Turkin viiniä

cumhuriyeti

Maistelen tässä elämäni ekaa turkkilaista viiniä nimeltä Majestik. Tämä on handelista, alle 9€, vsk 2006. Varsin hyvä hedelmä ja on täyteläinen. Hassua että on hiukan beaujolaismaista vaahtokarkkisuutta, mutta muuten ehdottomasti hintansa väärti. Taidanpa varastoida muutaman pullon pariksi vuodeksi ja katsoa, miten kehittyy. Ei skitimpää ei-kristillisestä maasta.

1

519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punkkusetä

Aloitellessani viininlatkijan ”uraani” 1960-luvun lopulla oli algerialainen bulkkipunaviini yksi Alkon myydyimpiä. Hinnalla saattoi olla vahva vaikutus asiaan. Vankka muistikuvani on, että halvinta Alkon vuoden 1969 hinnastossa oli espanjalainen Rioja Tinto (3,20 mk), mutta Vin Rouge d' Algerie tuli hyvänä kakkosena 3,30 mk:n hintaisena.

Vähän päälle 50 senttiä per pullo siis. Halpaako? Vertailuun pitää ottaa mukaan senhetkiset palkat ja muu hintataso. Kyllä siihen punkkupullon hintaan hyvinkin yli puoli tuntia sai duunari silloin töitä tehdä!

Algerialaisia viinejä ei Alkon listoilla tänään näy, mutta naapurimaan Tunisian tuotteita löytyy kolme. Niistä halvinta eli Niliaa olen pari-kolme pulloa nilistellyt, eikä tuo ole ollut hintaisekseen pahaa laisinkana!

Libanonia saa minun puolestani pitää kristillisenä tai islamilaisena maana – en ole jaksanut selvittää itselleni ”voimasuhteita”. Libanonilaisista viineistä olen tehnyt joskus tuttavuutta Ksaran kanssa. Maan viineistä Chateau Musar (tai kenties sittenkin Château Musar) on saavuttanut jopa melkoista kuuluisuutta. Musar-pullollisen omistajaksi halajava köyhtyy Alkossa 28 euron verran. http://www.alko.fi/tuotteet/fi/447107

Olisikohan tässä rohkaistava itsensä ostamaan kokeeksi turkkilaista viiniä? Eikös maa ole tunkemassa itseään peräti EU:hun?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe