!
Kolmas kohta jotkut naiset ei kerta kaikkiaan tajua mitään normaaleista vientimerkeistä jotka on hyvin kevyitä ja pieniä liikkeitä eikä mitään helvetillistä reuhtomista ja veivaamista. Eli ei vika aina ole miehessäkään! Kyllähän näittenkin kanssa VOI tanssia mutta se vaatii tanssin miellyttävyydestä luopumista ja hirveän liioitektuja vientiliikkeitä ennenkuin mikään menee jakeluun. ärsyttävää!Hei eipäs naisia mollata, kyllä enemmistö miehissä on sitä ei hyvää tanssijaa, on maistaneita, kaljamahoja joita karttaa jokainen nainen, ett sekä miehis että naisissa parantamisen varaa, muttei mennä syyttelyjen puolelle...Nauttikaa tanssista kevein ottein eikä otsa rypyssä yms...avartakaa ajatuksia ihmiset!!!
- tarhis1n
Truehum kirjoitti:
Ronkelihko: "Tässä ei nyt sitten ollut varsinaisesti tekniikasta kyse, vaan tanssin kanssa ilottelusta."
Avoimen otteen tansseista tuossa siis on kysymys.heissa viennin mestari. olen teitä kokeillut paljon ja tylsää on ollut. olen hyvä vietävä siinä ei mitään mutta "tanssikoulun kasvatit" ovat tylsiä viejiä.
olis joskus kiva kokeilla teidän kykyä olla vietävänä.... vois hiki tulla viejälle. - Naurut saanut
Truehum kirjoitti:
...teistä kretiineistä joku omaa pahaa oloaan helpottaakseen paiskaa perättömät väitteensä puhtaassa vahingoittamistarkoituksessa palstalle, olen oikeutettu ne kumoamaan oikealla tiedolla.
Todella vakavasti sairaita olette.Mainio sanavalinta tuo kretiini. Osunee oikeaan.
- ronkelihko
Truehum kirjoitti:
Avoimen otteen tansseista tuossa siis on kysymys.Tarkoitinkin tuossa aiemmassa viestissäni, että ensimmäistä kertaa naista tanssittaessa vien yleensä aina ensin foksin askelin, tutun ja turvallisen kun luulisi kelpaavan.
Siinä sitten veidessäni tunnustelen naisen tanssiasentoa ja vastetta (kädet, vartalo) ja vietävyyttä, kelpaisiko viedä avo-otteella (tässä buggalle tyypillisellä tavalla).
Kieltämättä jos nainen ei aikaisemmin ole ko. lajia tanssinut kädet saattavat "veltostua", mutta omalla selkeällä viestillä (viennillä) saattaa saada lisää tuntumaa. Ja kyllä sen sitten eleistä näkee jos eivät tykkää, tai sitten sanovat siitä (ei moni kuitenkaan ole vastustellut, vähätelly taitojaan kylläkin).
Ja tuosta askelluksesta (niin nämähän nyt oli niitä viennin yrityksiä) sen jouston jos pystyy pitämään, niin olen huomannut että naiset ovat yllättävän hyviä seuraamaan, nappaajat sen joustonkin esim. miehen paidan nappia seuraamalla mikä mielestäni on aika käsittämätöntä.
En tiedä meneekö kaikki AINA just kaikkien viennin ja tanssityyliin kuuluvilla teknisillä tavoilla oikein, mutta se ei ole kuitenkaan estänyt tanssimisen nauttisesta silloinkaan. Sen tanssinautinnon peilaan siitä vietävästä, en pelkästään askelista ja kuvioista.
- Nimimerkki
Kaikki on joskus pienistä asioista ja yksityiskohdista kiinni. Kun ne kaikki oikein loksahtavat paikalleen niin; avot "elämä se on kuin silkkiä vaan".
Pienillä asioilla tarkoitan ihan alkeista alkaen: pukeutuminen, henkilökohtainen hygienia, ulospäin annettu kuva sen hetkisestä henkisestä tilasta (iloisuus, surullisuus jne.) sekä usein se tiedostamatonkin sanaton viestintä, jota tahtomattamme aina eleillä ja käytöksellämme ulospäin annamme. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka paljon, mutta eiköhän tässä aluksi. Vaikka se julmaa onkin, olisi ulkopuolisen (esim henkiystävän) positiivinen mutta ehdottomasti rehellinen palaute joskus avuksi. Kaikkea ei voi itse huomata.
Toisinaan etukäteisodotukset vaikuttavat menestykseen. Kun odotukset ovat kovat ja pettyy sitten tulokseen saattaa olemus muuttua jatkossa happamaksin. Taas kun ei mitään etukäteen odottele eikä toivo, voi flaksi olla vaikka kuinkakin hyvä. Joskus riittää pelkästään se ettää lakkaa murehtimasta huona onneaan.
Nämä ovat hienovaraisia ja vaikeitakin asioita tulkita oikein. Ei pidä luulla, että kaikilla muilla menee aina paremmin. Tai että jos itsellä menee oikein hyvin, ettei kukaan muu voisi olla onnellisempi. Jälkimmäisen harhan tosin voisi mielihyvin suoda kenelle tahansa.
Itselläni oli teini-iässä vaikeuksia tehdä tuttavuutta vastakkaiseen sukupuoleen. Ujona miehenä oli mahdottoman vaikeaa hakea kiinnostavia tyttöjä tansseissa saati tehdä minkäänlaisia aloitteita. Kunnes päätin, että syteen tai saveen, tämä poika heittää empimiset ja kompleksit menemään ja tarttuu härkää sarvista eli "luonto se on joka tikanpojan puuhun vetää"."Vaikka se julmaa onkin, olisi ulkopuolisen (esim henkiystävän) positiivinen mutta ehdottomasti rehellinen palaute joskus avuksi. Kaikkea ei voi itse huomata."
Tätä kannattaisi kokeilla, jos haluat tietää syyn. Pyytää palautetta mutkan kautta vaikka jonkun hyvän naisystävän miestutun avulla. Suoraanhan et kuitenkaan keltään vieraalta mieheltä kysyne eikä mies varmaan hämmennykseltään vastaisikaan, vaikka kysyttäisiinkin.
Ulkonäkö (kauneus tms.) ei ainakaan minun tapauksessani sellaisenaan merkitse juuri mitään, jos haen jotain tuttua tanssimaan. Pääasia, että tanssi tuntuu kivalta ja tietää, että haettava osaa tanssia musiikkiin sopivasti.
Tiedän myös, että olen monille minua tanssimaan hakeville daameille "tanssiautomaatti" eikä sen enempää. Toisaalta joitakin daameja tanssiin hakiessa ja tanssin aikana voi käydä ihana kutina, joka voi tuntua joka solussa. Tämä on sitä henkilökohtaista kemiaa, joka ulottuu tanssin ulkopuolelle ja tuntuu todella hienolta, kun niin joskus tapahtuu.- Nimimerkki
Cake kirjoitti:
"Vaikka se julmaa onkin, olisi ulkopuolisen (esim henkiystävän) positiivinen mutta ehdottomasti rehellinen palaute joskus avuksi. Kaikkea ei voi itse huomata."
Tätä kannattaisi kokeilla, jos haluat tietää syyn. Pyytää palautetta mutkan kautta vaikka jonkun hyvän naisystävän miestutun avulla. Suoraanhan et kuitenkaan keltään vieraalta mieheltä kysyne eikä mies varmaan hämmennykseltään vastaisikaan, vaikka kysyttäisiinkin.
Ulkonäkö (kauneus tms.) ei ainakaan minun tapauksessani sellaisenaan merkitse juuri mitään, jos haen jotain tuttua tanssimaan. Pääasia, että tanssi tuntuu kivalta ja tietää, että haettava osaa tanssia musiikkiin sopivasti.
Tiedän myös, että olen monille minua tanssimaan hakeville daameille "tanssiautomaatti" eikä sen enempää. Toisaalta joitakin daameja tanssiin hakiessa ja tanssin aikana voi käydä ihana kutina, joka voi tuntua joka solussa. Tämä on sitä henkilökohtaista kemiaa, joka ulottuu tanssin ulkopuolelle ja tuntuu todella hienolta, kun niin joskus tapahtuu.Arvioijaksi riittää ihan hyvin toinen nainenkin. Naiset ovat hyvin tarkkanäköisiä. Paljon tarkkanäköisempiä kuin miehet tässä asiassa. Meillä miehillä on usein sellainen "musta tuntuu"-näkemys.
- ...............
Ensinnäkin pitää sanoa, että lähes kaikissa tanssipaikoissa on ns. sisäpiiri joka tuntee toisensa, tietää toistensa tanssitaidon ja kuka tanssii parhaiten mitäkin tanssia.
Siihen rinkiin ei ihan heti pääse sisälle, pitää käydä monta kertaa, olla seinäruusu, tyytyä muutamaan tanssiin illassa. Onneksi on aina muita "tulokkaita" ja satunnaisia kävijöitä joten ei sentään koskaan ole käynyt niin, että kukaan ei olisi hakenut.
Pikkuhiljaa alat kuulua kalustoon ja kun vakikävijät alkavat tottua naamaasi jopa moikata ja yks kerrallan alkavat hakea tanssiinkin.
Itse toimin niin, että en ainakaan piiloudu takariviin silläkin uhalla, että kaikkia muita vierestä viedään, olen sen näköinen , että haluan tanssia, en siis välinpitämättömän näköinen , kun joku tulee hakemaan tanssimaan, katson silmiin, hymyilen ja olen ilahtuneen näköinen.
Jos hakija vielä ääneen kysyy; lähtisitkö tanssimaan tai saanko luvan niin vastaan; kiitos mielellään.
En aloita itse juuri koskaan juttelua tanssin aikana koska haluan vain tanssia mutta tietenkin vastaan jos tanssittaja juttelee.
Tanssin loputtua vastaan aina tanssittajan kiitokseen ja kun hän tuo paikalleen niin käännyn tanssittajaan päin , katson silmiin ja hymyilen.
En flirttaile mutta olen ystävällinen ja kiinnostunut.
Noilla eväillä olen pärjännyt, huomautettakoon vielä,että olen ihan tavallisen näköinen, en pukeudu seksikkäästi, mieluummin päin vastoin, usein kuitenkin hameeseen kun menen tanssimaan koska se on mukavin.
Olen mielestäni kohtalaisen hyvä vietävä kunhan viejä ei ole liian pitkä meikäläiselle hukkapätkälle (150cm):) - ruusuilija
Ei siihen tarvitse olla mitään syytä sinussa. Kun naisia on joka paikassa, ainakin täällä etelän lavoilla aina enemmän, niin miehiä ei riitä kaikille tanssipariksi. Sillon miehet tietysti poimivat päältä ne hyvät tutut joiden kanssa ovat jo tanssineet paljon aikaisemminkin, vaikkapa jotain erityskuvioita. Olin itsekin samoissa naistentansseissa eikä minuakaan kukaan mies hakenut miesten haulla takaisin. Katselin ympärilleni ja suuri joukko kauniita ja viehättäviä, nuoriakin naisia jäi seinäruusuiksi, kun kaikki miehet olivat jo laittialla. Et ole siis yksin, etkä ainut joka harmittelee samaa asiaa. Riutalla on myös ehkä poikkeuksellisen paljon keskenään tuttuja tanssiaktiiveja. Kuten Esakalliollakin. Mutta älä luovuta, aina joskus niitä hauskojakin iltoja sentään on! Tsemppiä ja muista käyttää aina naisten hakuvuorot, sillä tavalla tulee niitä tuttuja, mahdollisia uusia hakijoita!
- Kokenut
Se, että sinua ei haettu takaisin ei kuulosta minusta ollenkaan yllättävältä eikä se välttämättä tarkoita että sinussa oli jotain vikaa. Kerrataanpa: Olit Riutalla keskiviikkona missä soitti Finlanders ja koskapa haluat tanssia nuorempien osaavien miesten kanssa hait ilmeisesti heitä tanssimaan. No, näitä samoja miehiä luultavasti haki liuta muitakin nuoria, nättejä, tanssitaitoisia ja ehkäpä vapaitakin naisia jotka nämä miehet tunsivat entuudestaan. Nyt kun sitten tulee lyhyt miestenhaku uusi tulokas on auttamatta näiden miesten hakulistan häntäpäässä, ei siksi että hänessä olisi jotain vikaa vaan siksi kilpailu on kovaa ja ne naiset joihin miehet haluavat pitää hyviä suhteita yllä ovat etusijalla.
Se jos miehet välttelivät kuulostaa minusta pahemmalta kuin se että sinua ei haettu. Ehkäpä hait liikaa samoja miehiä?
Itsensä läpilyöminen uudella seudulla ottaa naisilla useimmiten oman aikansa. Kaipa sinulla oli tanssituttuja ja vakitanssittajia siellä mistä tulit? Niin on ihmisillä pääkaupunkiseudullakin etkä voi olettaa että flaksi on heti samanlainen kuin kotopuolessa.Jos kyseessä oli todellakin Finkkutanssit, ei hakemattomuuttaa kannata ihmetellä yhtään. Tuskin minkään muun bändin aikana on niin suuri naisylivoima ja erityisesti esillä on sorjia parikymppisiä tanssineitoja pilvin pimein. Minähän en tietty heitä hae, mutta ne muut miehet :-)
Finkkutaisseissa eivät tahdo päästä lattialle edes normaaliiltoina suositut lavojen vakikävijänaiset, saati sitten käypäläiset. Moni vanhempi (lue: yli 30 v.) huippudaamikin on lopettanut täysin Finkkutansseissa käynnin, koska eivät pääse ko. iltoina tanssimaan.- tyttö lavan laidalta
Minulla ei ole tapana hakea samoja miehiä montaa kertaa illan aikana. Kerran alkuillasta ja ehkä kerran miestentunnin jälkeen.
- pirun
etoava siksi
- Riutalla
Riutta kuuluu kohdallani erittäin riskaapeleihin lavoihin. On iltoja, jolloin saan tanssia koko ajan ja iltoja jolloin ei hae kukaan.
Olin myös keskiviikon Finkku ilottelussa mukana ja hauskaa oli. Tosin miesten tunnilla minua ei hakenut kuin kaksi, joita olin itse hakenut. Naisia todellakin oli paljon ja uskon ettei miehet ehdi vuorollaan kaikkia hakemaan. Meillä naisilla on usein värikkäämmät vaatteet tai ainakin värikkäämmät hiukset, hakua helpottamassa. Miehillä sen sijaan lempiväri näyttää olevan musta, hiki ei näy. Ja siitä mustasta merestä on aika usein vaikea löytää juuri "sitä oikeaa" mustaa, jonka kanssa haluaisi tanssia.
Juhannusviikolla Riutan Finkku-tansseissa sain tanssia ensimmäisen puolitoista tuntia, mutta sen jälkeen en kappalettakaan. Naistentunnilla ei ollut enää edes halua hakea ketään. Onneksi musiikki on todella ihanaa kuunneltunakin!
Juhannusaattona Valasrannassa Finkkutansseissa oli hyvä meno. Tanssia sain vaikka olin ensimmäistä kertaa kyseisellä lavalla. Eikä kaikki hakijat olleet entuudestaan tuttuja.
Jenkkapirtillä Juhannuspäivänä oli aivan mahtavat Finkkutanssit. Kiitos, mm.Kangasalan namulle, aivan uusi tuttavauus. Ja muitakin uusia hakijoita.
Finkkutansseihin lähden aina hyvän musiikin kuuntelu mielellä. Ja kaikki ne kerrat, jotka pääsen tanssimaan on pelkkää plussaa. - Humppaleka
Nimimerkki nimimerkki kirjoitti aika hyvin sanattomasta viestinnästä ym. pienistä seikoista. Niitä kannattaa miettiä. En toki tarkoita, että sinussa olisi mitään vikaa.
Ei kaikkia miehiäkään haeta naistenhaulla, vaikka olisivat hakurivissäkin. - ..myös palstalla
Kiitos sinulle, kun tartuit rohkeasti aiheeseen! Monet tälle palstalle kirjoittelijat yrittävät nyt vähätellä sinua, jauhata p...a sanattomasta viestinnästä, seuraamisesta ym., vain siksi, että itse kuuluvat sisäpiireihin ja pitävät ne yllä. Uusia tanssitaitoisia naisia sisäpiireihin ei päästetä, kilpailu tanssitaitoisista miehistä on kovaa. Mielenkiintoista on, että jotkut kirjoittajat rehellisesti myöntävät olevansa sisäpiirilaisuuden ylläpitäjiä (Truehumppis), ja jotkut eivät myönnä (Päivi).
Jos sittenkin haluat, että sisäpiirimiehet hakevat sinua, niin kyllä onnistuu. Pukeudu paljastaviin vaatteisiin, hae samaa miestä monta kerta illan aikana ja pyydä tuplia, pyri mahdollisimman läheiseen vartalokontaktiin ja ylistä samalla miehen upeaa tanssitaitoa.
Toinen toimiva vaihtoehto on tekeytyä sisäpiirinaisten ystäväksi ja itse osallistua sisäpiireiden ylläpitämiseen. Kumman valitset?Kauhea määrä aivan turhia neuvoja. Jos haluat päästä paikan vakituisten aktiivitanssijoiden (nimitä sitten sisäpiiriksi, jos haluat) tanssitettavaksi, neuvon sinulle salaisuuden: opettele tanssimaan. Ja opettele tanssimaan mahdollisimman hyvin ja mahdollisimman monia lajeja. Ei se sen kummempaa ole.
(Jos olet nuori ja sorja parikymppinen blondi, ei sinun tosin tarvitse niin kovin hyvin tanssia.)- Siperia opettaa
avanaq kirjoitti:
Kauhea määrä aivan turhia neuvoja. Jos haluat päästä paikan vakituisten aktiivitanssijoiden (nimitä sitten sisäpiiriksi, jos haluat) tanssitettavaksi, neuvon sinulle salaisuuden: opettele tanssimaan. Ja opettele tanssimaan mahdollisimman hyvin ja mahdollisimman monia lajeja. Ei se sen kummempaa ole.
(Jos olet nuori ja sorja parikymppinen blondi, ei sinun tosin tarvitse niin kovin hyvin tanssia.)"(Jos olet nuori ja sorja parikymppinen blondi, ei sinun tosin tarvitse niin kovin hyvin tanssia.)"
Ei pidä paikkaansa. Johan eräs Suomi24:ään ja tanssi.nettiin aktiivisesti kirjoitteleva nimimerkki on moneen kertaan todennut, että hän (ja muut osaavat tanssijat) ei hae vapaaehtoisesti huonosti tanssivia (kovin hyvin tanssivia). Ulkonäöllä ei ole siis hänelle merkitystä. Miksiköhän? Mahtaako olla jotenkin poikkeavat mieltymykset? Siperia opettaa kirjoitti:
"(Jos olet nuori ja sorja parikymppinen blondi, ei sinun tosin tarvitse niin kovin hyvin tanssia.)"
Ei pidä paikkaansa. Johan eräs Suomi24:ään ja tanssi.nettiin aktiivisesti kirjoitteleva nimimerkki on moneen kertaan todennut, että hän (ja muut osaavat tanssijat) ei hae vapaaehtoisesti huonosti tanssivia (kovin hyvin tanssivia). Ulkonäöllä ei ole siis hänelle merkitystä. Miksiköhän? Mahtaako olla jotenkin poikkeavat mieltymykset?Tästä asiastahan me olemme ko. nikin kanssa keskustelleet tällä palstalla viimeksi eilen, ja olemme asiasta eri mieltä (huom. olemme keskustelleet :-) ).
Olen silti vahvasti sitä mieltä, että nuori, nätti ja sorja pääsee helpommin tanssimaan tanssitaidostaan huolimatta. Mutta siitähän ei nyt ollut kyse, vaan neuvoista ns. "sisäpiirin" tanssittajien käsittelyyn pääsemiseksi. Tanssitaidon kohottaminen on IMHO käyttökelpoisin ja varmin tapa. Harva meistä nimittäin vuosien myötä nuorentuu ja sorjistuu.- Sisäinen piiri
Ja osallistu myös sisäpiirin kimppabileisiin.
Tanssiuskovien tavara on yhteinen. ...rehellisten kysyjien vahingoksi tahallaan levittää. Siis mm. tällaisia:
"Jos sittenkin haluat, että sisäpiirimiehet hakevat sinua, niin kyllä onnistuu. Pukeudu paljastaviin vaatteisiin, hae samaa miestä monta kerta illan aikana ja pyydä tuplia, pyri mahdollisimman läheiseen vartalokontaktiin ja ylistä samalla miehen upeaa tanssitaitoa."
Sisäpiireiksi nimeämiesi taitavien tanssijoiden muodostamiin (tanssipaikoittain ja illoittain koostumukseltaan jonkin verran vaihteleviin) yhteisöihin kuuluvat henkilöt ovat vähintään yhtä fiksuja kuin muukin tanssinharrastajien joukko ja taatusti keskimääräistä parempia tanssijoita. Niinpä tekevät myös valintansa älykkäästi ja tanssin kannalta edullisin perustein.
Noilla neuvoilla ei mihinkään pääse. Tiedät itsekin.
Päämääräsi on jälleen yrittää vaikeuttaa muiden tanssiharrastusta. Siihen syynhän taas me kaikki tiedämme- Jos lykästää
Truehum kirjoitti:
...rehellisten kysyjien vahingoksi tahallaan levittää. Siis mm. tällaisia:
"Jos sittenkin haluat, että sisäpiirimiehet hakevat sinua, niin kyllä onnistuu. Pukeudu paljastaviin vaatteisiin, hae samaa miestä monta kerta illan aikana ja pyydä tuplia, pyri mahdollisimman läheiseen vartalokontaktiin ja ylistä samalla miehen upeaa tanssitaitoa."
Sisäpiireiksi nimeämiesi taitavien tanssijoiden muodostamiin (tanssipaikoittain ja illoittain koostumukseltaan jonkin verran vaihteleviin) yhteisöihin kuuluvat henkilöt ovat vähintään yhtä fiksuja kuin muukin tanssinharrastajien joukko ja taatusti keskimääräistä parempia tanssijoita. Niinpä tekevät myös valintansa älykkäästi ja tanssin kannalta edullisin perustein.
Noilla neuvoilla ei mihinkään pääse. Tiedät itsekin.
Päämääräsi on jälleen yrittää vaikeuttaa muiden tanssiharrastusta. Siihen syynhän taas me kaikki tiedämme"Noilla neuvoilla ei mihinkään pääse. Tiedät itsekin."
Pääsee tavoitteeseen, jos lykästää. Saat vapaasti tanssittaa niitä huipputanssijoita ja mennä yksin kotiisi.
Me muut hoidamme jälkipelin. Jos lykästää kirjoitti:
"Noilla neuvoilla ei mihinkään pääse. Tiedät itsekin."
Pääsee tavoitteeseen, jos lykästää. Saat vapaasti tanssittaa niitä huipputanssijoita ja mennä yksin kotiisi.
Me muut hoidamme jälkipelin....(tai ainakin väität) kuuluvasi sisäpiireihin.
Näin nimittäin kirjoitti tuo väärän neuvon antaja: "Jos sittenkin haluat, että sisäpiirimiehet hakevat sinua, niin kyllä onnistuu. Pukeudu paljastaviin vaatteisiin, hae samaa miestä monta kerta illan aikana ja pyydä tuplia, pyri mahdollisimman läheiseen vartalokontaktiin ja ylistä samalla miehen upeaa tanssitaitoa."
Ihmettelen kovasti, mihin sisäpiiriin mahdatkaan kuulua. Ainakaan missään niistä, joissa itse olen, ei sinua ole näkynyt (eikä takuulla huolittaisikaan).- Kokeilijamiekko
Truehum kirjoitti:
...(tai ainakin väität) kuuluvasi sisäpiireihin.
Näin nimittäin kirjoitti tuo väärän neuvon antaja: "Jos sittenkin haluat, että sisäpiirimiehet hakevat sinua, niin kyllä onnistuu. Pukeudu paljastaviin vaatteisiin, hae samaa miestä monta kerta illan aikana ja pyydä tuplia, pyri mahdollisimman läheiseen vartalokontaktiin ja ylistä samalla miehen upeaa tanssitaitoa."
Ihmettelen kovasti, mihin sisäpiiriin mahdatkaan kuulua. Ainakaan missään niistä, joissa itse olen, ei sinua ole näkynyt (eikä takuulla huolittaisikaan).Kokeilin vaan
- ei tarvetta kehuskella
Jos lykästää kirjoitti:
"Noilla neuvoilla ei mihinkään pääse. Tiedät itsekin."
Me muut hoidamme jälkipelin."Me muut hoidamme jälkipelin."
Tosimiesten ei tarvitse kehuskella tuolla asialla. He toimivat. Naistenmies-wannabeet retostelevat täällä olemattomilla kokemuksillaan. Käsilaukkutätsyiltä ovat joskus säälistä saaneet, kun ovat aikansa vonganneet.. - Alusta alkaen
Siperia opettaa kirjoitti:
"(Jos olet nuori ja sorja parikymppinen blondi, ei sinun tosin tarvitse niin kovin hyvin tanssia.)"
Ei pidä paikkaansa. Johan eräs Suomi24:ään ja tanssi.nettiin aktiivisesti kirjoitteleva nimimerkki on moneen kertaan todennut, että hän (ja muut osaavat tanssijat) ei hae vapaaehtoisesti huonosti tanssivia (kovin hyvin tanssivia). Ulkonäöllä ei ole siis hänelle merkitystä. Miksiköhän? Mahtaako olla jotenkin poikkeavat mieltymykset?..vähemmän ja huonosti tanssiva voi tanssia sitten toisen samanlaisen, yhtä vähän ja yhtä huonosti tanssivan kanssa? Jostainhan on kuitenkin aloitettava.
- Alkukirjoituksen lukenut
avanaq kirjoitti:
Kauhea määrä aivan turhia neuvoja. Jos haluat päästä paikan vakituisten aktiivitanssijoiden (nimitä sitten sisäpiiriksi, jos haluat) tanssitettavaksi, neuvon sinulle salaisuuden: opettele tanssimaan. Ja opettele tanssimaan mahdollisimman hyvin ja mahdollisimman monia lajeja. Ei se sen kummempaa ole.
(Jos olet nuori ja sorja parikymppinen blondi, ei sinun tosin tarvitse niin kovin hyvin tanssia.)Kysyjähän osaa jo tanssia. Osaa erittäin hyvin. On harrastanut tanssia 7 vuotta. Ja silti häntä ei haeta.
Olen vähän sivusta seurannut, ketä haetaan. Ei se ainakaan tanssitaidosta kiinni. Eikä muuten niinkään ulkonäöstä tai iästä. Eivät miehet edes ehdi hakea noita parikymppisiä kaunottaria, kun tuhlaavat kaikki aikansa tuttujen ja turvallisten keski-ikäisten liimanuljaskojen seurassa. - Liisa_maija
ei tarvetta kehuskella kirjoitti:
"Me muut hoidamme jälkipelin."
Tosimiesten ei tarvitse kehuskella tuolla asialla. He toimivat. Naistenmies-wannabeet retostelevat täällä olemattomilla kokemuksillaan. Käsilaukkutätsyiltä ovat joskus säälistä saaneet, kun ovat aikansa vonganneet..Onneksi ei ole tullut nuoruuspäivien jälkeen pistäydyttyä lavalla,tai no kerran hikisellä Kellokoskella juhannuksena huh...Miten naiset viitsii ilta illan jälkeen sinne tunkea, jos miehet kukkoina häärää eikä naiset välttämättä pääse ollenkaan tanssimaan?? Rasvintolassa saa sentään istua, ja vaikka hakea oli sitten miesten tai naistenhaku. Jotenkin puistattavaa kun naiset seisoo ja anoo että tulkaa oi tulkaa...Muistuu mieleen ne muutamat kerrat, Kuumola ja Riutta, ja se nöyryyttävä tyrkyllä olo...niin, olin nuori ja kaunis blondi, tuskin huipputanssija..=)Ja kun näitä juttuja lukee, kateus se tuntuu olevan määräävä elementti sielläkin, ei puhettakaan mistään "reilusta" lavatanssiporukasta.
Juu pysyttelen ravintolatansseissa, kun saatais vaan diskoa enemmän, humppamummoksi en ala. - tiia__mariia
ei tarvetta kehuskella kirjoitti:
"Me muut hoidamme jälkipelin."
Tosimiesten ei tarvitse kehuskella tuolla asialla. He toimivat. Naistenmies-wannabeet retostelevat täällä olemattomilla kokemuksillaan. Käsilaukkutätsyiltä ovat joskus säälistä saaneet, kun ovat aikansa vonganneet..Onneksi ei ole tullut nuoruuspäivien jälkeen pistäydyttyä lavalla,tai no kerran hikisellä Kellokoskella juhannuksena huh...Miten naiset viitsii ilta illan jälkeen sinne tunkea, jos miehet kukkoina häärää eikä naiset välttämättä pääse ollenkaan tanssimaan?? Rasvintolassa saa sentään istua, ja vaikka hakea oli sitten miesten tai naistenhaku. Jotenkin puistattavaa kun naiset seisoo ja anoo että tulkaa oi tulkaa...Muistuu mieleen ne muutamat kerrat, Kuumola ja Riutta, ja se nöyryyttävä tyrkyllä olo...niin, olin nuori ja kaunis blondi, tuskin huipputanssija..=)Ja kun näitä juttuja lukee, kateus se tuntuu olevan määräävä elementti sielläkin, ei puhettakaan mistään "reilusta" lavatanssiporukasta.
Juu pysyttelen ravintolatansseissa, kun saatais vaan diskoa enemmän, humppamummoksi en ala. - Menoa
tiia__mariia kirjoitti:
Onneksi ei ole tullut nuoruuspäivien jälkeen pistäydyttyä lavalla,tai no kerran hikisellä Kellokoskella juhannuksena huh...Miten naiset viitsii ilta illan jälkeen sinne tunkea, jos miehet kukkoina häärää eikä naiset välttämättä pääse ollenkaan tanssimaan?? Rasvintolassa saa sentään istua, ja vaikka hakea oli sitten miesten tai naistenhaku. Jotenkin puistattavaa kun naiset seisoo ja anoo että tulkaa oi tulkaa...Muistuu mieleen ne muutamat kerrat, Kuumola ja Riutta, ja se nöyryyttävä tyrkyllä olo...niin, olin nuori ja kaunis blondi, tuskin huipputanssija..=)Ja kun näitä juttuja lukee, kateus se tuntuu olevan määräävä elementti sielläkin, ei puhettakaan mistään "reilusta" lavatanssiporukasta.
Juu pysyttelen ravintolatansseissa, kun saatais vaan diskoa enemmän, humppamummoksi en ala.Meeppä K50-diskoon. Siellä sitä saat jytää koko rahan edestä.
Me muut mennään ihan muualle. Syystä. - Osallistunut
Sisäinen piiri kirjoitti:
Ja osallistu myös sisäpiirin kimppabileisiin.
Tanssiuskovien tavara on yhteinen.Ei kannata. Ei sinua siellä haeta, joudut vain seisoskelemaan. Pienessä tilassa se on vielä ikävämpää kuin isolla lavalla. Porukat tanssivat vain keskenään. Jos itse haet, mies kyllä suostuu, mutta "uhrautuu". Ei sellainekaan tunnu kivalta, ainakaan minusta.
Bileiden ainoa hyvä puoli on että ovat ilmaisia, et menetä ainakaan rahaa.
Ehkä tilanne oikeasti muuttuu parempaan suuntaan, jos "tavalliset" naiset rupeavat käymään aktiivisesti kimppabileissä ja tanssittamaan siellä sisäpiirimiehiä vaikka väkisin. Olis kiva tietää, onko suosittuijen naisten mielestä ihan oikeasti mukava tanssia koko illan väsymykseen asti, kun muut eivät pääse tanssimaan lainkaan? Itsestäni ei kai tuntuisi, en tiedä. Kai bileiden tarkoitus on että kaikilla on kivaa, vai..?
- Jashua on Jeesuksen nimi
Olet sodomiitti, miehimys ja mässäilijä.
Missä kohtaa aloittajan tekstissä viitataan sodomiaan eli eläimiin sekaantumiseen? Vai pitääkö viestisi tulkita niin, että tanssilavojen miehet ovat mielestäsi eläimiä? Sikoja ehkä?
- Arkellle
Voi myös olla että jos on liikakiloja tai naama on kuin bulldogilla niin se on syynä?
- bilq
mitä sinä ajattelet,hae oma miehes tanssiin tai vuokraa itsellesi partneri.
- Kaunis-Jorma
Veikkaukseni on, että olet niin jumalattoman ruma, ettei sua selvinpäin viitsi hakea tanssimaan.
- dfdsldf
Ja sinä rohkeasti olet karmean ruma jo luonnekkin mitäänsanomaton...Katsoppa ensin peiliin kun tällasta täällä lauot...Menehä itseesi!!!!
- phuu
Kiva onkin lukea arvostelut tuosta ihan lonkalta vaan. Mahdat olla tosi komea mies itse.
ja fiksu ainakin tämän kannanoton perusteella.
- poika lavan reunalta
Minä haen! Hain eilenkin ja monta kertaa. Olit istumassa tai seisomassa oven luona ja sieltä
nurkasta löysin sinut. Välillä olit nuorempi tai vanhempi, hauskasti pulska tai laihempi, polkkaa et
osannut mutta opit jo hiukan. Teit jopa kiitoshaun takaisin. Mistä laidalta Sinut löytää? - Arvailija
Kuulut ehkä siihen ryhmään, jonka taitotaso on perusmassaan verratuna liian hyvä, mutta parhaiden mielestä ei vielä tarpeeksi hyvä. Heikompitasoiset eivät uskalla hakea ja paremmat eivät viitsi.
- Poika lavan laidalta
NO tuttu tilanne minulekin
Erehdyin menemään äsken Keskiviikkona riutalle kkun en huomannut että se on naisten hakuilta..
Niinpä sain jäädä yksin ihmettelemään koko illan paitsi sen lyhyen hetken kukn oli miesten hakuvuoro
Päätin että en mee enää ikunaan ellei satu vahinkoo taas
oli se sellainen Grande Catastrophee!!
Tanssi nut sentää monta vuotta kaikki lajeja ja aktiivisesti monet kurssitkin..
Missähän on vikaa ?? ... jää miettimään.Ensimmäistä kertaa Riutalla tanssimassa?
Kokemuksesta voin sanoa, että ensimmäisillä kerroilla naistenhaku oli lähes olematon. Nyt olen muutaman kerran käynnyt ja naisten puolelta hakuaktiivisuus on selväsi kasvanut. Joten...rohkesti vaan uudestaan Riutalle la-iltoina ja huomaat, että naiset alkavat myös sinua hakemaan.
- Tanssija155
Hei ! Riutalla on ihan oma porukka ! se on yhtä ryysistä molemmissa haussa. Älä lannistu vaan vaihda lavaa ja kokeile muita Lavoja. Olen itse viidenkymmenen ja kohtalaisen hyvä tanssimaa koska myös kilpailen, niin ihmetyttää toi sinun ikä rasismi. Jos se onkin siinä että annat pakkeja miehille kun ne ylittää sinun ikä rajat.
Hain kerran yhtä tyttöä tanssimaan ja hän oli kovin ärtyisen oloinen joten kysyin että eikö huvita tanssia ja hän myönsi että ei, tein omat päätökseni ja vein hänet pois ja otin rivistä uuden. En todellakaan halua pilata tytön iltaa sillä että hänen tarvii minun kanssa tanssia.
Joten ota reipas mieli ja ronklaamiset pois niin homma onnistuu. Muista myös että Riutta on nirppanokkien luvattu paikka... - Tuossa ohjeita
Minä haen joka tanssi-ilta jotakuta täysin tuntematonta tanssimaan. Tavoite on hakea kolmea-neljää uutta tanssitettavaa. Uusissa tuttavuuksissa mielenkiinnon herättää hymy tai jokin havaittava piristävä vaate, asuste, koru tai vaikka tukan väri.
Haen varmasti uudestaan, jos daami jaksaa hymyillä, osallistuu jutusteluun ja muutenkin näyttää ulospäin nauttivansa siitä lyhyestä hetkestä lattialla. Jotkut naiset ovat kyllä hiljaa koko tanssin ajan, mutta heistä kyllä jotenkin huokuu nautinto, jos he pitävät siitä hetkestä.
En hae sellaisia, jotka ylikorostavat tanssiharrastuneisuutta ja johonkin tanssin sisäpiireihin kuulumista, heillä on omat tanssittajansa.
En myöskään hae tuppisuita tai sellaisia, jotka viestivät olevansa jotenkin vaivautuneita tanssimisesta kanssani. Vaikka jäisivät seinäruusuiksi, toisaalta eiväthän he halunneetkaan tanssia kanssani.
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565500Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212417Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551685- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231436Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101207Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190