Mikä sivuaineeksi venäjän kielelle?

zvezda

Olen aloittamassa venäjän kielen opinnot, ja mua stressaa aivan kamalasti se,mikä kannattaisi ottaa sivuaineeksi. Ajattelin saksaa, eli sitten mulla olisi kaksi kieltä, mutta pelkkä kielen osaaminen ei nyt nykyään riitä varmaan enää mihinkään??
Onko kellään kokemuksia? Mikä olisi hyvä sivuaine tulevaisuuden ammattia ajatellen? Oon ihan pihalla. Varmaan järkevä olisi joku kaupallinen aine tai politiikka...?? Mulle on nimittäin aivan sama opiskella sivuaineena mitä vaan, mikään aine ei nimittäin kiinnosta enemmän tai vähemmän.

1

821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maisteri

työllistyä, niin ehdottomasti on opiskeltava opettajan opinnot. Sisareni opiskelee venäjää yliopistossa ja on myös tehnyt opettajan opinnot sekä lisäksi suorittaa äidinkielen opettajan pätevyytten tarivttavat suomen kielen ja kirjallisuuden opinnot = venäjän ja äidinkielen opettaja. Venäjää luetaan hyvin vähän, samoin monissa muissa kielissä on ongelmia työllistymisen kanssa - parhaiten takaa työllistymisen pääaineena englanti sivuaineena ruotsi. Vai olenko väärässä? Kukaan vänäjää opiskelleista tuttavistani ei sillä kielellä ole työllistynyt, vaan lähinnä juuri enkun tai äikän maikaksi tai sitten ovat tehneet sivuaineina ns. POM -opinnot että voivat olla luokanopettajina. Pelkillä taloustieteen venäjän opinnoilla ei niilläkään pitkälle pääse, koska kauppakorkeista valmistuu taloustieteitä ja kieliä taitavia ihmisiä...Harkitse siis tarkkaan mitä opiskelet ja millaisia valintoja teet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      67
      2090
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1901
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      145
      1661
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1609
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1367
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1289
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1160
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      70
      1142
    Aihe