Nettirakkaus?

Nittaminax

Miten joku voi rakastua pelkkään kuvaan taikka kirjoituksiin, ilman että on nähnyt ko.henk. livessä.

Jotkut tuntuvat takertuvan virtuaalihenkilöön ihan tosissaan. Menipä kyseinen henkilö minne vain tääl netissä, niin toinen etsii sen käsiinsä.

Ihan kauhistuttaa tuollainen takertuminen.

73

5506

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..paistaa tosikkomaisuus rivienvälistä?

Luulen ymmärtäväni miksi virtuaalihahmoon on helppo rakastua, siltähän saa vain sen mitä odottaakin saavansa, eikä huonoja päiviä koskaan, kun toinen toiselleen tarjotaan vain sitä parasta minäänsä ja monesti vielä hyvinkin valheellisesti

• mayanna

sanonnan 'niin metsä vastaa kuin sinne huutaa' pätevän virtuaalitutustumisissa?

*naama Tietty ihan Vakavana*

• tosikkomaisuus? Puhun ihan oikesta rakastumisesta enkä leikistä.

Tämä "rakastunut" saattaa vaikka kuinka etsiä kyseisen ihmisen käsiinsä, tavatakseen livessä.

• mayanna kirjoitti:

sanonnan 'niin metsä vastaa kuin sinne huutaa' pätevän virtuaalitutustumisissa?

*naama Tietty ihan Vakavana*

..tuo sanonta pätee elämän ohjenuoraksi siellä toisessa laiffissa oikein hyvin, virtuaalissa se taas ei toimi niin suoraviivaisesti..siinä jää helposti se henkilön todellinen luonne piiloon ja metsä vastailee vain niihin positiivisiin huutoihin ilman että toiseen vaakakuppiin tuodaan negatiivisia luonteenpiirteitä jolloin se metsäkin ehkä vatailisi hiukan toisin..

*naamari samassa perusvirneessä kuten aina*

• Nittaminax kirjoitti:

tosikkomaisuus? Puhun ihan oikesta rakastumisesta enkä leikistä.

Tämä "rakastunut" saattaa vaikka kuinka etsiä kyseisen ihmisen käsiinsä, tavatakseen livessä.

..sekota rakkautta johonkin hoidettavaan sairauteen...

• Kadunmies kirjoitti:

..sekota rakkautta johonkin hoidettavaan sairauteen...

että otat sairauden esille. Tapahtuuko sinulle usein noin. No leikki sikseen, mutta kyllä niitä vain on monia nuoria esim. jotka rakastuvat tulisesti johonkin tuntemattomaan. Ennen nettiä oli ne kirjepalstat ja henk.koht palstat.

• Nittaminax kirjoitti:

että otat sairauden esille. Tapahtuuko sinulle usein noin. No leikki sikseen, mutta kyllä niitä vain on monia nuoria esim. jotka rakastuvat tulisesti johonkin tuntemattomaan. Ennen nettiä oli ne kirjepalstat ja henk.koht palstat.

..aivan väärillä jäljillä ;)

Kuvasit tilannetta että joku "rakastunut" etsii kohteensa vaikka kiven alta päästäkseen kontaktiin livessä, riippumatta siitä toivooko kohde sitä.. tuossa kuviossa ei ole mitään tekemistä rakkaudella siten kuin minä sen ymmärrän!

Kirjeenvaihto ja henk.koht. kuviot taas oli aivan eri juttu..mennyttä maailmaa..voit joskus istahtaa takkatulen loisteessa polvelleni niin kerron niistä enemmän ;)

• mayanna
        Kadunmies kirjoitti:

..tuo sanonta pätee elämän ohjenuoraksi siellä toisessa laiffissa oikein hyvin, virtuaalissa se taas ei toimi niin suoraviivaisesti..siinä jää helposti se henkilön todellinen luonne piiloon ja metsä vastailee vain niihin positiivisiin huutoihin ilman että toiseen vaakakuppiin tuodaan negatiivisia luonteenpiirteitä jolloin se metsäkin ehkä vatailisi hiukan toisin..

*naamari samassa perusvirneessä kuten aina*

joidenkin mielellään kätkevän oikean itsensä roolihahmon taa. Sieltä sitten kurkistelevat oikean minänsä kanssa, jotkut haluten tulla nähdyiksi, toiset taasen visusti minänsä piilottaen. Yksityisyys suotakoon sitä haluaville, mutta toisinaan näkee tuota verhoa raotettavan. Silloin voi luvan kanssa päästä 'lähemmäs', jos sattuu itse olemaan kiinnostunut tuon kanssakirjoittajan oikeasta persoonasta...

läpäläpä.. heh.. taas iski joku kramppi sormiin kun ne tällasta suoltaa...

Onhan se oikeassa laiffissa ihan samalla tavalla; meitä on avoimempia ja on sulkeutuneempia ihmisiä. Toisilla on jatkuva rooli päällä, toisilla ei.

*naama Niin Vakavana Että Melkein Itku Tulee* Pitäiskö aloittaa Palstalaisten Ystävänkirja?
        Kyssäri yks: Parhaat luonteenpiirteeni.
        Kyssäri kaks: Veemäisimmät luonteenpiirteeni.
        Saatais niitä negatiivisiakin juttuja sinne vaakakuppiin...

Raottaisit ny sinäkin sitä naamaria vähän ;)

• Kadunmies kirjoitti:

..aivan väärillä jäljillä ;)

Kuvasit tilannetta että joku "rakastunut" etsii kohteensa vaikka kiven alta päästäkseen kontaktiin livessä, riippumatta siitä toivooko kohde sitä.. tuossa kuviossa ei ole mitään tekemistä rakkaudella siten kuin minä sen ymmärrän!

Kirjeenvaihto ja henk.koht. kuviot taas oli aivan eri juttu..mennyttä maailmaa..voit joskus istahtaa takkatulen loisteessa polvelleni niin kerron niistä enemmän ;)

elähän heittäydy tietämättömäksi. Ei netillä taikka kirjeenvaihdolla ole mitään eroavaisuutta jos joku haluaa rakastua kohteeseensa.

Enkä peskutti istu sun polvellesi, ku kuitenkin saatat rakastua minuun virtuaalisesti. Toisekseen sun viinakaapit on tyhjiä. :)

• Nittaminax kirjoitti:

elähän heittäydy tietämättömäksi. Ei netillä taikka kirjeenvaihdolla ole mitään eroavaisuutta jos joku haluaa rakastua kohteeseensa.

Enkä peskutti istu sun polvellesi, ku kuitenkin saatat rakastua minuun virtuaalisesti. Toisekseen sun viinakaapit on tyhjiä. :)

...kirjeenvaihdolla ja nykyisellä netillä on niin suuri ero että oikeen hirvittää.. ;)

En minä ole herkkä rakastumaan edes virtuaalisesti, ja kaappi on aina täynnä ;)

• Masse setä
        mayanna kirjoitti:

joidenkin mielellään kätkevän oikean itsensä roolihahmon taa. Sieltä sitten kurkistelevat oikean minänsä kanssa, jotkut haluten tulla nähdyiksi, toiset taasen visusti minänsä piilottaen. Yksityisyys suotakoon sitä haluaville, mutta toisinaan näkee tuota verhoa raotettavan. Silloin voi luvan kanssa päästä 'lähemmäs', jos sattuu itse olemaan kiinnostunut tuon kanssakirjoittajan oikeasta persoonasta...

läpäläpä.. heh.. taas iski joku kramppi sormiin kun ne tällasta suoltaa...

Onhan se oikeassa laiffissa ihan samalla tavalla; meitä on avoimempia ja on sulkeutuneempia ihmisiä. Toisilla on jatkuva rooli päällä, toisilla ei.

*naama Niin Vakavana Että Melkein Itku Tulee* Pitäiskö aloittaa Palstalaisten Ystävänkirja?
        Kyssäri yks: Parhaat luonteenpiirteeni.
        Kyssäri kaks: Veemäisimmät luonteenpiirteeni.
        Saatais niitä negatiivisiakin juttuja sinne vaakakuppiin...

Raottaisit ny sinäkin sitä naamaria vähän ;)

Ja on sinulla aika pitkä tukkakin tuossa kuvassa. Ei silti, etteikö se millään tapaa vaikuttaisi mihinkään. Mullon muuten hihattomia paitoja, vaikken niitä juurikaan ole käyttänyt.

• mayanna
        Masse setä kirjoitti:

Ja on sinulla aika pitkä tukkakin tuossa kuvassa. Ei silti, etteikö se millään tapaa vaikuttaisi mihinkään. Mullon muuten hihattomia paitoja, vaikken niitä juurikaan ole käyttänyt.

mulla on yleensä oikeessa laiffissa naamalla enemmän rekvisiittaa kuin tuossa kuvassa :D

*lupaa vaihtaa uudemman lähiaikoina*

Mukava tietää, että sinua voi joskus ottaa hihasta kiinni :)

• mayanna
        mayanna kirjoitti:

mulla on yleensä oikeessa laiffissa naamalla enemmän rekvisiittaa kuin tuossa kuvassa :D

*lupaa vaihtaa uudemman lähiaikoina*

Mukava tietää, että sinua voi joskus ottaa hihasta kiinni :)

- sinne meni. Ilman naamiasiasua :)

• Masse setä
        mayanna kirjoitti:

- sinne meni. Ilman naamiasiasua :)

mukavan näköinen paita ja lippis.
        Ja aika päättäväinen, "minulla on teille tärkeää kerrottavaa" - katse.
        Oikein hyvä kuva.

• mayanna
        Masse setä kirjoitti:

mukavan näköinen paita ja lippis.
        Ja aika päättäväinen, "minulla on teille tärkeää kerrottavaa" - katse.
        Oikein hyvä kuva.

tärkeää kerrottavaa muista olleen, mutta viiniä oli suu täys :)

Paidasta olen itekin ylpeä; kirpputorilta, 2€

• aihetta lööppiin?

kyseisen ilmiön täällä laiffissa?

• en ole ja miksi nyt sait sellaisen kuvan? Kysymykseni kyllä mielestäni oli yleisluontoinen, mitään palstaa esille tuomana.

• mayanna

kommentoida tuota 'seuraamista', kun itse en juuri muille palstoille ole vähään aikaan kirjoitellut. Varmaan moni liikkuu täällä palstalta toiselle ja chattailee lisäksi samoissa porukoissa. Mä olen niin tylsä ihminen, että suomi24lla pysyn enimmäkseen vain täällä.

Voihan ihminen rakastua julkkikseenin, vaikkapa idols-tähteen, miksei siis virtuaalihenkilöön?

No, enemmän se on varmaan kuitenkin jonkun kanssakirjoittajan kirjoitustapaan / virtuaali-imagoon 'ihastumista' - siitä se kai ainakin alkaa - ja kuka tietää minne johtaa...

Eikös leikki kuitenkin ole leikkiä, jos pidemmälle on tarkoitus, on siihen sitten muut keinot?

Onko sinulla liian innokkaita 'kosijoita', vai miksi niin kauhistelet?

• itselleni niin käynyt, mutta asia tuli mieleen, kun lehdissä oli juttua tuosta pedofiilistä.

Aloitusta en voinut tehdä niin rankalla jutulla, koska olisin kuitenkin saanut taas haukkumiset.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Nittaminax kirjoitti:

itselleni niin käynyt, mutta asia tuli mieleen, kun lehdissä oli juttua tuosta pedofiilistä.

Aloitusta en voinut tehdä niin rankalla jutulla, koska olisin kuitenkin saanut taas haukkumiset.

on sairas, eikä rakastunut !

• !!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

on sairas, eikä rakastunut !

mutta nämä likat eivät olleet sairaita. Toisekseen mistä tiedät mitä pedofiilin mielessä liikkuu silloin, kun hän etsii kohdettaan. Jotkut psykiatrit ainakin ovat sanoneet että tälläinen henkilö uskoo omiin tunteisiinsa hyvin voimakkaasti. Voin taas olla toki väärässä.

• Zeiccu ei oo ny rekattu

yhdistää sellaisen asian, että eka ihastuu johonki netissä ja sitten tapaa ja rakastuu? Mutta jos keskitytään vaan tuohon sun kyssäriin, niin se on sitä rakkaudenkaipuuta. Luulee rakastavansa ja luulee tunteitansa vahvaksi. Eli kyse ei loppupelissä olekaan ihan oikeasta rakkaudesta vaan sen olettamisesta?

• ..rakkaudenkaipuuta ;) Minulla tuon mukaan kun oikeen kevät iskee pistoksen rintaan niin rakastun vaikka naulasen laudan oksanreikään ;)

Mutta kyllä kaikki on kiinni olettamisesta ja toiveista ja siitä että on tullut laitettua ne punaiset silmälasit päähän...

• vain ihastumisesta jonkin sanoihin esim. kehuihin ja niin pois päin. Tarkoitan että jos joku nuori on koko ikänsä ollut päähän potkittu ja sit joku kehuu. Siitä saa sellaisen hyvänolon tunteen, että hei, tuo välittää minusta, taidan olla rakastunut.

• *tietäjä*

sotketaan rakastumiseen.
        Jos tuntee olevansa oikein ihastunut, niin kannattaa kyllä mahdollisimman pian tavata ihastuksensa kohde, ettei muovaa häntä itse omassa päässään itselleen mieleisekseen.

Netissä kirjoiteltaessa voi ihastua ja tavattuaan voi rakastua :))

*tietää*

Nittaminax kirjoitti:

vain ihastumisesta jonkin sanoihin esim. kehuihin ja niin pois päin. Tarkoitan että jos joku nuori on koko ikänsä ollut päähän potkittu ja sit joku kehuu. Siitä saa sellaisen hyvänolon tunteen, että hei, tuo välittää minusta, taidan olla rakastunut.

oli tosi hyvin sanottu. Se kohottaa varmasti itsetuntoa ja sitä kautta nuori elättelee toiveita, että tässä on kyse jo jostain oikeasta rakkaudesta.

*tietäjä* kirjoitti:

sotketaan rakastumiseen.
        Jos tuntee olevansa oikein ihastunut, niin kannattaa kyllä mahdollisimman pian tavata ihastuksensa kohde, ettei muovaa häntä itse omassa päässään itselleen mieleisekseen.

*tietää*

*tietää kans* :)

• *tietäjä* kirjoitti:

sotketaan rakastumiseen.

*tietää*

sinulle on käynyt näin ja toivon että liittonne kestää. :)

• Zeiccu ei oo ny rekattu kirjoitti:

oli tosi hyvin sanottu. Se kohottaa varmasti itsetuntoa ja sitä kautta nuori elättelee toiveita, että tässä on kyse jo jostain oikeasta rakkaudesta.

jotkut vain käyttävät tätä mahdollisuutta hyväkseen. Olen hyvin hämmentynyt molempien puolesta, koska missään ei oikein kerrota mitkä ovat johtaneet tähän asiaan. Mikä oli pedofiliaan johtaneet syyt, taikka sitten uhrin syyt.

No aloituksenihan kyllä tarkoitti aivan aikuisten rakkauteen johtaneita syitä, eikä kyseiseen pedofiliaan.

Äsh...taidan poistaa koko aloituksen...

• mayanna
        Nittaminax kirjoitti:

vain ihastumisesta jonkin sanoihin esim. kehuihin ja niin pois päin. Tarkoitan että jos joku nuori on koko ikänsä ollut päähän potkittu ja sit joku kehuu. Siitä saa sellaisen hyvänolon tunteen, että hei, tuo välittää minusta, taidan olla rakastunut.

vähän vanhempiinkin palstailijoihin?

• mayanna
        Zeiccu ei oo ny rekattu kirjoitti:

*tietää kans* :)

*ja tietää kans* :)

• kahjovaakutin

mutta ihmetyttää välillä nää jutut mitä saa lukea nettirakkauksien jälkiseurauksista. Tietysti nekin pitää ottaa varauksella, koska voihan tänne kirjoitella mitä tahansa. Minä sen tiedän jos kuka. Ehkä olen poikkeava, koska en ole nettiurani aikana rakastunut yhteenkään palstahahmoon. Tykkään kyllä monistakin, tavasta kirjoittaa jne., mutta ei sen kummempaa. Tietty voin palstalla huokailla ja haikailla, mutta jopa se edellyttää minulta ainaskin sen, että tykkään sen ihmisen kirjoitteluista.

Kait kyse on siitä että luo pikku päässään mielikuvan jostain nettihahmosta ja alkaa toimia sen mukaisesti. Varmasti taustalla on tuo mitä joku sanoi, rakkauden kaipuu, tai sanotaan sitä miksi tahansa. Tyhjä kohta, tilaus jollekin. Mielenkiintoinen aihe, tästä voisi kirjuuttaa enemmänkin mutta mie en jaksa. Netissä seuraaminen ei sitte ole ihastusta, vaan pakkomielle. Tosin minäkin joskus teen rundin laajan haun kautta kun joku nikki ei ole aikoihin kirjoitellut. Kukaan muu ei tietenkään…. Se tietysti edellyttää ajatusta, että jokainen kirjoittaa aina omalla nikillään. Tietysti, yhdellä kerrallaan.

Jaksoitko lukea loppuun? Takuulla luit. :D

• ja taidat lukea minua kuin avointa kirjaa. No taisi kaikki muutkin lukea viestisi loppuun.
        Niinkuin olet lukenut aikaisemmista vastauksistani, vastaukseni eivät ole kovin pitkiä, joten ei tämäkään. :))

• ...lukea loppuun jonninjoutavaa lätinääsi ;)

Tiedän että olet poikkeava, mutta silti kerallasi ihmettelen kuinka joku voi rakastua virtuaalihahmoon?

Minusta termi "nettirakastuminen" suorastaan halventaa sitä mitä minä ymmärrän rakkauden tarkoittavan, on ikävää ettei ihmiset osaa erotella tunteitaan edes sen vertaa että voisivat kutsua niitä oikeilla termeillä, ihastuminen ja pitäminen olisivat paljon kuvaavampia monessakin tapauksessa.

• lähteä pikkuhiljaa nukkumaan, kun juttukin kuivui kokonn. Nähdään huomenna, jos ei sokeeksi tulla.

• MyNicki

riippuvaisuus :)

• Netti tautinen.

Sitähän se on!

• yopollo

ei taida esiintyä ilmiötä 'nettirakkaus' ollenkaan, on vain virtuaalihenkilöiden välistä virtuaalilemmiskelyä joka, jos äityy häiritseväksi, paranee nopeasti pikkuisella annoksella oikeaa elämää.

Kerropa esimerkkejä tapauksista jotka ovat sinua kauhistuttaneet. Tottahan niitä on?

• onkin jo tullut muutama asia julki, mitä voidaan katsoa nettirakkaudeksi ja pahin taitaa olla pedofiilien hakeminen lapsia uhrikseen.

En nyt alituksellani hakenut mitään että se olisi kauhistuttanut. Kunhan hain keskustelua.

• Nittaminax kirjoitti:

onkin jo tullut muutama asia julki, mitä voidaan katsoa nettirakkaudeksi ja pahin taitaa olla pedofiilien hakeminen lapsia uhrikseen.

En nyt alituksellani hakenut mitään että se olisi kauhistuttanut. Kunhan hain keskustelua.

Piti käydä uudestaan lukemassa aloitukseni. Tarkoitin että ei olisi mukavaa jos joku ei millään usko että ei ole kiinnostunut kyseisestä henkilöstä, mutta ei vain pääse eroon siitä henkilöstä. Olet esimerkiksi erehtynyt antamaan s.postiosoitteesi ja jopa pahempaa puhelin numerosi ja osoitteesi.

Siellä sitten joku norkkuisi kintereilläsi aamusta iltaan.
        Onhan tälläisiä tapauksia tapahtunut niillekkin pareille jotka ovat oikeasti seurustelleen ja sitten eronneet, mutta toinen ei anna periksi vaan rupeaa vainoamaan.

• yopollo
        Nittaminax kirjoitti:

Piti käydä uudestaan lukemassa aloitukseni. Tarkoitin että ei olisi mukavaa jos joku ei millään usko että ei ole kiinnostunut kyseisestä henkilöstä, mutta ei vain pääse eroon siitä henkilöstä. Olet esimerkiksi erehtynyt antamaan s.postiosoitteesi ja jopa pahempaa puhelin numerosi ja osoitteesi.

Siellä sitten joku norkkuisi kintereilläsi aamusta iltaan.
        Onhan tälläisiä tapauksia tapahtunut niillekkin pareille jotka ovat oikeasti seurustelleen ja sitten eronneet, mutta toinen ei anna periksi vaan rupeaa vainoamaan.

tietysti typerää, ei kukaan järkevä ihminen levittele asioitaan netissä niin että ne voisivat sieltä ovelle tulla. En ymmärrä että niitä levittelisi kukaan harkitseva muuallakaan elämässä. Tuohon kuuluu myös tietyn anonymiteetin säilyttäminen kaikenlaisten kahelien varalta ja kunnolla tehty loppusiivous päättyviksi tarkoitettujen suhteiden osalta, tarkoittakoon se sitten vaikka lähestymiskiellon hakemista jos vähempi ei riitä.

Eikä tuo pedofilia ole mitään rakkautta vaan sairaus, parantumattomaksikin sanottu.

• yopollo kirjoitti:

tietysti typerää, ei kukaan järkevä ihminen levittele asioitaan netissä niin että ne voisivat sieltä ovelle tulla. En ymmärrä että niitä levittelisi kukaan harkitseva muuallakaan elämässä. Tuohon kuuluu myös tietyn anonymiteetin säilyttäminen kaikenlaisten kahelien varalta ja kunnolla tehty loppusiivous päättyviksi tarkoitettujen suhteiden osalta, tarkoittakoon se sitten vaikka lähestymiskiellon hakemista jos vähempi ei riitä.

Eikä tuo pedofilia ole mitään rakkautta vaan sairaus, parantumattomaksikin sanottu.

pedofiili rakastu, mutta joku onneton lapsi rakastuu.

Niin eihän kukaan järkevä aikuinen levittele tietojaan, mutta kun kaikki eivät ole järkeviä. :(

• yopollo
        Nittaminax kirjoitti:

pedofiili rakastu, mutta joku onneton lapsi rakastuu.

Niin eihän kukaan järkevä aikuinen levittele tietojaan, mutta kun kaikki eivät ole järkeviä. :(

mennä niin päin että pedofiili houkuttelee muulla kuin rakastettavalla olemuksellaan niitä uhreja. Lahjonta ja suora väkivalta lienevät käytössä eniten.

Hullusta ei voi vastuuta ottaa, vain neuvoa, paitsi jos on määrätty hullun holhoojaksi.

• yxitypy evk

sana netissä kalskahti.
      Eiköhän se ole vaan jonkinlaista ihastumista jotain kirjoittajaa tai hänen kirjoituksiaan kohtaan. Kuvittelee löytävänsä samoin ajattelevan henkilön.
      Eiköhän rakkaus vaadi sitä kahdenkeskistä live-olemista.
      Rakkaus.. Se vaan kypsyy ajan saatossa... tai sitten ei.

• mutta niin kalskahtaa nettiseksikin. Sitä jos mitä, mitä minä en ymmärrä. Eikä ole minun keksimiä sanoja edes.

• BadMyntton

Riittää kun katsot kuvaani noin kaksi sekuntia ja tiedät vastauksen!

• Ensin luulin ettäs mitä pölötät. Ihan viksun näkönen kuva, jos toi sit ei ole se naapurisi. :)

• BadMyntton
        Nittaminax kirjoitti:

Ensin luulin ettäs mitä pölötät. Ihan viksun näkönen kuva, jos toi sit ei ole se naapurisi. :)

mitä kaikkea saakaan aikaan nykytekniikalla(paitsi lapsia)!!!

• BadMyntton kirjoitti:

mitä kaikkea saakaan aikaan nykytekniikalla(paitsi lapsia)!!!

ovat muuten kanssa mahdollisia. Pyydät vain jotain kirjoittajaa lapsesksi tai voihan sitä hankkia tamagotcin, vai mikä se oli.

• Zeiccu e.r.
        Nittaminax kirjoitti:

ovat muuten kanssa mahdollisia. Pyydät vain jotain kirjoittajaa lapsesksi tai voihan sitä hankkia tamagotcin, vai mikä se oli.

Mullakin on täällä äitskyli, sisko (joka on ihan pöhkö) ja sitte isä, joka on kova jätkä. Mutta sitä ei ole näkyny piiiitkääään aikaan. Niin kerta.

• Nittaminax kirjoitti:

Ensin luulin ettäs mitä pölötät. Ihan viksun näkönen kuva, jos toi sit ei ole se naapurisi. :)

oon aina luullu,et Mynttis on joku vanha äijä..:))

• mii-su kirjoitti:

oon aina luullu,et Mynttis on joku vanha äijä..:))

aikas paha...Kyl mulla oli koko ajan kuva ettei paljoo yli kolmenkympin ainakaan voi olla.

• Nittaminax kirjoitti:

aikas paha...Kyl mulla oli koko ajan kuva ettei paljoo yli kolmenkympin ainakaan voi olla.

mistä mulle on semmonen kuva tullu..:)) Mut Mynttishän olikin ihan sutjakas nuori miäs..;)

• platoNina

Pitääkö rakkauteen aina liittyä fyysisyys ja katsekontakti?

• sellaiseen henkilöön jota ei koskaan saa vaikka omakseen. Mielenkiintoista. Mitä sitten tapahtuu jos näkee toisenlaisen partnerin ja haluaisi vaikka lapsia ja mennä avioon. Kummitteleeko tämä "nettirakkaus" siellä taustalla koko ajan, vai haihtuuko se jonnekkin pois.

Vastaukseni ei tarkoita että olisin moittimassa ketään, vaan keskustelua yleensä asiasta.

• mayanna
        Nittaminax kirjoitti:

sellaiseen henkilöön jota ei koskaan saa vaikka omakseen. Mielenkiintoista. Mitä sitten tapahtuu jos näkee toisenlaisen partnerin ja haluaisi vaikka lapsia ja mennä avioon. Kummitteleeko tämä "nettirakkaus" siellä taustalla koko ajan, vai haihtuuko se jonnekkin pois.

Vastaukseni ei tarkoita että olisin moittimassa ketään, vaan keskustelua yleensä asiasta.

rakastaa monella tavalla. Myös kaukaa, eikä se silloin kilpaile sen rakkauden kanssa, joka syntyy kahden perhettä perustavan ihmisen välille.

nimim. 15-kesäisestä saakka kaukaa rakastanut ;)

• mayanna kirjoitti:

rakastaa monella tavalla. Myös kaukaa, eikä se silloin kilpaile sen rakkauden kanssa, joka syntyy kahden perhettä perustavan ihmisen välille.

nimim. 15-kesäisestä saakka kaukaa rakastanut ;)

ei ole kokemusta tuosta, että voisin rakastaa toistakin henkilöä samaan aikaan. En usko että voisin olla suhteessa täysipainoisesti jos sydämmeni sykkisi jollekkin muulle. Mutta nämähän ovat jokaisen omia ratkaisuja.

• jane.london

että anna maailmankaikkeus kaikkien käsiin ja kuulostele mitä kaikkea sieltä esiin tuleekaan.

Netti tuo paljon,mutta se ottaakin:(

• mayanna

Netti ottaa paljon, mutta se antaakin :)

• jane.london
        mayanna kirjoitti:

Netti ottaa paljon, mutta se antaakin :)

ja paljonkin...olinkohan mä vähän kyyninen?
        Nettimaksut ottaa,mutta Mayanna antaa aina ihkun vastauksen:)

• Pumpulipaj

Minä ainakin olen joskus saanut karmeitä väristyksiä pelkän tekstin perusteella. Onko se sitten rakkautta?

On.

• netissä jonkun kirjoituksiin ja kuvaan. Väitän että monelle on käynyt niin. Se ei liene mitenkään epätavallista. Minäkin olen ihastunut monien kirjoituksiin :).
      Jotkut voi kokea jopa rakastumisen tunnetta jos on herkkä ja vastaanottavainen vuorovaikutukselle nettikumppanin kanssa.

Ps. mulla on monta salarakasta täällä ja tuolla. Ne vaan itse ei tiedä siitä mitään ;).

• ..että on palstalaisille vaikeaa puhua rakkaudesta, helppoa on ottaa kivi käteen ja henkisesti kivittää joku viaton palstalainen milloin mistäkin mitättömästä syystä, kuten kauhistellen olen monesti joutunut sivusta seuraamaan.

Mutt ans olla kun joku tekee hempeän ja viattoman avauksen sielun syvistä mutta Ah..niin voimakkaista tunteista niin suut menee suppuun ja tunnustuksia ei tipu sitten kirveelläkään että juuri itse sairastaisi tuollaista tunnevammaa?? Outoa?

No onneksi täällä on edes yksi joka uskaltaa tunnustaa, vaikka sieluni onkin osittain teräsbetonia ja kiveä niin tilaa siellä on lisäksi myös rakkaudelle, ja se oon nää minä! Yllätyskö?

No ettei menisi ihan itsekehuiluksi niin mitäpä oikeastaan rakkaus on?
      Mun mielestä se on vain pahainen sopimus jostakin, siis ei lainkaan tavoittelemisen arvoinen asia, ihastuminen on rutkasti voimakkaampi tunne, se jos mikä pistää jalan kevyeksi ja jopa tällainen rauhallisempikin mies helposti taittaa ihastuksensa luo umpihangessa ilman suksia peninkulman päähän ja ei ole edes rankkaa...

Rakkaus taas on niin arkipäiväistä että oikeen ällötys pääsee kun kuulee sitä jonkin ylistävän, rakkauden nimeen piestään puoliso ja latistetaan henkisellä väkivallalla ja kaikkee muuta sontaa..ihastunut ihminen ei ikinä tekisi vastaavaa kumppanilleen..

Sitten päästäänkin noihin tämän avauksen "tunnustuksiin", moni uskaltaa tunnustaa ihastuneensa palstalaiseen, siis väitänkin että he tuntevat rakkautta suurempia tunteita palstakaveriinsa kuin edes itse ymmärtävätkään, miten voi ihminen olla niin tietämätön omista tunteistaan että arvottaa asiat juuri päinvastoin?

• mayanna

olen uskaltanut tunnustaa antaneeni palan itseäni nettirakkaudelle, palstaihastukselle ja jopa julkisuuden henkilölle.

Kaikki nuo kolme tunnetta ovat olemassa sisälläni, enkä niit suinkaan häpeä - joskaan en myöskään erityisesti mainostaa halua.

Mielenkiintoinen ja ajattelemisenarvoinen näkökulma sinuulla rakkauteen ja ihastumiseen. Ihastuminen on voimakas tunne, rakastumienen on myös. Mutta niin voi olla rakastaminenkin. Joskus ennenkin olen todennut, että sanoilla ei pysty kuvaamaan tunteita riittävän hyvin. Uskonkin, että jokainen kokee niin ihastumisen, rakastumisen kuin rakastamisenkin eri tavalla.

Mitä tulee tunteisiin palstakaveria kohtaan, on se hankala asia selvittää itselleen, jos kyseistä ihmistä saa 'tavata' vain palstalla. Tässä ovat vain sanat, jopa puhelimessa ruumiinkieli jää lukematta... ainoa keino selvittää todelliset tunteensa olisi siis tavata tuo ihastuksensa kohde?

• mayanna kirjoitti:

olen uskaltanut tunnustaa antaneeni palan itseäni nettirakkaudelle, palstaihastukselle ja jopa julkisuuden henkilölle.

Kaikki nuo kolme tunnetta ovat olemassa sisälläni, enkä niit suinkaan häpeä - joskaan en myöskään erityisesti mainostaa halua.

Mielenkiintoinen ja ajattelemisenarvoinen näkökulma sinuulla rakkauteen ja ihastumiseen. Ihastuminen on voimakas tunne, rakastumienen on myös. Mutta niin voi olla rakastaminenkin. Joskus ennenkin olen todennut, että sanoilla ei pysty kuvaamaan tunteita riittävän hyvin. Uskonkin, että jokainen kokee niin ihastumisen, rakastumisen kuin rakastamisenkin eri tavalla.

Mitä tulee tunteisiin palstakaveria kohtaan, on se hankala asia selvittää itselleen, jos kyseistä ihmistä saa 'tavata' vain palstalla. Tässä ovat vain sanat, jopa puhelimessa ruumiinkieli jää lukematta... ainoa keino selvittää todelliset tunteensa olisi siis tavata tuo ihastuksensa kohde?

..tunnustanut? Minä ainakaan löydä tästä avauksesta kuin sinun epämääräisiä vihjailuja?

Otetaas siis hitaasti, jos vihaisit jotakin esim.palstalaista niin sen näyttäisit ja nimenkin ehkä sanoisit, mutta kun olet vaikkapa rakastunut tai jopa ihastunut, ei tunnustusta tipahda..häpeätkö tunteitasi?

• mayanna
        Kadunmies kirjoitti:

..tunnustanut? Minä ainakaan löydä tästä avauksesta kuin sinun epämääräisiä vihjailuja?

Otetaas siis hitaasti, jos vihaisit jotakin esim.palstalaista niin sen näyttäisit ja nimenkin ehkä sanoisit, mutta kun olet vaikkapa rakastunut tai jopa ihastunut, ei tunnustusta tipahda..häpeätkö tunteitasi?

En häpeä tunteitani ollenkaan. Enkä myöskään sanonut, että palstaihastukseni kohde olisi tältä nimenomaiselta palstalta :) Ja katsos, pitää myös muistaa, että vaikka itse olisi valmis tunnustukseen, tuo toinen osapuoli ei välttämättä ole.

Minulle ihastuminen on kuitenkin 'pienempi' tunne kuin rakastuminen/rakastaminen. Rakkauteni kohde taas ei ole käynyt lähelläkään koko suomi24sta.

Mitä siis tekisit täysin tuntemattomien ihmisten nimillä?

'Epämääräiset vihjailuni' taas tässä ketjussa ovat hauskanpitoa.

Joo, ja tykkään mä sustakin :)

• mayanna kirjoitti:

En häpeä tunteitani ollenkaan. Enkä myöskään sanonut, että palstaihastukseni kohde olisi tältä nimenomaiselta palstalta :) Ja katsos, pitää myös muistaa, että vaikka itse olisi valmis tunnustukseen, tuo toinen osapuoli ei välttämättä ole.

Minulle ihastuminen on kuitenkin 'pienempi' tunne kuin rakastuminen/rakastaminen. Rakkauteni kohde taas ei ole käynyt lähelläkään koko suomi24sta.

Mitä siis tekisit täysin tuntemattomien ihmisten nimillä?

'Epämääräiset vihjailuni' taas tässä ketjussa ovat hauskanpitoa.

Joo, ja tykkään mä sustakin :)

...on vainukoirani ;)

Koitit epätoivoisesti muuttaa sitä mitä sanoin,ei onnistu;)
        Väitänpä siis leikilläni että ihastuksesi on tällä palstalla, koska jos kyseessä olisi joku ulkopalstalainen niin mitäpä sinä täällä tekisit? Kuullostaisi loogiselta olla siellä missä ihastuskin..no tämä ei minua kuitenkaan kiinnosta tuon enempää..

Kyse on siis siitä että negatiivisia tunteita on helpompi ilmaista ja nimetä jopa niiden kohde kuin helliä ja lämpöisiä tunteita aikaansaava henkilö, olipa hän sitten ihan laardia ja luita tai virtuaalinen..

Ai jaa..että vaan tykkäät ;( Eiks heruis vähän enemmän tunteita vai pitääkö minun alkaa skarppaamaan tosissaan?

• mayanna
        Kadunmies kirjoitti:

...on vainukoirani ;)

Koitit epätoivoisesti muuttaa sitä mitä sanoin,ei onnistu;)
        Väitänpä siis leikilläni että ihastuksesi on tällä palstalla, koska jos kyseessä olisi joku ulkopalstalainen niin mitäpä sinä täällä tekisit? Kuullostaisi loogiselta olla siellä missä ihastuskin..no tämä ei minua kuitenkaan kiinnosta tuon enempää..

Kyse on siis siitä että negatiivisia tunteita on helpompi ilmaista ja nimetä jopa niiden kohde kuin helliä ja lämpöisiä tunteita aikaansaava henkilö, olipa hän sitten ihan laardia ja luita tai virtuaalinen..

Ai jaa..että vaan tykkäät ;( Eiks heruis vähän enemmän tunteita vai pitääkö minun alkaa skarppaamaan tosissaan?

nuuskimista, tiedä kuinka läheltä totuus löytyy ;)

Tällä palstalla minulla on useampikin ihastus, mutta kuten sanottu, ihastus on ihastus.. Sitäpaitsi jos julkistaisin yhdenkään noista nimistkä, se vaikuttaisi heti palstalaisten suhtautumiseen. Minulle tämä palstaelämä ei ole Kaikki. Tämä on minulle eräänlainen 'tutkimusmatka' ihmisten keskelle, samanlainen kuin esim. kahvilareissu. Saatan istuksia siellä ja ihmetellä ihmisiä. Melkein paremmin tätä voisi verrata näytelmäkerhoon, jossa jokainen laittaa itseään likoon, mutta myös käyttää 'taiteilijan vapautta'. Yhdessä näytelmässä ihastukseni on tuo ja toisessa tämä. Tässä ehkä sinä :)

Tuo mitä sanot tunteiden ilmaisun vaikeudesta, on varmasti totta, varsinkin Elämässä. Tällä, kuten sinäkin ymmärrät, tilanne on toinen. Näytelmärooleista ei joudu oikeaan jalkapuuhun.

Positiivisten tunteiden ilmaisua voi oppia, palstallakin. Minusta merkittävämpää olisi osoittaa ihastuksensa kohteelle itselle tunteensa, kuin se, että löisi ruutuun hänen nimensä kaiken kansan nähtäville.

Äläkä siinä yllytä minua tunteiden ilmaisemiseen, saatat juosta karkuun ja kovaa. Hmm.. tosin pieni skarppaus ei kyllä olisi pahitteeksi ;)

• mayanna kirjoitti:

nuuskimista, tiedä kuinka läheltä totuus löytyy ;)

Tällä palstalla minulla on useampikin ihastus, mutta kuten sanottu, ihastus on ihastus.. Sitäpaitsi jos julkistaisin yhdenkään noista nimistkä, se vaikuttaisi heti palstalaisten suhtautumiseen. Minulle tämä palstaelämä ei ole Kaikki. Tämä on minulle eräänlainen 'tutkimusmatka' ihmisten keskelle, samanlainen kuin esim. kahvilareissu. Saatan istuksia siellä ja ihmetellä ihmisiä. Melkein paremmin tätä voisi verrata näytelmäkerhoon, jossa jokainen laittaa itseään likoon, mutta myös käyttää 'taiteilijan vapautta'. Yhdessä näytelmässä ihastukseni on tuo ja toisessa tämä. Tässä ehkä sinä :)

Tuo mitä sanot tunteiden ilmaisun vaikeudesta, on varmasti totta, varsinkin Elämässä. Tällä, kuten sinäkin ymmärrät, tilanne on toinen. Näytelmärooleista ei joudu oikeaan jalkapuuhun.

Positiivisten tunteiden ilmaisua voi oppia, palstallakin. Minusta merkittävämpää olisi osoittaa ihastuksensa kohteelle itselle tunteensa, kuin se, että löisi ruutuun hänen nimensä kaiken kansan nähtäville.

Äläkä siinä yllytä minua tunteiden ilmaisemiseen, saatat juosta karkuun ja kovaa. Hmm.. tosin pieni skarppaus ei kyllä olisi pahitteeksi ;)

..kiaro savolainen kyseessä ;)

Ensin ihastus tai rakastus ei ollut tällä palstalla ja nyt palstalla onkin tukuttain ihastuksia, uskottavuutesi hiukan horjuu ;)

Minähän en juokse karkuun, siinä tulee hiki, ainahan voin suojautua pottukellariini ;)

• mayanna
        Kadunmies kirjoitti:

..kiaro savolainen kyseessä ;)

Ensin ihastus tai rakastus ei ollut tällä palstalla ja nyt palstalla onkin tukuttain ihastuksia, uskottavuutesi hiukan horjuu ;)

Minähän en juokse karkuun, siinä tulee hiki, ainahan voin suojautua pottukellariini ;)

olenkos mä ny sillai menny itteni pussiin puhumaan. En kai? ;D

Sitäpaitsi mä olen tainnu ennenkin sanoa olevani mieluumin uskomaton kuin uskottava.

Mut onneks sulla on hyvä vainukoira. Onkse muuten siel kellarissa kans? *kyselee ihan viattomana*

• mayanna kirjoitti:

olenkos mä ny sillai menny itteni pussiin puhumaan. En kai? ;D

Sitäpaitsi mä olen tainnu ennenkin sanoa olevani mieluumin uskomaton kuin uskottava.

Mut onneks sulla on hyvä vainukoira. Onkse muuten siel kellarissa kans? *kyselee ihan viattomana*

..myös vahtina aivan kelvollinen, jo kymmenen puutarhaan piilotettua puoliksi syötyä postinkantajaa

Kyllä sinne pottukellariin pitäisi saada mukavampaa seuraa kuin vainukoira...

• mayanna
        Kadunmies kirjoitti:

..myös vahtina aivan kelvollinen, jo kymmenen puutarhaan piilotettua puoliksi syötyä postinkantajaa

Kyllä sinne pottukellariin pitäisi saada mukavampaa seuraa kuin vainukoira...

sun kuorimaveitset on sit tarpeeks teräviä. Mä en tee talkoohommia huonoilla välineillä ;)

Ketjusta on poistettu 59 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      404
      15897
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      135
      2486
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1916
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1768
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      46
      1347
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      98
      1265
    7. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      281
      1168
    8. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      34
      1160
    9. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1149
    10. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      1113
    Aihe