voiko olla totta

mami.03.2008

tai siis mahdollista että tunnen pienen pienet potkut jo 8 2 odotan toista?

tiedän että ei pitäisi vielä tuntua mutta mielestäni nämä on jo liikkeitä eikä mitään suolisto juttuja!

ja vatsakin pullottaa vaikka tämä taitaa olla vain turvotusta. mutta nuo liikkeet ihmetyttää...

Ekassa raskaudessa tunsin liikkeet selvästi rv15

vai olenko vain tulossa hulluksi? ;)

14

4813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulin tuntevani

tämän toisen kanssa liikkeet jo rv 10 mutta neuvolassa ja ultran yhteydessä sanottiin et on ihan mahdotonta,vaikka jotkut niin luulevat.taitaa mielikuvitus tehdä temput=)
      voihan olla että oletkin pidemmällä kun luulet?! ja silloinhan ne voi ihan hyvin olla liikkeitä=)
      tuo vatsan pömpötys on varmaan turvotusta, sillä minullakin tuo pömppö ilmestyi suunnilleen tuossa vaiheessa ja saman vastauksen sain neuvolasta,että ei se vauvamasu vielä näy,et turvotusta on varmaan!!

• mami.03.2008

vastauksesta. en ole kehdannut neuvolassa mainita asiasta kun täti pitää minua jo nyt vaino harhaisena kun epäilin vahvasti keskenmenoa rv 7 koska tuli oireita ja verta...

tiedän että olen hieman hätäilijä näin raskaus aikana...hih...

noh se kuitenkin tarkistettiin ja hyvin vahvaa plussaa näytti :)
        lääkäri totesi samalla kohdun hieman turvonneeksi tai ainakin sanoi että kyllä tää kohtukin siltä tuntuu että raskaana olet.

Pakko varmaan vaan niellä totuus ja uskoa että se on suolisto joka minua muistuttaa olemassa olostaa ;) Ihanaa odotusta sinulle.

• ihan pakko
        mami.03.2008 kirjoitti:

vastauksesta. en ole kehdannut neuvolassa mainita asiasta kun täti pitää minua jo nyt vaino harhaisena kun epäilin vahvasti keskenmenoa rv 7 koska tuli oireita ja verta...

tiedän että olen hieman hätäilijä näin raskaus aikana...hih...

noh se kuitenkin tarkistettiin ja hyvin vahvaa plussaa näytti :)
        lääkäri totesi samalla kohdun hieman turvonneeksi tai ainakin sanoi että kyllä tää kohtukin siltä tuntuu että raskaana olet.

Pakko varmaan vaan niellä totuus ja uskoa että se on suolisto joka minua muistuttaa olemassa olostaa ;) Ihanaa odotusta sinulle.

sanoa näin ikävä asia sinulle mami 03.2008 että jos sinulla on ollut keskenmeno niin raskaustesti voi näyttää vielä plussaa usean viikonkin päästä.näyttääkin.ja kohtu voi olla turvonnut keskenmenonkin jälkeen..eli ei kerro sitä oletko raskaana vai et.. en tosiaan halua ilkeillä halusin vaan sanoa.suna menisin ultraan tarkistuttamaan tilanteen.

ja toivon toki paljon onnea raskauteen.tuskin sinulla on huolen häivää varsinkin jos itsestä tuntuu normaalilta raskaudelta nyt.

• sanoo, että
        ihan pakko kirjoitti:

sanoa näin ikävä asia sinulle mami 03.2008 että jos sinulla on ollut keskenmeno niin raskaustesti voi näyttää vielä plussaa usean viikonkin päästä.näyttääkin.ja kohtu voi olla turvonnut keskenmenonkin jälkeen..eli ei kerro sitä oletko raskaana vai et.. en tosiaan halua ilkeillä halusin vaan sanoa.suna menisin ultraan tarkistuttamaan tilanteen.

ja toivon toki paljon onnea raskauteen.tuskin sinulla on huolen häivää varsinkin jos itsestä tuntuu normaalilta raskaudelta nyt.

Noilla viikoilla ei ultrassa välttämätä vielä mitään näy. Varsinkaan, jos la. heittää taaksepäin.... Kyllähän tuo asia piakkoin selviää joka tapauksessa. Aika moni on surrut turhaan, kun ultra on näyttänyt tyhjää kohtua vaikka kaikki on kunnossa.

• kikka kolmonen

Haippa. Enpä usko että potkuja tuntuu vielä ainakaan seuraavaan kuukauteen hyvä jos kahteen, kun vauvalla ei taida olla mitään millä potkia... siis nyt vielä. Vastaha sille parhaillaan kehittyy jalkojen ja käsien aiheet eikä niissä ole vielä liikettäkään. Liike alkaa vasta kai joskus rv10.

• Ö**Ö

tuntea potkuja vielä tuossa vaiheessa. Järjellä kun miettii että (tuossa vaiheessa vielä) alkiolla on kokoa muutamia millejä, ja jalat ei vielä kunnolla edes kehittyneet (vaikka jo liikkuukin mutta noin pienten raajojen liikkeet)....

• jo aikaisin

Noh, kyllä äidin pitää voida luottaa itseensä ja tuntemuksiinsa. Ei sitä neuvolasta voi eikä kannata kysyä, milloin liikkeitä alkaa tuntua tai tuntuuko niitä. Eihän sitäkään muilta kysytä, että onkohan mulla nyt pää kipeä vai ei. Subjektiivinen tuntemus.
      Vauvan liikkeet VOI tuntea sitten kun vauva alkaa liikkua. Vauva alkaa liikkua n. rv 9. Ei tietystikään juuri potki tai sellaista, mutta liikkuu. Itse olen tuntenut nyt toisessa raskaudessa liikkeet muutaman päivän, 11. viikko menossa. Esikoisesta tunsin rv 14. Ei näistä voi erehtyä. Muistaakseni jopa yhdessä kirjassa mainitaan, että jotkut äidit tuntevat liikkeet rv 12 paikkeilla. Ja liikkeethän näillä viikoilla ovat toki hentoja hipaisuja, pieniä tuntemuksia, mutta kyllä ne tuntea voi. Kummallista, että joku ulkopuolinen yrittää kyseenalaistaa toisen täysin mahdollisia tuntemuksia. Siis jotkut tuntevat liikkeet vaikkapa vasta rv 25. Jotkut sitten paaaljon aiemmin.

• faktaa..

täällä koitetaan jakaa!
        "kummallista että joku ulkopuolinen yrittää kyseenalaistaa toisen täysin mahdollisia tuntmuksia".
        no jos täältä kysyää alkuperäinen että "voiko nämä jo olla liikkeitä",niin sittenhän hän haluaa kuulla toisten kokemuksia ja mielipiteitä.on myös noita haamutuntemuksia,jotka ovat erittäin tavallisia! noin pienen sikiö liikkeet eivät lääketieteellisen tutkimuksen mukaan voi tuntua.eikä tässä kukaan kyseenalaistanut yhtään mitään,vaan jaoimm tietomma alkuperäisen kanssa,niinkuin hän pyysi!kyllä niiden nauvolassa(kin) kuuluu tietää josko voi jo liikkeitä tuntua,VAIKKA sekin on tosi yksilöllistä kaikilla että koska ne tuntee.kuitenkin niitä on jo mahdotonta tuntea vielä rv 8.toivottavsti et nyt tästä aloita sotaa,ei ollut tarkoitukseni vaikuttaa hyökkäävältä tai muulta sellaiselta,näin vain lääkärit ja tutkimusket osoittavat!
        kaikea hyvää vaan kaikille!

• mie oon tuntenu liikkeet jo viikon ajan. eli siis viikolta 11 lähtien. ensimmäisen lapsen potkut tunsin viikolta 16 lähtien, siis potkut! nämä tämän hetkiset ovat vielä pieniä liikkeitä,edelliseen lapseen verrattuna. vähä vaikeasti kyllä nyt selitetty............ =/

• Anna_kk

nosto ja kommentti.

raskausviikkoja 10 6 ja olen tuntenut "liikkumista", värinää ja erilaisia hipaisuja vatsassa nyt noin 4-5 päivää. Ulkomaisilta palstoilta olen lukenut paljon ja siellä monet ovat sanoneet samaa: eri ihmisillä on erilaiset tunnot, jotkut ovat herkempiä kuin toiset.

OIen itse hyvin pienikokoinen (45kg normaalisti, nyt 47kg) ja olen koko ikäni tuntenut hyvin pienenkin muutoksen kropassani. Tällä hetkellä vauva on kai noin 2.5cm plus greipin kokoinen kohtu, eli kylla koon 34 ihminen voi sellaisen kokoisen liikkeenkin sisällänsä tuntea. Jos johonkin muuhun osaa omaa kroppaani laitettaisiin 2.5cm 1cm potkyla ja se liikkuisi aivan hieman tuntisin senkin.

Eri asia sitten on onko kyse "potkuista" tai jostakin muusta. Itse en usko että omalla kohdallani on kyse mistään potkuista vielä, mutta kylläkin jostakin liikkeestä, oli kyseessä sitten elohiiren tapainen kohdussa tai muljaus.

Ilmavaivoja minulla ei ole ollut kuin viikoilla 4-6, joten mistään suolistoasiasta ei ole kyse. Aikuinen ihminen kyllä erottaa pierun ja uudenlaisen elohiiren vatsassaan.

Ja lisäksi: netistä luin lukemattomilta eri palstoilta kuinka nimenomaan hentovartaloiset naiset, joilla istukka on ollut hieman tavallista poikkeava / poikkeavassa paikassa, ovat tunteneet aivan pienen pieniä liikkeitä jo rv 9 lähtien. Joten se on siis mahdollista, mutta mahdotonta on tässä vaiheessa sanoa onko liikkeet vauvan aiheuttamia tai sitten jotain muuta liikettä kasvavassa kohdussa ja suolistossa. Mutta mitään mielikuvituksen tuotetta nämä eivät ole.

• heh...
        Anna_kk kirjoitti:

nosto ja kommentti.

raskausviikkoja 10 6 ja olen tuntenut "liikkumista", värinää ja erilaisia hipaisuja vatsassa nyt noin 4-5 päivää. Ulkomaisilta palstoilta olen lukenut paljon ja siellä monet ovat sanoneet samaa: eri ihmisillä on erilaiset tunnot, jotkut ovat herkempiä kuin toiset.

OIen itse hyvin pienikokoinen (45kg normaalisti, nyt 47kg) ja olen koko ikäni tuntenut hyvin pienenkin muutoksen kropassani. Tällä hetkellä vauva on kai noin 2.5cm plus greipin kokoinen kohtu, eli kylla koon 34 ihminen voi sellaisen kokoisen liikkeenkin sisällänsä tuntea. Jos johonkin muuhun osaa omaa kroppaani laitettaisiin 2.5cm 1cm potkyla ja se liikkuisi aivan hieman tuntisin senkin.

Eri asia sitten on onko kyse "potkuista" tai jostakin muusta. Itse en usko että omalla kohdallani on kyse mistään potkuista vielä, mutta kylläkin jostakin liikkeestä, oli kyseessä sitten elohiiren tapainen kohdussa tai muljaus.

Ilmavaivoja minulla ei ole ollut kuin viikoilla 4-6, joten mistään suolistoasiasta ei ole kyse. Aikuinen ihminen kyllä erottaa pierun ja uudenlaisen elohiiren vatsassaan.

Ja lisäksi: netistä luin lukemattomilta eri palstoilta kuinka nimenomaan hentovartaloiset naiset, joilla istukka on ollut hieman tavallista poikkeava / poikkeavassa paikassa, ovat tunteneet aivan pienen pieniä liikkeitä jo rv 9 lähtien. Joten se on siis mahdollista, mutta mahdotonta on tässä vaiheessa sanoa onko liikkeet vauvan aiheuttamia tai sitten jotain muuta liikettä kasvavassa kohdussa ja suolistossa. Mutta mitään mielikuvituksen tuotetta nämä eivät ole.

tuskimpa ihmisen vaatekoko vaikuttaa siihen, mitä hän kohdussaan tuntee! =)

• tytteli790
        Anna_kk kirjoitti:

nosto ja kommentti.

Oliko pakko nostaa 3 vuotta vanha keskustelu taas pinnalle. Tuskin olemme avuksi äidille joka on saanut vauvansa maailmaan jo kauan kauan aikaa sitten. Tarkkuutta nyt vähän näihin "nostoihin ja kommentteihin". Jookosta???!?!!!!

• Anna_kk
        tytteli790 kirjoitti:

Oliko pakko nostaa 3 vuotta vanha keskustelu taas pinnalle. Tuskin olemme avuksi äidille joka on saanut vauvansa maailmaan jo kauan kauan aikaa sitten. Tarkkuutta nyt vähän näihin "nostoihin ja kommentteihin". Jookosta???!?!!!!

Haloo itsellesi, Suomessa on tuhansia naisia raskaana joka päivä ja itselleni esimerkiksi tämä asia tuli ajankohtaiseksi vasta 8 viikkoa sitten. Kyllä vanhan ketjunkin kokemuksista on ihmisille hyötyä, ihan sama seuraako alkuperäinen kirjoittelija ketjua vai ei.

Ihmisen lisääntyminen ja sen biologia ei muutu kolmessa vuodessa niin, ettei keskusteliun nostosta olisi hyötyä kenellekään. Minulle kolme vuotta vanhasta ketjusta oli hyötyä tänään.

Kumma asenne.

• Anna_kk
        heh... kirjoitti:

tuskimpa ihmisen vaatekoko vaikuttaa siihen, mitä hän kohdussaan tuntee! =)

Osittain totta, mutta olen lukenut noin tusinasta lähteestä, että hyvin solakkavartaloiset tuntevat pienetkin muutokset kookkaampia helpommin. Tuntohermojahan ei puhtaassa läskissä ole niin paljon kuin lihaksien ympärillä. Eli koon 34 ihmiselle 2.5cm:n kokoinen papu on suhteessa isompi ja tuntuvampi asia kohdussa kuin ihmiselle joka on kokoa 46 ja jolla on todennakoisemmin muutenkin enemmän tilaa kropassaan. Koon sijaan voisimme ihan hyvin käyttää indikaattorina vaikkapa rasvaprosenttia. Monella jenkkisivustolla sanottiin nimenomaan, että hyvin pienikokoiset ja herkät ihmiset tuntevat kohdun kasvun ja mahdolliset liikkeet herkemmin sillä heillä paikat on jo valmiiksi "more compact". Tämähän on ihan maalaisjärkeä. Itse en ole ollut koskaan ennen raskaana mutta todellakin luulosairas noin 12 vuotta (tunnustellen kaikkia paikkoja ja ravaten eri ultrissa) joten tiedän tasan tarkkaan, ettei kuplinta vatsassa ole normaalia eikä liity ilmavaivoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      105
      8227
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5211
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5196
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3831
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3031
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2747
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2491
    Aihe